2015-08-19, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nej! Jag frågade dig om du vill ha stryk eftersom du pratar om människor som fått stryk o anser att de sökt sig till det av fri vilja.

Som sagt! Har du fantiserat ihop en konversation mellan dig och mig nu eller?
Citera
2015-08-19, 01:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Som sagt! Har du fantiserat ihop en konversation mellan dig och mig nu eller?

Jag ställde en fråga till dig.
Citera
2015-08-19, 01:19
Medlem
Citat:
Jag ställde en fråga till dig.

Baserad på ett extremt förvirrat antagande från din sida. Men visst, nej ingen funtad människa vill ha stryk.

Sicken tur att jag inte påstått det heller...
Citera
2015-08-19, 01:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Baserad på ett extremt förvirrat antagande från din sida. Men visst, nej ingen funtad människa vill ha stryk.

Sicken tur att jag inte påstått det heller...

Nej inte ett dugg förvirrat. Tack för svaret.
Kan tala om för dig att ca 95 % svarar detsamma.
Citera
2015-08-19, 01:33
Medlem
Citat:
Nej inte ett dugg förvirrat. Tack för svaret.
Kan tala om för dig att ca 95 % svarar detsamma.

Jo det var extremt förvirrat, du hade fantiserat ihop att jag sagt att dessa kvinnor ville få stryk eller visste om att de skulle få stryk. Vill du bevisa mig fel så får du helt enkelt ta och citera där jag påstod det.

Håll dig till det som skrivs istället för att sväva iväg i din egen fiktion.
Citera
2015-08-19, 06:12
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det är skillnad på vanliga gräl och verbala trakasserier. Läs igenom definitionen av psykisk misshandel ännu en gång. Jag sa inget om att det skulle vara vanliga gräl.

Jo, det gjorde du:

Citat:
Menar du på fullt allvar att endast män utsätts offentligt för psykisk misshandel? Aldrig kvinnor? Jisses, vilken fet groda! Har det undgått dig att kvinnor nedvärderas och bryts ner i det offentliga rummet? De blir kallade bland annat "fittor", "batikhäxor" och "horor" samt blir trakasserade och t o m hotade av männen. Varje dag. Offentligt.

I detta stycket definierar du vad som är psykisk misshandel, när offret är en kvinna och förövaren är en man. Senare omdefinierar du vad som är psykisk misshandel när offret är en man och förövaren är en kvinna:

Citat:
Du måste väl förstå att psykisk misshandel oftast utförs av personer som har mer eller mindre psykopatiska drag. Både kvinnor och män. Ja, det finns faktiskt filmer som handlar om kvinnor som misshandlar sina män psykiskt. T ex http://www.amazon.com/Mothers-Boys-Jamie-Lee-Curtis/dp/6305291462
Jag såg denna dramathriller för några år sedan. Inte precis någon komedi. Jamie Lee Curtis var suverän i rollen som psykopatmorsa.

Visst är det färre filmer som skildrar kvinnors psykiska misshandel av sina livspartners än mäns psykiska misshandel. Inte så konstigt egentligen, när man tänker på att männen står för större delen av det fysiska våldet och det i kombination med psykisk misshandel. Större dramatisk effekt med knytnävsslag varvat med psykisk terror. Vanliga gräl och gnäll är mindre dramatiska. Oavsett vem som står för dem.

Det räknas alltså som vanliga gräl och gnäll när en kvinna gör det.
Citera
2015-08-19, 08:36
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Jo, det gjorde du:

I detta stycket definierar du vad som är psykisk misshandel, när offret är en kvinna och förövaren är en man. Senare omdefinierar du vad som är psykisk misshandel när offret är en man och förövaren är en kvinna:

Det räknas alltså som vanliga gräl och gnäll när en kvinna gör det.

Det var du som sa det, inte jag. Naturligtvis räknas det också som vanliga gräl och gnäll när en man gör det. Konstigt vore annars. Även män kan gräla och gnälla, varför skulle de inte kunna göra det? Vanliga gnäll och gräl är inte psykisk misshandel, spelar ingen roll vem som står för dem.

Sluta demonisera alla kvinnor och sluta upphöja alla män till oskyldiga små lamm. Både män och kvinnor kan vara lika onda. Kan vi vara överens där?
Citera
2015-08-19, 08:45
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Det var du som sa det, inte jag. Naturligtvis räknas det också som vanliga gräl och gnäll när en man gör det. Konstigt vore annars. Även män kan gräla och gnälla, varför skulle de inte kunna göra det? Vanliga gnäll och gräl är inte psykisk misshandel, spelar ingen roll vem som står för dem.

Sluta demonisera alla kvinnor och sluta upphöja alla män till oskyldiga små lamm. Både män och kvinnor kan vara lika onda. Kan vi vara överens där?

Jag vill veta din definition av trakasserier och hot som jag nämnde tidigare. Gnäll eller psykisk misshandel? Trakasserier är ingen enstaka företeelse annars vore de inte trakasserier. Både trakasserier och hot är psykisk misshandel. Vanliga gräl och gnäll är inte det.
Citera
2015-08-19, 15:09
Medlem
nousernameneededs avatar
http://omni.se/utrikes/1c497a4e-a313-4cce-842c-f34776950bd0?source=aftonbladet#xtor=AD-500-[omni]-[tf_utrikesbox_1404]-[integration]-[aftonbladet]-[startsidan]-[26002]

Citat:
Men efter att han mördat 77 personer i den värsta terrorattacken i Norge i modern tid återupptog hon kontakten.
– Jag bryr mig ännu mer om honom nu när han är i en så utsatt situation, säger hon.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-08-19 kl. 15:19.
Citera
2015-08-19, 18:26
Medlem
Nandus avatar
Citat:

Var och varannan svensk kvinna sysslar med ständigt nedvärderande av sin man. Det är ovanligt att svenska män gör samma sak mot en kvinna. Det anses även som icke-socialt acceptabelt för en svensk man att nedvärdera sin fru, säga åt henne hur hon ska gå klädd, var hon får gå, vilka intressen hon får ha.

Det anses vara helt socialt accepterat för en svensk kvinna att offentligt nedvärdera sin man, säga åt honom hur han får gå klädd, vart han får gå, vilka intressen som han får ha, osv.

Om exempelvis en svensk kvinna har som intresse att titta på tv-serier, då skulle det anses sjukt ifall mannen hävt ur sig "jag vill inte att du sitter och slösar tid med att titta på tv, jag vill heller inte att du går klädd så där och nej, du får inte gå ut med dina kompisar i helgen".

Har en svensk man tv-spel som intresse då är det helt okej för en svensk kvinna att säga "sluta slösa bort tid på tv-spel, klä dig bättre och sluta umgås med de personerna".

Det är bara min observation att i svensk kultur så är det kvinnan som bestämmer och allt måste godkännas av henne. Det får, som sagts tidigare, inte samma extrema konsekvenser som när en afghansk kvinna inte lyder en taliban, men det är i samma kategori. Det är genom ständigt gnäll och förlöjligande/nedvärderande, samt förhandling om t.ex. sex som en svensk man kontrolleras av sin kvinna. Hon nekar honom sex så att han får be om det och göra saker för henne tills hon låter honom ha lite sex.

Detta är ironiskt nog tvärtemot den feministiska devisen att det värsta som kan drabba en kvinna är att ha sex utan att egentligen vilja det. Vad jag alltså menar är att kvinnan börjar med att förklara att det absolut inte går att ha sex utan att vilja det, det är det värsta som en kvinna kan uppleva, sedan efter de nekat mannen några gånger säger de; men självklart får du sex ifall du tar mig på en fin semester.

I den här stand up rutinen förklaras det bra:
https://www.youtube.com/watch?v=3dGhsRsHXP8
Citera
2015-08-19, 23:02
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Den verkliga siffran ligger på 98% falska våldtäkts-amälningar.

2) 2014 anmäldes 6700 våldtäkter,

3) Det döms ungefär 200 män per år för våldtäkt. Det är ungefär 3% av de anmälda fallen.

4) Räkna in alla fällande domar som bygger på lögner, felaktigheter, trams, med mera säg 30% om man räknar lågt.

5) Då kan du se att ungefär 6600 av 6700 kvinnor som anmäler våldtäkt ljuger.
Problemet är att det är svårt att bevisa att en våldtäkt skett. Du har ju redan fått det förlarat för dig.
Ingenting pekar på att 98% av alla anmälningar är falska. Du tar siffror helt ur tomma luften.
Citera
2015-08-19, 23:05
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jag vill veta din definition av trakasserier och hot som jag nämnde tidigare. Gnäll eller psykisk misshandel? Trakasserier är ingen enstaka företeelse annars vore de inte trakasserier. Både trakasserier och hot är psykisk misshandel. Vanliga gräl och gnäll är inte det.
Ursäkta men diskuterar du med dig själv(eftersom du citerar dig själv) eller har jag missat nåt? 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in