Citat:
Ursprungligen postat av
Västkustskt
På Bo Lundgrens tid låg Moderaterna runt 15% och jag tror AKB kommer sänka moderaterna under den nivån. Kanske redan innan året är slut.
Jo, jag tror det är möjligt att så sker. Jag är helt säker på att M hamnar under 20% inom kort, om de inte redan är där och det är trots allt en bit kvar av året.
Dessutom undrar jag om inte randen till det stup som 7k gasar mot börjar närma sig. Möjligtvis kan 7k komma undan med att fortsätta med den nuvarande asylpolitiken genom att börja öka statsskulden för att finansiera den, men förr eller senare kommer det gå illa med kombinationen att produktiviteten minskar, om BNP per capita går från att stå stilla till att börja sjunka och med hushållens, organisationers m.fl. fortsatta lånekarusell trots att man är skuldsatta upp över öronen. Situationen blir inte mer hållbar för regimen om skatteunderlaget börjar minska, även om man höjer skatterna. För att nu inte nämna att ha en ständigt växande utgiftspost som slukar allt mer av statens, landstingens och inte minst kommunernas resurser, vilket den förda asylpolitiken och dess konsekvenser gör. Jag skulle inte bli förvånad om första tecknen på ekonomisk kris dyker upp redan till hösten.
Det blir intressant att se vad det innebär för opinionen om bostadsbubblan spricker och ekonomin krisar. Säkert är i alla fall att den svenska grund-, gymnasie- och högskolan inte kommer att sluta att haverera allt mer i ett sådant läge (även om det skulle förmodligen inte gjort det annars heller). Inte heller lär man upprusta det i praktiken nedlagda försvaret i en sådan situation. Inte heller lär järnvägen sluta att bokstavligen förmultna bort utan åtgärder och bostadskrisen lär inte heller bli bättre. Med tanke på den omfattande sociala oro som redan finns i många förorter och stadsdelar p.g.a. den förda invandringspolitiken, med dagliga bränder, skottlossningar, sprängningar och de ständiga attackerna mot polis, ambulansförare och brandmän, hur kommer det inte då bli vid en ekonomisk kris när man börjar skära ned på dessa gruppers bidrag och de offentliga medlen till dessa områden? Det intressanta är ju att även om man helt köper den delvis felaktiga förklaringsmodellen med att detta våld har endast med strikt socioekonomiska faktorer att göra, så borde en drastisk utveckling med allt sämre ekonomi för de boende i dessa områden ändå väcka funderingar kring vilka konsekvenser det kommer att ha och vad konsekvensen kommer att vara av att ständigt medvetet utöka dessa områden.
Personligen skulle jag gissa att början på den åstundande krisen kan bli märkbar redan i höst eller åtminstone senast i början av nästa år, men oavsett om det nu sker då eller lite senare, så är jag rätt säker på att krisen kommer. Den förda politiken är helt enkelt ohållbar och den svenska samhällsutvecklingen kommer att ha sociala konsekvenser som allt fler kommer att få erfara personligen. I första hand skulle man kanske tänka att det kommer att drabba den sittande regeringen mest, men jag undrar om inte folk för en gångs skulle kommer att även se M:s och resten av Alliansens skuld till den rådande samhällsutvecklingen. Någon eller några på Flashback föreslog att S och Alliansen kanske tänker försöka peka ut MP som syndabock för den katastrofala politik som regeringarna har bedrivit i 20 år, inte minst de senaste 10 åren. MP verkar i och för sig redan ha förlorat väljare, men jag misstänker att det hittills snarare har med folks växande trötthet på postmarxistisk hatretorik mot "vita, heterosexuella män" att göra.