2015-08-18, 21:12
Medlem
Att något lag skulle ta i närheten av 30p är ganska orimligt. En vinnare på 70p är extremt.

http://www.mrbet.se/aterstaende-spelschema-allsvenskan

Oddset talar för ifk, till skillnad mot de flesta här inne.

Återstående schema, mitt tips i parantes.

AIK 39p:
23 Aug: Gefle - B (2)
30 Aug: Åtvidaberg - H (1)
12 Sep: Falkenberg - B (X)
19 Sep: BK Häcken - H (X)
23 Sep: GIF Sundsvall - B (2)
27 Sep: Hammarby - B (X)
4 Okt: Malmo FF - H (2)
18 Okt: Halmstads BK - B (X)
25 Okt: IFK Göteborg - H (1)
31 Okt: Örebro SK - B (2)

19p, landar på totalt 57p

IFK, 41p:
23 Aug: Åtvidaberg - B (2)
30 Aug: Gefle - H (1)
13 Sep: Helsingborg - B (X)
20 Sep: Hammarby - H (X)
24 Sep: Elfsborg - B (1)
28 Sep: GIF Sundsvall - H (1)
4 Okt: Halmstads BK - H (1)
19 Okt: Djurgården - B (X)
25 Okt: AIK - B (1)
31 Okt: Kalmar FF - H (1)

18p, landar på 59p.

MFF, 37p:
22 Aug: BK Häcken - B (1)
30 Aug: Helsingborg - B (2)
13 Sep: Elfsborg - H (X)
20 Sep: Djurgården - B (X)
23 Sep: Falkenberg - H (1)
27 Sep: Halmstads BK - B (2)
4 Okt: AIK - B (2)
18 Okt: Kalmar FF - H (1)
25 Okt: Hammarby - B (X)
31 Okt: Norrköping - H (1)

21p, landar på 58p.

Här är facit
Citera
2015-08-18, 21:35
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Att något lag skulle ta i närheten av 30p är ganska orimligt. En vinnare på 70p är extremt.

http://www.mrbet.se/aterstaende-spelschema-allsvenskan

Oddset talar för ifk, till skillnad mot de flesta här inne.

Återstående schema, mitt tips i parantes.

23 Aug: Gefle - B (2)
30 Aug: Åtvidaberg - H (1)
12 Sep: Falkenberg - B (X)
19 Sep: BK Häcken - H (X)
23 Sep: GIF Sundsvall - B (2)
27 Sep: Hammarby - B (X)
4 Okt: Malmo FF - H (2)
18 Okt: Halmstads BK - B (X)
25 Okt: IFK Göteborg - H (1)
31 Okt: Örebro SK - B (2)

Oddset på den där raden är nog smått otroligt. Ett topplag i form ska avsluta sina 10 sista med 4-4-2 när man möter samtliga 6 lag i botten? Man tar sämre poängsnitt än över resterande säsong.
Senast redigerad av Tlagnoj 2015-08-18 kl. 21:37.
Citera
2015-08-18, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Faktiskt till och med 10-1-0 nu efter Kalmar matchen

31 poäng hemma och 8 borta....
Klart att Gnagets hemma imponerar, bara tappat 2 poäng på de 20 första omgångarna. Vi har dock toppkonkurrenterna kvar hemma (vilket delvis förklarar vårt sämre bortasnitt, där vi mött toppen.)
Citera
2015-08-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Oddset på den där raden är nog smått otroligt. Ett topplag i form ska avsluta sina 10 sista med 4-4-2 när man möter samtliga 6 lag i botten? Man tar sämre poängsnitt än över resterande säsong.

Nä, det blir 5-4-1 och 19p, och samma poängsnitt som de haft hittills. Såga mig korrekt.
Citera
2015-08-18, 22:07
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Nä, det blir 5-4-1 och 19p, och samma poängsnitt som de haft hittills. Såga mig korrekt.

Del 1 stämmer, tror jag räknade ifk som en torsk. Men vi har haft 1.95 i poängsnitt
Citera
2015-08-19, 00:11
Medlem
Gullegubbens avatar
Mycket kommer klarna i omgång 23-25 känns det som. Alltså vad gäller AIK:s konkurrenter. För AIK själv kommer de avgörande matcherna senare, om man inte gör bort sig mer än vanligt, det vill säga bara oväntat poängtapp i typ var femte-tionde match.
Senast redigerad av Gullegubben 2015-08-19 kl. 00:17.
Citera
2015-08-19, 06:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Hur ser ni AIKare på ert bortafacit och vad det betyder framöver? När man som ovan klassar Malmö, Blåvitt, och Bajen hemma som "svåra" matcher men att Gefle, Sundsvall och Falkenberg borta skulle vara lättare?

Örebro och Halmstad förutsätter jag att ni vinner.

Bortafacitetet är ingenting jag tänker på eftersom jag tycker att AIK blivit ett klart bättre fotbollslag sedan Jos Hooiveld och Stefan Ishizaki kommit in i truppen. Om vi gör vårt hemma så räcker tre bortasegrar för att nå 60 poäng och fyra skulle ge totalt 63 poäng. Och sett till kvarvarande motstånd så är 3/6 knappt godkänt.

Nej jag tror det blir SM-guld i år och spelschemat kan vara det som fäller avgörandet.
Citera
2015-08-19, 06:52
Medlem
simonvps avatar
Tror faktiskt inte Solna vinner i år, men till skillnad från tidigare säsonger med Alm tror jag att man kommer vara med och slåss om det till omgång 30 denna gång. Kan inte riktigt motivera varför jag inte tror att man vinner, för man kan ju mycket väl ha seriens bästa keeper, mittfältare och striker, samt en hel de klass där bakom. Försvaret känns stabilare nu också med Hooiveld. Det är bara en känsla jag har av att man inte kommer räcka till, utan det känns mer som Göteborgs säsong detta.
Citera
2015-08-19, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tror faktiskt inte Solna vinner i år, men till skillnad från tidigare säsonger med Alm tror jag att man kommer vara med och slåss om det till omgång 30 denna gång. Kan inte riktigt motivera varför jag inte tror att man vinner, för man kan ju mycket väl ha seriens bästa keeper, mittfältare och striker, samt en hel de klass där bakom. Försvaret känns stabilare nu också med Hooiveld. Det är bara en känsla jag har av att man inte kommer räcka till, utan det känns mer som Göteborgs säsong detta.

Herregud vilken hybris. Carlgren är väl en av seriens sämre snarare...?
Citera
2015-08-19, 07:32
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Herregud vilken hybris. Carlgren är väl en av seriens sämre snarare...?

Han har förvånansvärt dålig räddningsprocent, så i det avseendet är en av seriens sämsta målvakter. Samtidigt är han någon som går fram i de stora matcherna och är en vägg. Han har gjort 2-3 tabbar i år, vilket vi inte riktigt såg i fjol. Men en av seriens sämsta målvakter vet jag inte.

Edit: Sen är ju "räddningsprocentligan" lite skev. Exempelvis Stuhr Ellegaard, som har hyllats villkorslöst hela säsongen, har sämre statistik än Carlgren.
Senast redigerad av svulle 2015-08-19 kl. 07:37.
Citera
2015-08-19, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Del 1 stämmer, tror jag räknade ifk som en torsk. Men vi har haft 1.95 i poängsnitt
Ah, men eftersom det är svårt att få 19.5p på 10 matcher avrundade jag nedåt. Vi kan vara överrens om att det är ganska nära säsongsnittet?

Oavsett tror jag inte något lag kommer kunna växla upp och ta över 23-24p och därmed öka sitt snitt drastiskt. Finns inget som talar för det öht.
Tar AIK mer än 24p ska jag sno Lauls basker av Bojan och sen ge den till NEJ.

Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Han har förvånansvärt dålig räddningsprocent, så i det avseendet är en av seriens sämsta målvakter. Samtidigt är han någon som går fram i de stora matcherna och är en vägg. Han har gjort 2-3 tabbar i år, vilket vi inte riktigt såg i fjol. Men en av seriens sämsta målvakter vet jag inte.

Edit: Sen är ju "räddningsprocentligan" lite skev. Exempelvis Stuhr Ellegaard, som har hyllats villkorslöst hela säsongen, har sämre statistik än Carlgren.

Nåja. Jag tycker inte han har övertygat i speciellt många matcher, speciellt inte under våren.
Tittar man på den matchen jag har mest i minnet, IFK-AIK 3-0 så skulle en målvakt med flyt kunnat tagit alla 3 målen. Nu var det ju inte direkta tabbar, och inte hans fel att AIK blev överkörda, men ändå. Det är tveksamma ingripanden alla 3. T.ex.

Personligen håller jag Alvbåge, Hansson, Höie, Wiland och Cramer bättre. Men Carlgren har givetvis potential att bli riktigt bra.
Citera
2015-08-19, 08:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle

Det är lätt att statistik blir missvisande faktiskt, många kollar ju även på avslutsstatistiken där t.ex. ett skott en dm utanför inte räknas som skott på mål men ju är en het målchans medan ett lös skott från 50 meter som sakta rullar i famnen på keepern räknas som skott på mål...

Man kan bevisa mycket med statistik, även det omöjliga sägs det ju och det bevisas ju av t.ex. målvaktsstatisk och nämnda avslutsdito.
En fantastiskt bra målis i ett sämre lag kan ju ha värdelös statistik medan en dålig i ett bra an ha tvärtom osv.

Nu skall man inte strunta i all statistik heller men min mening är att det är svårtolkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in