Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Ska vi kalla varandra glappkäft eller hålla en hövlig nivå i diskussionen? Yppandeförbud gäller de som deltar i ett polisförhör. Det hindrar inte åklagaren att berätta delar av förhöret i media.
Du behöver inte ta på dig offerkoftan nu och söka sympati, det är inte ett dugg synd om dig för att jag kallar dig glappkäft, håll dig till ämnet istället.
Jag kommer att bemöta dig på det sätt som jag anser att du förtjänar, och tills du har redovisat
underlaget för ditt argument, det vill säga de upprepade fall där åklagaren belägger församlingen med yppandeförbud och därefter vänder sig till allmänheten och förkunnar att den misstänkte har erkänt, så kommer jag att kalla dig för glappkäft.
Du är jäkligt snabb på att ifrågasätta alla andra här, tillrättavisa och allmänt uppträda som en besserwisser som aldrig kan ha fel, gärna i inlägg med färre än fem ord och utan motivering, så förvänta dig ingen barmhärtighet ifrån min sida.
Vi diskuterade åklagarens tystnad, någon menar att om den misstänkte har erkänt idag så skulle åklagaren ha basunerat ut det, några av oss tror att det inte måste vara så. I den kontexten kommer du och påstår att åklagaren i upprepade fall har belagt de som närvarade vid ett erkännande med yppandeförbud för att i nästa andetag själv trumpeta ut nyheten.
Om det stämmer att det har hänt upprepade gånger och du dessutom kan visa det på ett trovärdigt sätt så kan den vetskapen ligga till grund för diskussionen och jämföras med hur åklagaren i det här fallet agerar, men du vägrar ju tvärt att styrka ditt påstående, så vad i h-e ska vi lyssna på dig för, varför är du ens med och diskuterar när allt ska ske på dina villkor?