2015-08-18, 16:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakizhacke
Starten närmar sig nu, första matcherna spelas på fredag. Fortfarande ingen som har koll på vilka som kommer ha rättigheterna?
Inga har rättigheterna så ingen svensk kanal kommer sända varken La Liga eller Serie-A premiäromgång nu i helgen, är bara några dagar kvar innan nån måste säkrat rättigheterna.. Fan vad illa, blir att förlita sig på streams då.
Senast redigerad av NirvanA 2015-08-18 kl. 16:56.
Citera
2015-08-18, 17:13
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Båda är kränkning av domaren, om det råder det ingen tvekan om.
Om det sedan är riktat mot någons mamma eller direkt till domaren ska inte spela någon roll.
Så du tycker att oavsett vad man säger till en domaren så spelar det ingen roll? Utan att alla skall straffas lika hårt?
Citera
2015-08-18, 17:38
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Så du tycker att oavsett vad man säger till en domaren så spelar det ingen roll? Utan att alla skall straffas lika hårt?

Klart det spelar roll. Att säga hej är inte fel, att ta sig på kuken och säga att domaren gillar det är inte ok. Ser du skillnaden?

I mitt exempel så straffas en spelare inte alls medan en annan kommer få fyra eller fler matchers avstängning. Vilket var mitt svar på en fråga som ställdes av en annan användare.

Fler frågor kring detta ämne?
Citera
2015-08-18, 19:02
Bannlyst
Lite tråkigt att Valencia släpper Otamendi. Iofs får dom 45m € och hade ju inga val efter att han bestämt sig för att inte träna osv om han inte fick gå till chelsea för pengarna.. Menmen nu måste Valencia köpa en stabil försvarsspelare för dessa pengarna istället och det brinner ju lite runt knutarna nu och utbudet är verkligen begränsat
Citera
2015-08-18, 19:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Lite tråkigt att Valencia släpper Otamendi. Iofs får dom 45m € och hade ju inga val efter att han bestämt sig för att inte träna osv om han inte fick gå till chelsea för pengarna.. Menmen nu måste Valencia köpa en stabil försvarsspelare för dessa pengarna istället och det brinner ju lite runt knutarna nu och utbudet är verkligen begränsat

Det är väl Man City han går till?
Sen kan jag tycka han är aningen överskattad, gjorde det bra, varken mer eller mindre, i Valencia men hade en bedrövlig Copa America (såg alla Argentinas matcher)
Senast redigerad av NirvanA 2015-08-18 kl. 19:09.
Citera
2015-08-18, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sen kan jag tycka han är aningen överskattad, gjorde det bra, varken mer eller mindre, i Valencia men hade en bedrövlig Copa America (såg alla Argentinas matcher)

Jag blandar så ofta ihop dom där två plast lagen givetvis har du rätt
Citera
2015-08-18, 19:15
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Otamendi är sjukt bra, kommer passa perfekt i laget. Dock så är hans lägsta nivå väldigt låg, som vi såg i Copa America.
Citera
2015-08-18, 19:51
Medlem
kristofferGs avatar
Ja då är det väldigt snart dags för ligastart. Jag håller Real som favoriter trots att Barcelona vann förra säsongen. Real har något spännande på gång med Benitez. Jag är inte alltför orolig för Barcelona trots en seg start i supercupen. Klart 3 matcher på 6 dagar sliter på spelarna, för att inte tala om alla resor. Visst bänken är skrämmande dålig, men om de har alla spelare friska tror jag i alla fall att CL och Copa del Rey kan bärgas hem. Ligan är jag säker på att Real tar. De har gjort en riktigt bra värvning i Kovacic också nu, en spännande spelare minst sagt.
Citera
2015-08-18, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Helt okej, mycket bättre än förra årets försäsong. Har inte sett alla matcherna, men av vad jag har sett har Real spelat bra och stabilt. Tror Benitez kan lyckas, ser bra ut hittills.

Sen ska man komma ihåg att det bara är försäsong, spelarna lägger inte så stor vikt vid de matcherna, förutom att komma i form.
Tack för svaret!

Angående den sista meningen i ditt inlägg så håller jag med dig, dock gäller det väl enbart startspelare? Inte direkt så att en etablerad startspelare som Ronaldo kommer vilja visa framfötterna under försäsongen jämfört med exempelvis Cheryshev där han kommer ge allt för att ta plats i truppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Båda är kränkning av domaren, om det råder det ingen tvekan om.
Om det sedan är riktat mot någons mamma eller direkt till domaren ska inte spela någon roll.

Det finns grader i helvetet.
Att ta sig i skrevet jämfört med att håna om någons mamma är väl inte riktigt samma sak nämligen.

Citat:
Jag ska vara lite mer tydlig när jag pratar med dig i framtiden.
Att vara specifik när man pratar om något är en självklarhet i alla sammanhang men som du inte har riktigt hajat det...
Senast redigerad av Hagoromo 2015-08-18 kl. 22:52.
Citera
2015-08-18, 22:38
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo

Det finns grader i helvetet.
Att ta sig i skrevet jämfört med att håna om någons mamma är väl inte riktigt samma sak nämligen.

Jag ska vara lite mer tydlig när jag pratar med dig i framtiden.
Att vara specifik när man pratar om något är en självklarhet i alla sammanhang men som du inte har riktigt hajat det...[/quote]

Självklart finns det skillnader men båda hånade. Sedan så tog sig inte Ronaldo sig bara på kuken, spela inte efterbliven. Han hånade domaren men han fick inget straff. Så kan det gå.

Jag höll på missa ditt andra svar eftersom du misslyckades helt med att citera mig. Jag ska i alla lägen vara specifik och tydlig när jag pratar med dig, om det har vi pratat färdigt nu.

Barcelona har överklagat det röda kortet, lär inte hjälpa dem ett dugg. Tvärtom, straffet kärnor bli hårdare bara därför.
Senast redigerad av Zog Rules 2015-08-18 kl. 22:41.
Citera
2015-08-18, 23:37
Medlem
Dock tror jag att det kan vara bra för Pique med en liten avstängning. På väldigt kort tid har han alltså förolämpat Ronaldo/Real Madrid genom att nämna den sångaren, sagt "åt helvete med Madrid" när han firade en cup-vinst och nu sprungit fram till domaren och sagt åt honom att han ska skita på hans mamma. Något verkar inte stämma mentalt med honom längre utan han verkar vilja ta tillbaka det till nivån det låg på några år sen när det var en stor konflikt mellan klubbarna och han verkar bara bli bittrare för varje vinst.
Citera
2015-08-18, 23:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Dock tror jag att det kan vara bra för Pique med en liten avstängning. På väldigt kort tid har han alltså förolämpat Ronaldo/Real Madrid genom att nämna den sångaren, sagt "åt helvete med Madrid" när han firade en cup-vinst och nu sprungit fram till domaren och sagt åt honom att han ska skita på hans mamma. Något verkar inte stämma mentalt med honom längre utan han verkar vilja ta tillbaka det till nivån det låg på några år sen när det var en stor konflikt mellan klubbarna och han verkar bara bli bittrare för varje vinst.
Piqué själv har gått ut och dementerat att han förolämpat linjedomaren enligt domarrapporteringen

Citat:
Tw Pique: "I want to apologize because my attitude when protesting against linesman wasn't correct. It was a tense game with a lot a stake."
Citat:
Tw Pique: "Nonetheless, I did not use any kind of personal insult against the linesman at any moment."

Frågan är om man verkligen skulle ljuga så där offentligt?

Grejen är ju att Piqué är en ärkeculé sedan födseln med flera generationer culés i blodslinjen, dessutom stark förespråkare för independant catalonia och har sagt många gånger att han siktar på att bli FCB-president när karriären är slut.
Senast redigerad av NirvanA 2015-08-18 kl. 23:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in