Citat:
Jag har inte nämnt något om internet. Blundar du och håller för öronen när du passerar en man som helt öppet skäller ut sin fru? Är du säker på att omgivningen skulle reagera? Om han är full och storväxt, skriker och gapar till sin fru, vad gör omgivningen? Ingenting! Ingen vågar ingripa. Det kan jag garantera dig.
Först säger du att kvinnor är våldsammare än män. Nu yrar du om att det inte finns ondskefulla kvinnor i den fiktiva världen. Hur ska du ha det? Vad sägs om Kathy Bates rollfigur i Misery? Är hon inte tillräckligt elak och djävulsk?
Klart det finns komiska män också i sitcom-serier och roliga filmer. Bob Hope, Chaplin, Stan & Ollie med mera. Lägg av med tramsandet.
Först säger du att kvinnor är våldsammare än män. Nu yrar du om att det inte finns ondskefulla kvinnor i den fiktiva världen. Hur ska du ha det? Vad sägs om Kathy Bates rollfigur i Misery? Är hon inte tillräckligt elak och djävulsk?

Klart det finns komiska män också i sitcom-serier och roliga filmer. Bob Hope, Chaplin, Stan & Ollie med mera. Lägg av med tramsandet.
Om en man står och skäller ut sin fru offentligt då reagerar omgivningen och om det inte slutar så ringer de polisen, om en kvinna skäller ut sin man offentligt, då reagerar ingen alldeles oavsett hur långt det går.
Jag ser att du är tillbaka till att vrida mina ord igen. Nej, jag har aldrig sagt att det inte finns ondskefulla kvinnor i fiktionens värld, vad jag sade var att psykisk misshandel i form av offentligt nedvärderande och utskällningar behandlas som skämt om det är en kvinna som gör det mot en man (According to Jim, The king of Queens, Everybody loves Raymond) men i ombytta roller (30 grader i februari) så behandlas det som något ondskefullt. Skäms du inte för din billiga debatteknik? Är det inte pinsamt att behöva vrida på mina ord för att klara bemöta dem? Känner du att du inte klarar av diskussionen och därför måste börja med att måla upp en felaktig bild av mig?