2012-11-25, 17:08
Medlem
Nattriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Förlåt om jag stör tråden: Men hur många av er som varit på behandlingshem är nyktra idag? (Helt nyktra och drogfria)..?

Helnykterist sedan många, många år. Så ja... Och nej, jag ljuger inte.
Citera
2012-11-25, 18:19
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Förlåt om jag stör tråden: Men hur många av er som varit på behandlingshem är nyktra idag? (Helt nyktra och drogfria)..?

Jag, och fler med mig.
Jag genomgick behandling för +15 år sedan, fortfarande drogfri.
Citera
2012-11-25, 21:29
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jag vill inget hellre än att vara drogfri, ha ett fungerade "normalt" jävla liv någon gång och stå på en fungerande medicinering, har asperger, GAD o ADHD.

Men jag kan inte hantera verkligheten helt enkelt och flyr hela jävla tiden o drogerna har blivit ett intresse för min del, är allmänbildad o vill gärna plugga, men kan inte det idag.

Men det är min missbrukspersonlighet som ställer till det och min barndom o uppväxt och jag har alkis-gener i släkten.

Har nyss varit på behandlingshem och inte fan hjälpte det, för det är verkligheten jag måste lära mig hantera, när man är på ett behandlingshem är man i en skyddad verkstad så att säga och slipper ta hand om verkligheten och sig själv.

Familjehem nästa, vem vet?

Finns en del bra familjehem, det är många pusselbitar som ska hamna på plats. Ge det tid, jag ska tydligen ha cyklotymi, add och antisocial personlighetsstörning. Jag har det efter så här ett år jättebra och har en person jag ser upp till väldigt mycket som stöttar mig hela tiden! Du är intressant och det finns personer som går över lik för dig.
Citera
2012-11-27, 12:37
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Finns en del bra familjehem, det är många pusselbitar som ska hamna på plats. Ge det tid, jag ska tydligen ha cyklotymi, add och antisocial personlighetsstörning. Jag har det efter så här ett år jättebra och har en person jag ser upp till väldigt mycket som stöttar mig hela tiden! Du är intressant och det finns personer som går över lik för dig.

Har hört att Skåne har många bra familjehem, ska kolla mer i det området.

Jo det är ju det, man får ta en dag i taget, för är så mkt som ska göras.

Skönt för dig, ja att ha en person vid sin sida som stöttar en bra och som man kan lita på är jävligt viktigt att ha.

Jasså varför är jag intressant?
Citera
2012-11-28, 15:55
Medlem
deathpiercemes avatar
Citat:
Har hört att Skåne har många bra familjehem, ska kolla mer i det området.

Jo det är ju det, man får ta en dag i taget, för är så mkt som ska göras.

Skönt för dig, ja att ha en person vid sin sida som stöttar en bra och som man kan lita på är jävligt viktigt att ha.

Jasså varför är jag intressant?

Jag tror nog att du själv vet varför du är intressant helt ärligt, finns dom som lägger ner hela sina liv i sådana som oss. Har du funderat på NA förresten?
Citera
2012-11-30, 03:01
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deathpierceme
Jag tror nog att du själv vet varför du är intressant helt ärligt, finns dom som lägger ner hela sina liv i sådana som oss. Har du funderat på NA förresten?

Nej kanske vore något, ger mkt att bara lyssna på folk.
Citera
2012-11-30, 13:21
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Nej kanske vore något, ger mkt att bara lyssna på folk.

Korrekt =)

Det tar udden av drogsuget, när du sedan arbetar i stegen så kommer du att må bättre.
Citera
2012-12-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fial8
snackar vi meby behandlingshem kanske?

Har precis för några dagar sedan kommit från Meby behandlingshem i Flen, avd. Båvenäs (finns även ett till som heter Mellösa). Kan hålla med laxe om att det är ett skitställa om man vill få behandlig. Fick nog av stället och skrev ut mig själv, men soc gillade tydligen inte detta och kommer sätta mig på låst inom några dagar.
Citera
2012-12-05, 15:34
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Korrekt =)

Det tar udden av drogsuget, när du sedan arbetar i stegen så kommer du att må bättre.

Ja ska ge det en chans, vad har man att förlora liksom?
Citera
2012-12-06, 17:28
Medlem
sanslaouss avatar
Citat:
Jag vill inget hellre än att vara drogfri, ha ett fungerade "normalt" jävla liv någon gång och stå på en fungerande medicinering, har asperger, GAD o ADHD.

Men jag kan inte hantera verkligheten helt enkelt och flyr hela jävla tiden o drogerna har blivit ett intresse för min del, är allmänbildad o vill gärna plugga, men kan inte det idag.

Men det är min missbrukspersonlighet som ställer till det och min barndom o uppväxt och jag har alkis-gener i släkten.

Har nyss varit på behandlingshem och inte fan hjälpte det, för det är verkligheten jag måste lära mig hantera, när man är på ett behandlingshem är man i en skyddad verkstad så att säga och slipper ta hand om verkligheten och sig själv.

Familjehem nästa, vem vet?

Drogerna är ett intresse för mig med, jävligt dumt dock när man desperat försöker lägga av med allt!
Ang. behandlingshem så är det negativa att det ger människor en falsk trygghet. Man glömmer lätt bort varför man är där och får en brutal chock av the harsh reality när man väl är "ute".
Sitter i skrivande stund på Iris i Mullsjö. Jävligt trevligt ställe har iofs bara varit här 4 dagar än så länge Det är KBT ist för 12-steg här.... Blandat tjejer o killar, rätt hög medelålder... (Jag är 25)

Var på Iris i Ekpg en sväng innan, stod inte ut där, upplevde det som en ungdomsgård typ :/
Citera
2012-12-07, 00:04
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanslaous
Drogerna är ett intresse för mig med, jävligt dumt dock när man desperat försöker lägga av med allt!
Ang. behandlingshem så är det negativa att det ger människor en falsk trygghet. Man glömmer lätt bort varför man är där och får en brutal chock av the harsh reality när man väl är "ute".
Sitter i skrivande stund på Iris i Mullsjö. Jävligt trevligt ställe har iofs bara varit här 4 dagar än så länge Det är KBT ist för 12-steg här.... Blandat tjejer o killar, rätt hög medelålder... (Jag är 25)

Var på Iris i Ekpg en sväng innan, stod inte ut där, upplevde det som en ungdomsgård typ :/

Visst är det så, har aldrig mått bättre sedan jag bodde på behandlingshem, men kom som sagt hem utan någon eftervård och komma hem till en tom lägenhet är ju lika med återfall så är det bara.

Just nu tänker jag satsa på ADL igen och har kontakt med öppenvården sedan får vi se vad som händer med mig.
Citera
2012-12-07, 00:32
Medlem
kenyarkanas avatar
Tja!

Jag är lite stukad nu så har inte orkat läsa hela tråden.

Jag var på Strandhagen i Sävsjö. Det var folk med alla möjliga diagnoser och problem, jag var där pga så allvarligt självskadebeteende att slutenvården i Göteborg skickade mig dit istället.

Det var förjävligt där, grymt käk, men annars verkligen förjävligt.

Någon annan som varit på Strandhagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in