Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Varför skulle jag ge exempel på det?
Därför att du påstår det som står citerat här:
Citat:
Det har hänt upprepade gånger att misstänkta har erkänt under förhör, och åklagaren har trumpetat ut det i media på en gång. Skulle han vara förbjuden att göra det bara för att han själv deltar i förhöret och har uttalat yppandeförbud, satt munkavle på sig själv?
Jag menar att åklagaren knappast kan förbjuda någon att offentliggöra att den misstänkte har erkänt och i nästa andetag yppa det själv, då saknades skälet(skydda utredningen) till att inskränka yttrandefriheten för de andra som hörde erkännandet med sina egna öron. Möjligtvis juridiskt tillåtet för åklagaren, rent faktiskt en omöjlighet tror jag.
Du bara pladdrar på med din glappkäft och undrar varför du ombeds att styrka dina argument, förstår du verkligen inte varför?
Berätta nu för oss andra vilka upprepade gånger som en åklagare har belagt församlingen med yppandeförbud angående ett erkännande och sedan vänt sig om till allmänheten och sagt att den misstänkte har erkänt. Möjligtvis har du rätt, men du är svaret skyldigt tycker jag.