2015-08-17, 19:41
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag syftar på att han endast hotade med att sticka ut offrets ögon med pinnen. Men det gjorde han aldrig. Du fick det att låta som att han gjorde det.

Huruvida han använde pinnen på henne på annat vis minns jag inte, och jag har inte fupen eller domen kvar. Har du den? Du får gärna ge oss en källa på det du påstår. Jag kan nämligen också exempelvis skriva att jag är 110 % på att han inte tryckte in en pinne i hennes underliv och anal, men det säger inte att det var så.

Det sistnämnda vet jag inte vem du riktar det åt riktigt. Känner inte till någon som har försvarat Alexander. Mer än hans försvarare då..

Ber om ursäkt, menade inte att vara elak, men vi kan säga så här, jag var den som mötte kvinnan när hon kom in med ambulansen den kvällen med sina skador. Jag var med när läkaren gjorde sin undersökning av hennes skador, som var med när skadorna dokumenterades

Var det hemskaste jag sett och jag tänker faktiskt på kvinnan än idag, hur det gick sen för henne, hur hon lever idag osv. Vi trodde faktiskt inte att hon skulle överleva.
Citera
2015-08-17, 19:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OroadSvensk
Kan det vara så att polisen genom att uttala sig på det här sättet försöker stressa eventuell gärningsman som de för tillfället har span på? Byströms kommentarer känns så uppenbara på något vis..
I och med att kroppen hittades ganska precis i mitten av partiet mellan "öglan" och det stora motionsspåret (50-70m från båda slingorna) tror jag att gärningsmannen kände till att "öglan" fanns.
50 meter är också en lång och riskabel sträcka att släpa en livlös kropp, så min gissning är att hon hotats till fyndplatsen där hon sedan mördats. Vanligast vapen vid såna här tillfällen lär vara kniv.

Plats och tidsförlopp, samt tid på dygnet gör det svårt att tro att någon sexuellt motiverad tortyr skulle ägt rum, däremot så kan säkert dessa perverterade personer stoppa upp saker i offrets vagina i tro om att det skulle undanröja DNA från sperma etc..

Tror inte BO kände GM.

Bevisar fyndplatsen att GM kände till "öglan" i Runby, vad tror ni?

Personer som kommer in och öser skit över personers inlägg för inte tråden vidare alls, personliga poänger kan man väl ta någon annanstans?

Vad är det som tyder på att hon släpats dit livlös och inte exempelvis blivit jagad dit och överfallen där hon hittades?

Fyndplatsen bevisar inte att GM kände till öglan, men det är ju sannolikt att han kände till runby-spåret och att han tog sig just dit av någon anledning, och inte till någon annanstans under den kvällen. Men det kan också varit så att GM spanat efter offer på andra ställen runt Stockholm innan han slutligen hamnade där han nu hamnade.
Citera
2015-08-17, 20:09
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
...
Antingen ljuger du eller så bryter du mot sekretessen. Vilket är det?
Citera
2015-08-17, 20:17
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Antingen ljuger du eller så bryter du mot sekretessen. Vilket är det?

Ljuger iaf inte. Och har inte nämnt namn, alla skador, datum eller signalament på kvinnan. men tro vad du vill, inget jag bryr mig om heller vad folk på FB tycker o tänker.
Citera
2015-08-17, 20:21
Medlem
Klarabella79s avatar
Tänkte på att det skrivs att tjejen fördes till en annan plats än den hon i vanliga fall brukar springa på. Kan det vara så att hon "avvikit" från sitt vanliga och tänkt prova på annat? Eller kanske tagit sig en bit bort för att kanske pinka utan att bli sedd av förbipasserande och därför hittades hon där?

Jag känner ju inte till det spåret i väsby men var bara en tanke.
Citera
2015-08-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad är det som tyder på att hon släpats dit livlös och inte exempelvis blivit jagad dit och överfallen där hon hittades?

Fyndplatsen bevisar inte att GM kände till öglan, men det är ju sannolikt att han kände till runby-spåret och att han tog sig just dit av någon anledning, och inte till någon annanstans under den kvällen. Men det kan också varit så att GM spanat efter offer på andra ställen runt Stockholm innan han slutligen hamnade där han nu hamnade.

Inget tyder på att hon släpats läs om. Tycker platsen där hon hittats verkar lite väl mycket mitt emellan öglan och stora spåret men kan ha helt fel. Man skulle ju vilja veta vart hon blev överfallen, att hon satt sig för att kissa kan ju stämma men tror det rimligaste är att hon hotats in till fyndplatsen. Sprang hon i spåret eller sprang hon i öglan?
Senast redigerad av OroadSvensk 2015-08-17 kl. 20:39.
Citera
2015-08-17, 20:51
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det var inte trygt tidigare heller, det är bara det att allt blivit så upphåsat nu när det hänt så mycket. Det har alltid varit farligt gå ensam sent på kvällar och nätter.
Där har du fel. Läs BRÅs rapporter och prata med folk som är lite äldre så får du höra.

Visst fanns det galningar förr i tiden också men de var betydligt färre än i dag. Nu mördas och våldtas folk fan i mig på löpande band.
Citera
2015-08-17, 20:56
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Ja, men känns ju som ett riktigt långskott.

Jag håller med dig i dina tidigare inlägg att det känns konstigt/oklokt att ta upp ett annat, olöst, mord om det inte finns rätt starka indikationer

Tror du denna åklagare är konstig/oklok?

Jag har googlat på frasen "fallen har beröringspunkter" och jag kommer då fram till att denna fras bara används om två fall är eller tros vara ihopkopplade. Inte att de har ytliga likheter.

Exempel:

http://www.svd.se/artikel_4900731

Citat:

Polisen har gripit en man i Rinkeby utanför Stockholm.

Han är misstänkt för stämpling till terrorbrott och ska ha medverkat i att planera ett attentat i Somalia, enligt Säpo.

Gripandet ”har beröringspunkter” med en man som sitter häktad i Göteborg, och det ärendet har kopplingar till terrorstämplade al-Shabaab.

http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.3021017

Citat:
– Vi ska se om det går att hitta beröringspunkter mellan de två fallen. Om vi kan göra några kopplingar eller om det bara är en ilsken kamrat.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/orebro/polisen-jagar-ung-serievaldtaktsman-1

Citat:
Polisen utreder också om söndagens våldtäkt och våldtäktsförsök har beröringspunkter med de 14 ouppklarade kvinnoöverfall som inträffat i Örebro det senaste året.

Aktuellt exempel:

http://www.expressen.se/gt/vapnet-kan-kopplas-till-trippelmordet/

Citat:
Vapnet som polisen misstänker att 21-åringen som sitter häktad för medhjälp till trippelmordet har hanterat har kopplingar till dödsskjutningarna.
Det bekräftar nu vice chefsåklagare Per-Erik Rinsell.
– Det har beröringspunkter, det har det, säger åklagaren.

Så jag befarar att detta fall kommer brisera som en bomb...
Senast redigerad av Kenny Kuk 2015-08-17 kl. 21:04.
Citera
2015-08-17, 21:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Tänkte på att det skrivs att tjejen fördes till en annan plats än den hon i vanliga fall brukar springa på. Kan det vara så att hon "avvikit" från sitt vanliga och tänkt prova på annat? Eller kanske tagit sig en bit bort för att kanske pinka utan att bli sedd av förbipasserande och därför hittades hon där?

Jag känner ju inte till det spåret i väsby men var bara en tanke.

Kan väl vara lite vad som för att förklara det. Hon gjorde något nytt, hon blev jagad av GM dit, hon blev släpad dit av GM osv.
Citera
2015-08-17, 21:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Tror du denna åklagare är konstig/oklok?

Jag har googlat på frasen "fallen har beröringspunkter" och jag kommer då fram till att denna fras bara används om två fall är eller tros vara ihopkopplade. Inte att de har ytliga likheter.

Exempel:

http://www.svd.se/artikel_4900731

http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.3021017

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/orebro/polisen-jagar-ung-serievaldtaktsman-1

Aktuellt exempel:

http://www.expressen.se/gt/vapnet-kan-kopplas-till-trippelmordet/

Så jag befarar att detta fall kommer brisera som en bomb...

Hm. Om du googlar "fallen har beröringspunkter" så får du också upp fall som har beröringspunkter.

Citera
2015-08-17, 21:37
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Hm. Om du googlar "fallen har beröringspunkter" så får du också upp fall som har beröringspunkter.

Ja, det är ju det jag vill visa - vad "beröringspunkter" innebär. Nästan alla verkar tolka det som att det har ytliga likheter med varandra, vilket jag inte tror är det åklagaren menar.
Citera
2015-08-17, 21:40
Medlem
Flor-Idas avatar
Någon som kan få fram om AOG bott i närheten av Linköping runt tiden för dubbelmorden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in