2015-08-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Finns ju dock ett antal olika Pistonhead...Flat Tire, Kustom Lager, Hot Roddin' Lager, Low Ridin' Lager (den vanliga), Crude Oil och nån slags julöl.

Lite som att säga att man gillar Oppigårds. Eller Spendrups.

Poang tagen. Mitt lokala System har bara Flat Tire sa jag refereddade enbart till det, aven om jag ar smatt nyfiken pa deras utbud i .
Citera
2015-08-16, 23:50
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Finns ju dock ett antal olika Pistonhead...Flat Tire, Kustom Lager, Hot Roddin' Lager, Low Ridin' Lager (den vanliga), Crude Oil och nån slags julöl.

Lite som att säga att man gillar Oppigårds. Eller Spendrups.
Jag minns att jag drack en pistonhead för cirka 2 år sen som hade en väldigt fruktig karaktär och var väldigt god, jag kommer inte ihåg vad den heter, någon som kan upplysa mig?
Citera
2015-08-16, 23:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Jag minns att jag drack en pistonhead för cirka 2 år sen som hade en väldigt fruktig karaktär och var väldigt god, jag kommer inte ihåg vad den heter, någon som kan upplysa mig?
Var den lite citronig? Isf var det nog en Kustom Lager.
Citera
2015-08-17, 04:06
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Man behöver inte dricka upp alla nio samma kväll. En hel del av oss kan faktiskt ha mycket öl och andra alkoholhaltiga drycker hemma utan att genast dricka upp dem.
Åfan kan man jag har svårt med det! Därför köper jag bara det antal jag ska dricka den kvällen. 7-8 st varje fredag och lördag.
Citera
2015-08-17, 08:49
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Åfan kan man jag har svårt med det! Därför köper jag bara det antal jag ska dricka den kvällen. 7-8 st varje fredag och lördag.
Då har du problem... Finns hjälp att få
------------

Måste slå ett slag för Desperados, en öl med tequila... Låter inte gott, men jag diggar den som fan
Citera
2015-08-17, 09:39
Medlem
Die.young.4evers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Då har du problem... Finns hjälp att få
------------

Måste slå ett slag för Desperados, en öl med tequila... Låter inte gott, men jag
diggar den som fan
Vad har jag för problem Då?
Citera
2015-08-17, 10:36
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Die.young.4ever
Vad har jag för problem Då?
Med alkohol? Om du inte kan kontrollera ditt drickande så låter det som ett problem..
Citera
2015-08-17, 23:21
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
För att börja med något så tipsar jag om Nils Oscars God lager.
En trevlig lageröl som är lite smakrikare än typ Mariestads export men ändå inte överhumlad som Pistonhead.
Perfekt sommaröl om man inte gillar mycket humle.

Nils Oscar god lager är bra, även om den inte tar ut svängarna så mycket. Pistonhead - menar du Flat Tire? Den är mycket prisvärd. Annars inom lager är t ex Augsburger Herrenpils, Zlatopramen Half n Half, Samuel Adams Boston Lager, Baron Trenck, Gambrinus och Spaten München klart drickbart och lite bättre tycker jag än det mesta inom kategorin lageröl.
Citera
2015-08-18, 00:16
Medlem
Vlad-Putins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Nils Oscar god lager är bra, även om den inte tar ut svängarna så mycket. Pistonhead - menar du Flat Tire? Den är mycket prisvärd. Annars inom lager är t ex Augsburger Herrenpils, Zlatopramen Half n Half, Samuel Adams Boston Lager, Baron Trenck, Gambrinus och Spaten München klart drickbart och lite bättre tycker jag än det mesta inom kategorin lageröl.
Jag håller helt med dig, det är helt klart skillnad på "lager" och "lager". Vore det inte för Wiennan Lager liknande typer såsom Samuel Adams och annan lite roligare lager hade jag förmodligen tyvärr lagt allt lagerdrickande på hyllan
Citera
2015-08-18, 00:48
Moderator
Gromguttens avatar
Äh, vi kør då. Tråd øppen igen.

/Mod
Senast redigerad av Gromgutten 2015-08-18 kl. 18:35.
Citera
2015-08-18, 19:00
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Var den lite citronig? Isf var det nog en Kustom Lager.
Nej det var inte den vanliga Kustom lager, den brukar jag dricka ibland, den här var mer fruktig till smaken.
Citera
2015-08-18, 21:14
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Nej det var inte den vanliga Kustom lager, den brukar jag dricka ibland, den här var mer fruktig till smaken.

Kan det varit Beervana? Den gillade jag, men av nån anledning försvann den.

http://news.cision.com/se/brutal-brewing/i/brutal-brewing-beervana-summer-edition-33brk,c1213144
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in