2015-08-19, 10:38
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moyses
Han jobbar som pilot så det betvivlar jag.

Ej pilot, utan flygplanstekniker. Har enl linkedin jobb nu, så behöver nog ej extraknäcka som taxichaufför.
Citera
2015-08-19, 10:57
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ej pilot, utan flygplanstekniker. Har enl linkedin jobb nu, så behöver nog ej extraknäcka som taxichaufför.
Jaha, sak samma, rent statistiskt är det en nigger eller blatte som ligger bakom detta. Man är rätt fel ute när man hänger ut en ingenjör för ett brott som i 9 fall av 10 utförs av primitiva människor, oftast niggrer eller blattar.
Citera
2015-08-19, 10:58
Medlem
Citat:
Polisens specialenhet GMP har utformat en profil av den person som mördade en 21-årig kvinna i ett joggingspår i Upplands Väsby.
– De har redan kopplats in och avgivit någon sån här gärningsmannaprofil, säger åklagaren Robert Näppi till Expressen.
Därmed har utredarna – utöver mördarens DNA – gjort sig en bild av dennes egenskaper.

Citat:
I det avancerade jobbet att ringa in mördaren har polisens gärningsmannaprofilgrupp, GMP, kopplats in. I den nio personer starka gruppen ingår – utöver erfarna poliser – rättsläkare, kriminaltekniker och rättspsykologer. De driver inga egna utredningar utan kopplas endast in vid behov.

http://www.expressen.se/nyheter/sa-ska-specialenhet-losa-mordet-i-runby/
Citera
2015-08-19, 11:00
Medlem
Citat:
Läste under fotot där han har nån vit skjorta som ser ut som en pilot skjorta. En som kommenterat och frågade om han börjat jobba som flygplansmekaniker för AirAsia. -Inte än svarade han då. Jag bara funderar på om infon på Linkedin kan vara påhittad? Alternativ att han bara jobbat en del som flygplansmekaniker. Kanske är arbetslös flygplansmekaniker. Osv som jobbar extra med lite av varje. En wanna-be flygplansmekaniker?
Citera
2015-08-19, 11:05
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.expressen.se/nyheter/sa-ska-specialenhet-losa-mordet-i-runby/

Flykting, nigger eller blatte. Låg IQ, möjligen missbruk med anabola steroider, empati- och impulsstörning som förvärras av missbruk, har flera gånger ställt till med bråk och är känd för att hota personal på asylboendet. Äger en cykel och bor längst en 3 km radie från brottsplatsen.

Ålder: påstår sig vara 16-17 år gammal, mer troligen 25-30. Blatten/niggern bodde på en CO-adress före brottet. Han kan ha tagit till flykt efter dådet. Anledningen till att ingen MGM ännu finns är för att han inte är född eller etablerat i Sverige, således har han lätt att försvinna.

Man kommer troligen inte att hitta den här niggern/blatten. Det är omöjligt eftersom han lätt försvinner då han inte är etablerad i Sverige. Det är kört tyvärr, men man har en fin gärningsmannaprofil i alla fall, och det är alltid något.
Citera
2015-08-19, 11:19
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Läste under fotot där han har nån vit skjorta som ser ut som en pilot skjorta. En som kommenterat och frågade om han börjat jobba som flygplansmekaniker för AirAsia. -Inte än svarade han då. Jag bara funderar på om infon på Linkedin kan vara påhittad? Alternativ att han bara jobbat en del som flygplansmekaniker. Kanske är arbetslös flygplansmekaniker. Osv som jobbar extra med lite av varje. En wanna-be flygplansmekaniker?

Kan vara möjligt. På instagram finns närbilder på aircraft on ground (aog), så hen har nog åtminstone jobbat med detta åtminstone där & då. Enligt kartlänkningen på instagram lades bilderna upp i Thailand, ett av aog ser ut att tillhöra tui.
Citera
2015-08-19, 12:45
Medlem
Brottet är väldigt grovt, sannolikt inte någon förstagångsförbrytare. Om GM är född här, eller bott i Sverige under många års tid, borde han nog funnits i polisens DNA-register över dömda brottslingar. Eftersom polisen har DNA, men att detta DNA ändå inte finns i deras register, innebär att jag tycker sannolikheten pekar mot att GM är:
1. En afrikan
2. En arab
3. Antingen zigenare eller öststatare
4. Övriga

De första två kategorierna baserar jag främst på två saker: Dessa gruppers väldigt stora överrepresentation i grova överfallsvåldsbrott, plus det faktum att GM:s DNA inte fanns i polisens register. Det senare pekar mot att GM är antingen asylsökande, eller papperslös som vistas i Sverige illegalt, eller fått uppehållstillstånd i Sverige för högst ett par år sedan.

Den tredje kategorin vet jag inte vad jag baserar på, fördomar kanske? Vet att zigenare och öststatare begår relativt mycket "småbrott", men vet ej hur det förhåller sig när det gäller grova våldsbrott. Nja, jag baserar det inte bara på fördomar kom jag på. Jag baserar det också på det faktum att zigenare och öststatare kanske inte alltid finns med i polisens svenska DNA-register. Men med slagningar i andra register utomlands kanske polisen får träff.
Senast redigerad av enfundering 2015-08-19 kl. 12:53.
Citera
2015-08-19, 13:03
Medlem
I dna finns information om förövarens ursprung.
Citera
2015-08-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bo39
I dna finns information om förövarens ursprung.
Är ingen expert på DNA, men kön och ursprung lär kunna synas i ett DNA. Sedan kanske det är så att polisen/åklagaren gör bedömningen att det av spaningsskäl eller utredningstekniska skäl inte är lämpligt att gå ut med MGM:s ursprung. Vet någon förresten om ungefärlig ålder går att utläsa ur en persons färska DNA-prov? Det skulle vara bra och praktiskt för utredningen.
Citera
2015-08-19, 13:41
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Kan du se hela hans profil? Dvs var han gått sin utbildning, var han jobbat osv?
Bara tre kontakter tyder väl på en ensamvarg.
Citera
2015-08-19, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kan du se hela hans profil? Dvs var han gått sin utbildning, var han jobbat osv?
Ser du bara tre vänner? Jag ser fler

Edit: Trodde det syftade på facebook.
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-08-19 kl. 14:26.
Citera
2015-08-19, 13:54
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Inget om utbildning, tidigare anställningar finns i hens linkedin-profil. Det är ganska ovanligt, eftersom man på linkedin generellt vill boosta sin CV så mycket det bara går.

Ej heller foto finns. Framgår "Stockholms län, Sverige" som regionstillhörighet.

(Men avsaknad av en välgräddad meritförteckning behöver som sagt inte betyda att hen är GM).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in