Citat:
Ursprungligen postat av
mjukosten78
Yes please! Gnäll är alltid roligt att höra.
Är väll helt utomordentligt att om man tycker något är katastrof så berättar man det ifall någon söker efter hem. Klarar du inte negativa åsikter kanske du ska gå med i någon alternativ religion där inte det är tillåtet.
Hem jag varigt på.
Slottshagen: Jävligt skönt litet behandlingshem. Kanske fem klienter som mest. Passar bra för sociala problem. Passade mindre bra för mig eftersom jag är i behov av djupare traumabehandling.
Använder man droger åker man till ett lvm hem. Tror jag det är och få nyktra till. Så inga påverkade personer vistas där. Roliga aktiviteter.
Kognic AB: Var där på ett lvm. Stannade inte länge. Ganska trevlig personal. Lite sjukare klienter så passade mig inte speciellt bra. Ljög för mig att jag skulle få komma tillbaka efter tillnyktring. Blev inte så. Så fick problem med att jag inte tog med tillhörigheter.
Skogsfamiljen Är där just nu. Varigt här ett par 3-4 veckor. Perfekt ställe för svårare sociala problem. Här vill man verkligen inte få återfall. Känns som att det är hjälpen man alltid letat efter för sociala problem och trauma behandling. Tillgång till psykodynamisk terapi i Göteborg vilket är väldigt skönt då kbt aldrig fungerat för mig. Mycket frihet att få göra som man vill. Stiga upp när man vill. Äta när man vill osv. Allt för att den sociala stressen inte ska bli så hög så man får återfall. Är enligt dom bättre med ett vänt dygn då.
Regler om att man ska vara helt ifred på sitt rum. Ingen får komma dit. Det är skönt att veta. Finns andra platser att umgås på.
Har inte mer att skriva om det hem jag är på nu. Skicka pm vid frågor.