Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Jag vill inget hellre än att vara drogfri, ha ett fungerade "normalt" jävla liv någon gång och stå på en fungerande medicinering, har asperger, GAD o ADHD.
Men jag kan inte hantera verkligheten helt enkelt och flyr hela jävla tiden o drogerna har blivit ett intresse för min del, är allmänbildad o vill gärna plugga, men kan inte det idag.
Men det är min missbrukspersonlighet som ställer till det och min barndom o uppväxt och jag har alkis-gener i släkten.
Har nyss varit på behandlingshem och inte fan hjälpte det, för det är verkligheten jag måste lära mig hantera, när man är på ett behandlingshem är man i en skyddad verkstad så att säga och slipper ta hand om verkligheten och sig själv.
Familjehem nästa, vem vet?
Drogerna är ett intresse för mig med, jävligt dumt dock när man desperat försöker lägga av med allt!
Ang. behandlingshem så är det negativa att det ger människor en falsk trygghet. Man glömmer lätt bort varför man är där och får en brutal chock av the harsh reality när man väl är "ute".
Sitter i skrivande stund på Iris i Mullsjö. Jävligt trevligt ställe har iofs bara varit här 4 dagar än så länge

Det är KBT ist för 12-steg här.... Blandat tjejer o killar, rätt hög medelålder... (Jag är 25)
Var på Iris i Ekpg en sväng innan, stod inte ut där, upplevde det som en ungdomsgård typ :/