2012-08-29, 09:35
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du har helt rätt, att bli osäker är tecken på ett uppvaknade och första steget på vägen till Sverigedemokraterna.
Det är inte tecken på uppvaknande. SD företräder en hatideologi, det är verkligen inte vad vi behöver.
2012-08-29, 09:39
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Glädjande att både C och Kd ligger under 4%, hoppas det håller i sig.
Håller med! Ett par av de mest onödiga partierna ut ur riksdagen 2014!
2012-08-29, 09:51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är inte tecken på uppvaknande. SD företräder en hatideologi, det är verkligen inte vad vi behöver.

Så uppfattas det i vänsterns, "mera bidrag till mig", kretsar. Är det något Sd står för så är det att inte knäcka landets ekonomi på planlös för att inte säga kaosartad invandring och kulturförstöring. Om 50 år har vi etniska motsättningar i nivå med Libanons eller Syriens.

Det är naturligtvis svårt för aningslösa idealister att ta in och så har vi de de som tänker "va fan bryr jag mig då är jag redan död".
2012-08-29, 10:46
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
HAde detta varit ett valresultat hade det blivit fullständig knockout på Alliansen..SD dock kvar som vågmästare!

Ärligt så undrar jag hur Reinfelt ska greja detta...eller har han nio liv? För det händer inte mycket i politiken...och dom mindre partierna vädrar öppet sin egenart och missnöje jämfört med tidigare då Alliansens bästa alltid stod i första rummet..

Det ser MYCKET värre ut än förrra mandatperioden när det gick som sämst iom 4%-spärren. Så det går inte att jämföra. Lägg till att man har SD att tampas med.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4256073.ab
2009-01-24

Moderaterna 25,4 (-2,1),
Folkpartiet 6,5 (+1,1),
Centern 5,5 (-0,1),
Kristdemokraterna 3,8 (-0,2),
Socialdemokraterna 40,3 (+1,4),
Vänsterpartiet 6,1 (-0,7)
Miljöpartiet 7,3 (-0,2),
Sverigedemokraterna 2,2 (-0,3)
övriga 3,0 (+1,1).

Blocken:
Alliansen - Rödgröna 41,2 - 53,7

Skulle nog inte kalla det MYCKET värre.... Dessutom finns det kanske värre exempel från förra mandatperioden, jag gick bara in i den gamla tråden och plockade upp första bästa undersökning från 2009.
2012-08-29, 10:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4256073.ab
2009-01-24

Moderaterna 25,4 (-2,1),
Folkpartiet 6,5 (+1,1),
Centern 5,5 (-0,1),
Kristdemokraterna 3,8 (-0,2),
Socialdemokraterna 40,3 (+1,4),
Vänsterpartiet 6,1 (-0,7)
Miljöpartiet 7,3 (-0,2),
Sverigedemokraterna 2,2 (-0,3)
övriga 3,0 (+1,1).

Blocken:
Alliansen - Rödgröna 41,2 - 53,7

Skulle nog inte kalla det MYCKET värre.... Dessutom finns det kanske värre exempel från förra mandatperioden, jag gick bara in i den gamla tråden och plockade upp första bästa undersökning från 2009.

Nog är det värre med att hälften av deras partier dansar runt fyra procent..samt att SD har dykt upp. Sen att det i rena procent inte inte skiljer så mycket är en annan sak.
2012-08-29, 11:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Nog är det värre med att hälften av deras partier dansar runt fyra procent..samt att SD har dykt upp. Sen att det i rena procent inte inte skiljer så mycket är en annan sak.
Jag svarade på det du skrev "Det ser MYCKET värre ut än förrra mandatperioden när det gick som sämst iom 4%-spärren. ".

Det är inte mycket värre, det enda väsentliga skillnaden ur alliansens synvinkel från 2009 är att C har gått ner 1-2%, mycket pga en inkompetent partiledare.

Det är två år till val och mycket hinner hända, Löfvén kommer till slut att tvingas öppna kakhålet och alliansen sparar säkert en del krut i form av reformer och annat till närmare valet, skulle bli mycket förvånad om det inte blir ett jämnt val, det brukar det nämligen bli.
Senast redigerad av eternussermo 2012-08-29 kl. 11:27.
2012-08-29, 11:20
Medlem
Richie Apriles avatar
Citat:
HAde detta varit ett valresultat hade det blivit fullständig knockout på Alliansen..SD dock kvar som vågmästare!

Ärligt så undrar jag hur Reinfelt ska greja detta...eller har han nio liv? För det händer inte mycket i politiken...och dom mindre partierna vädrar öppet sin egenart och missnöje jämfört med tidigare då Alliansens bästa alltid stod i första rummet..

Det ser MYCKET värre ut än förrra mandatperioden när det gick som sämst iom 4%-spärren. Så det går inte att jämföra. Lägg till att man har SD att tampas med.
Det finns väl inga vågmästare om MP, V och S har 50,1% av rösterna?
2012-08-29, 12:24
Medlem
Om nu C och Kd skulle åka ut, tror ni det finns tid för ett "nytt" parti att ta sig fram?
2012-08-29, 12:47
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Om nu C och Kd skulle åka ut, tror ni det finns tid för ett "nytt" parti att ta sig fram?

Knappast. Eftersom sju partier idag är förvillande lika varandra finns knappast utrymme för ytterligare ett likadant.

Väljarna visar för en gångs skull en smula gott omdöme som förkastar det totalt överflödiga centerpartiet med en idiot som partiledare samt det fega och konturlösa gelépartiet KD.
2012-08-29, 12:56
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Knappast. Eftersom sju partier idag är förvillande lika varandra finns knappast utrymme för ytterligare ett likadant.

Väljarna visar för en gångs skull en smula gott omdöme som förkastar det totalt överflödiga centerpartiet med en idiot som partiledare samt det fega och konturlösa gelépartiet KD.

Centern och KD är båda två hopplösa partier med en idiologisk föramkring som tillhör det förflutna. Så jag ser framtiden an med glädje om vi slipper dessa två partier.
Däremot så skulle ett nytt parti som blickar framåt, och inte bara i backspegeln, välkommnas av mig. Skulle tom kunna rösta på det om det idiologiskt hade en plattform som stod för humanism och såg på framtiden med glädje. Vi har nog med dödgrävarpartier. En karismatisk ledare vore inte dumt heller.
2012-08-29, 13:00
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richie Aprile
Det finns väl inga vågmästare om MP, V och S har 50,1% av rösterna?

Särskilt inte om C och KD åker ut, för då har nästan S+MP egen majoritet med denna undersökning, får det de så får såklart V stanna utanför en ny regering.
2012-08-29, 14:05
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Centern och KD är båda två hopplösa partier med en idiologisk föramkring som tillhör det förflutna. Så jag ser framtiden an med glädje om vi slipper dessa två partier.
Däremot så skulle ett nytt parti som blickar framåt, och inte bara i backspegeln, välkommnas av mig. Skulle tom kunna rösta på det om det idiologiskt hade en plattform som stod för humanism och såg på framtiden med glädje. Vi har nog med dödgrävarpartier. En karismatisk ledare vore inte dumt heller.

SD?

(Duckar, hukar och springer...)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in