2015-08-16, 20:34
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag har inte nämnt något om internet. Blundar du och håller för öronen när du passerar en man som helt öppet skäller ut sin fru? Är du säker på att omgivningen skulle reagera? Om han är full och storväxt, skriker och gapar till sin fru, vad gör omgivningen? Ingenting! Ingen vågar ingripa. Det kan jag garantera dig.

Först säger du att kvinnor är våldsammare än män. Nu yrar du om att det inte finns ondskefulla kvinnor i den fiktiva världen. Hur ska du ha det? Vad sägs om Kathy Bates rollfigur i Misery? Är hon inte tillräckligt elak och djävulsk?

Klart det finns komiska män också i sitcom-serier och roliga filmer. Bob Hope, Chaplin, Stan & Ollie med mera. Lägg av med tramsandet.

Om en man står och skäller ut sin fru offentligt då reagerar omgivningen och om det inte slutar så ringer de polisen, om en kvinna skäller ut sin man offentligt, då reagerar ingen alldeles oavsett hur långt det går.

Jag ser att du är tillbaka till att vrida mina ord igen. Nej, jag har aldrig sagt att det inte finns ondskefulla kvinnor i fiktionens värld, vad jag sade var att psykisk misshandel i form av offentligt nedvärderande och utskällningar behandlas som skämt om det är en kvinna som gör det mot en man (According to Jim, The king of Queens, Everybody loves Raymond) men i ombytta roller (30 grader i februari) så behandlas det som något ondskefullt. Skäms du inte för din billiga debatteknik? Är det inte pinsamt att behöva vrida på mina ord för att klara bemöta dem? Känner du att du inte klarar av diskussionen och därför måste börja med att måla upp en felaktig bild av mig?
Citera
2015-08-16, 20:57
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Om en man står och skäller ut sin fru offentligt då reagerar omgivningen och om det inte slutar så ringer de polisen, om en kvinna skäller ut sin man offentligt, då reagerar ingen alldeles oavsett hur långt det går.

Jag ser att du är tillbaka till att vrida mina ord igen. Nej, jag har aldrig sagt att det inte finns ondskefulla kvinnor i fiktionens värld, vad jag sade var att psykisk misshandel i form av offentligt nedvärderande och utskällningar behandlas som skämt om det är en kvinna som gör det mot en man (According to Jim, The king of Queens, Everybody loves Raymond) men i ombytta roller (30 grader i februari) så behandlas det som något ondskefullt. Skäms du inte för din billiga debatteknik? Är det inte pinsamt att behöva vrida på mina ord för att klara bemöta dem? Känner du att du inte klarar av diskussionen och därför måste börja med att måla upp en felaktig bild av mig?

Har du vetenskapliga belägg för att omgivningen alltid ingriper när en man skäller ut sin fru? Vad säger du om situationen där båda mannen och kvinnan skäller ut varandra? Enligt ditt synsätt är kvinnor mer grälsjuka än männen. Så då är det mer sannolikt att båda gormar. Inte särskilt troligt att kvinnan håller käften i ett gräl, eller hur?

Tror du inte att Kathy Bates roll sysslade med psykisk misshandel (inte enbart fysisk) av den stackars författaren som hon höll inspärrad? Jag uppfattar inte henne som komisk. Gör du?

Jag känner att jag klarar av diskussionen och behöver således inte måla upp en felaktig bild av dig. Den sanna bilden av dig räcker gott och väl. Jag behöver inte vrida på dina ord för att bemöta dem.
Citera
2015-08-16, 21:20
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Har du vetenskapliga belägg för att omgivningen alltid ingriper när en man skäller ut sin fru? Vad säger du om situationen där båda mannen och kvinnan skäller ut varandra? Enligt ditt synsätt är kvinnor mer grälsjuka än männen. Så då är det mer sannolikt att båda gormar. Inte särskilt troligt att kvinnan håller käften i ett gräl, eller hur?

Tror du inte att Kathy Bates roll sysslade med psykisk misshandel (inte enbart fysisk) av den stackars författaren som hon höll inspärrad? Jag uppfattar inte henne som komisk. Gör du?

Jag känner att jag klarar av diskussionen och behöver således inte måla upp en felaktig bild av dig. Den sanna bilden av dig räcker gott och väl. Jag behöver inte vrida på dina ord för att bemöta dem.

1) Ja, här:
https://www.youtube.com/watch?v=u3PgH86OyEM

2) Kathy Bates var menad som en besatt psykopat, alltså långt ifrån det diskussionen handlar om. Ingen har någonsin gjort en dramafilm om en man som har en fru som skäller på honom och bryter ner honom psykiskt, det omvända finns det massor av filmer och tv serier om.

3) Om du nu känner att du inte behöver måla upp en felaktig bild av mig, varför gör du det då?

Här skriver du så här:

Citat:
Nu yrar du om att det inte finns ondskefulla kvinnor i den fiktiva världen. .

Det är ett svar på det här inlägget:

Citat:
Det är just detta jag tycker är komiskt. En kvinna blir kallad batikhäxa eller hora av en främling och tycker att hon blivit psykiskt misshandlad och sjukskriver sig för någon sagt något negativt om henne på internet. Nej, det är inte psykisk misshandel, psykisk misshandel är när en person blir ständigt nedvärderad och utskälld av en närstående, alltså det man ser var och varannan svensk kvinna göra mot sin man. För ungefär en månad såg jag en svensk kvinna i 25-års ålder stå och offentligt skälla på sin man, hon skällde på honom att "du är en så kuvad man, du är ingen riktig man". Sådant händer aldrig med ombytta kön, för hade en man stått och offentligt nedvärderat en kvinna hade omgivningen reagerat.

När det sker i fiktionens värld kan man se en klar skillnad på om det är en kvinna eller man. Kjell Bergqvists karaktär i 30 grader i februari är ondskefull, medan Debra i Everybody loves Raymond är komisk.

"Det" syftar på det som beskrevs i stycket över, alltså "psykisk misshandel är när en person blir ständigt nedvärderad och utskälld av en närstående". Alltså har jag sagt att när psykisk misshandel sker i fiktionens värld så är det komedi ifall det är en kvinna som utför det mot en man, och drama ifall det är en man som utför det mot en kvinna.

Så antingen är du oärlig och försöker medvetet missförstå mig, eller så är du en idiot som saknar läsförståelse. Which is it?
Citera
2015-08-17, 00:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
1) Ja, här:
https://www.youtube.com/watch?v=u3PgH86OyEM

2) Kathy Bates var menad som en besatt psykopat, alltså långt ifrån det diskussionen handlar om. Ingen har någonsin gjort en dramafilm om en man som har en fru som skäller på honom och bryter ner honom psykiskt, det omvända finns det massor av filmer och tv serier om.

3) Om du nu känner att du inte behöver måla upp en felaktig bild av mig, varför gör du det då?

Här skriver du så här:

Det är ett svar på det här inlägget:

"Det" syftar på det som beskrevs i stycket över, alltså "psykisk misshandel är när en person blir ständigt nedvärderad och utskälld av en närstående". Alltså har jag sagt att när psykisk misshandel sker i fiktionens värld så är det komedi ifall det är en kvinna som utför det mot en man, och drama ifall det är en man som utför det mot en kvinna.

Så antingen är du oärlig och försöker medvetet
missförstå mig, eller så är du en idiot som saknar läsförståelse. Which is it?

Du måste väl förstå att psykisk misshandel oftast utförs av personer som har mer eller mindre psykopatiska drag. Både kvinnor och män. Ja, det finns faktiskt filmer som handlar om kvinnor som misshandlar sina män psykiskt. T ex http://www.amazon.com/Mothers-Boys-Jamie-Lee-Curtis/dp/6305291462
Jag såg denna dramathriller för några år sedan. Inte precis någon komedi. Jamie Lee Curtis var suverän i rollen som psykopatmorsa.

Visst är det färre filmer som skildrar kvinnors psykiska misshandel av sina livspartners än mäns psykiska misshandel. Inte så konstigt egentligen, när man tänker på att männen står för större delen av det fysiska våldet och det i kombination med psykisk misshandel. Större dramatisk effekt med knytnävsslag varvat med psykisk terror. Vanliga gräl och gnäll är mindre dramatiska. Oavsett vem som står för dem.

Vad har misshandel i den fiktiva världen att göra i ditt ämne? Ingenting. Du byter ämne så fort du saknar hållbara argument. Det har du gjort flera gånger: civilisationer, afghanska kvinnor, våldsamma flator och nu filmatiserade misshandel. Vad blir nästa gång?

Kan du för en gång skull hålla dig till ämnet och motivera din inställning till att samhället inte ska lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor (i heterosexuella relationer)?
Citera
2015-08-17, 10:07
Medlem
Citat:
Varför vill du så gärna få det till att 95 % av alla våldtäktsanmälningar är byggda på trams, varav 90 % dumpas direkt? Har du blivit falskt anklagad för våldtäkt? I så fall kan jag inte mer än att beklaga, men du kan inte dra alla kvinnor över en kam och anse allihopa vara ociviliserade och ha dålig moral. Visst finns det kvinnliga rötägg, det sticker jag inte under stol med. Men de är inte fler än de manliga skitstövlarna.

http://www.expressen.se/gt/falska-valdtaktsanmalningar-ytterst-ovanliga/
https://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2008/Nr-4-2008-Argang-74/Felaktiga-forestallningar-om-falska-valdtaktsanmalningar-gor-att-de-mest-utsatta-kvinnorna-sviks/

Enligt de artiklar som jag länkar till är dina tippade 95 % helt uppåt väggarna. Mer realistiska siffror är 10-20 % av samtliga våldtäktsanmälningar som är felaktiga eller falska. Ha dock i åtanke att endast en mindre del av samtliga våldtäkter anmäls, ca 6000 anmälda våldtäkter per år (av totalt ca 36.000 våldtäkter, enligt BRÅ 2014).

Låt oss antaga att 20 % av anmälningarna är falska eller felaktiga. 20 % av 6000 anmälda våldtäkter, dvs 1200 st varje år. Alltså 1200 kvinnor som falskeligen eller felaktigt anmäler männen för våldtäkt. Räkna nu ut hur många kvinnor, 15 år och äldre, som finns i vårt avlånga land. Dividera 1200 felaktiga och falska anmälningar med totala antalet kvinnor i lovlig ålder. Max 0.5 promille. Observera att det kan finnas kvinnor som falskanmäler mer än en gång under ett år. Inte många kvinnor som ”försöker bli våldtagna” (Babianens citat), här inte.

Jag råder dig att i fortsättningen spå i kaffesump. Där får du mer realistiska svar än dina vilda gissningar.

Jag gissar inte enbart, vilket du verkar göra. 90% är ju vad de som jobbar med det hela bevisligen anser vara trams. 95% kan du kanske kalla gissning, men betänk att det skapas en normalisering och när nästan allt som kommer in är trams kan du se det som en avancerad gissning. Moralen bland tjejer är nära noll. Vad som behövs är klara riktlinjer. Man måste göra skillnad mellan fysisk misshandel och trams. Två berusade undomar som sover tillsamman efter att tjejen har gett killen en kondom som tecken till sex, är inte jämförbart med haga-mannen. Så länge du och andra feminister ser det som jämförbart, kommer ingen bättring att ske.
Citera
2015-08-17, 17:16
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag gissar inte enbart, vilket du verkar göra. 90% är ju vad de som jobbar med det hela bevisligen anser vara trams. 95% kan du kanske kalla gissning, men betänk att det skapas en normalisering och när nästan allt som kommer in är trams kan du se det som en avancerad gissning. Moralen bland tjejer är nära noll. Vad som behövs är klara riktlinjer. Man måste göra skillnad mellan fysisk misshandel och trams. Två berusade undomar som sover tillsamman efter att tjejen har gett killen en kondom som tecken till sex, är inte jämförbart med haga-mannen. Så länge du och andra feminister ser det som jämförbart, kommer ingen bättring att ske.

Läs igenom följande publikationer som jag länkar till innan du tippar hejvilt:

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html
https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/vald-och-misshandel.html
http://www.nck.uu.se/Kunskapscentrum/Kunskapsbanken/amnen/Sexuellt_vald/Sexuellt_vald/
http://www.brottsrummet.se/sv/sexualbrott
https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1968804&fileO Id=1973912
Det finns många fler artiklar än de ovannämnda. Gå ut på nätet eller till biblioteket och ta fram sakliga uppgifter om våldtäkter och misshandel.

Citat:
Under 2014 anmäldes 20 300 sexualbrott, varav 6 700 rubricerades som våldtäkt. I den Nationella trygghetsundersökningen uppger 1,3 procent att de utsattes för sexualbrott under 2013.

Även de anmälda brotten om sexuellt tvång, utnyttjande med mera och sexuellt ofredande ökade till 1 520 respektive 9 640 brott (+20 % respektive +10 %) jämfört med föregående år.

Citat:
Fakta
2014 anmäldes 20 300 fall av sexualbrott till polisen, vilket är en ökning med 15 procent jämfört med 2013. Av de anmälda brotten rubricerades 6 700 som våldtäkt, en ökning med 11 procent. Anmälda brott om våldtäkt, sexuellt tvång, utnyttjande och sexuellt ofredande stod för 88 procent av brotten i kategorin sexualbrott.

Dividera antalet rubricerade 6700 våldtäkter med 20.300 anmälda sexbrott. 6700/20300* 100 % är lika med ca 33 % (avsevärt högre än dina tippade 5 % faktiska våldtäkter).

Citat:
Det finns ett stort mörkertal vid våldtäkter, vilket betyder att väldigt få anmäler att de har blivit våldtagna. Överlag är det ett stort mörkertal vid sexualbrott och undersökningar tyder på att endast 10-20 % av alla sexualbrott anmäls. Ett problem är att många inte vill erkänna att de blivit utsatta, vilket gör att det blir svårt att få reda på hur stort mörkertalet faktiskt är.

Ta reda på fakta istället för att använda dig av känslostyrda argument. Om du fortfarande envisas med att avfärda 95 % av de anmälda våldtäkterna som trams rekommenderar jag dig att uppsöka slumpmässigt utvalda sjukhus och polisstationer och där skaffa dig statistiskt underlag.

90 % "tramsvåldtäkter" av ovannämnda 1.3 % av samtliga kvinnor 16-79 år är lika med 1.17%. Så över 98% av kvinnorna har olika grad av moral och är civiliserade. Inte sämre än männen i alla fall. Så vad gnäller du över?

Varför blanda in feministerna? Så länge det finns män som våldtar och slår kvinnor, utsätter dem för diskriminering, trakassering och nedvärdering behövs feminismen. Vi män måste börja behandla kvinnor med både aktning och respekt.
Citera
2015-08-17, 18:04
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Du måste väl förstå att psykisk misshandel oftast utförs av personer som har mer eller mindre psykopatiska drag. Både kvinnor och män. Ja, det finns faktiskt filmer som handlar om kvinnor som misshandlar sina män psykiskt. T ex http://www.amazon.com/Mothers-Boys-Jamie-Lee-Curtis/dp/6305291462
Jag såg denna dramathriller för några år sedan. Inte precis någon komedi. Jamie Lee Curtis var suverän i rollen som psykopatmorsa.

Visst är det färre filmer som skildrar kvinnors psykiska misshandel av sina livspartners än mäns psykiska misshandel. Inte så konstigt egentligen, när man tänker på att männen står för större delen av det fysiska våldet och det i kombination med psykisk misshandel. Större dramatisk effekt med knytnävsslag varvat med psykisk terror. Vanliga gräl och gnäll är mindre dramatiska. Oavsett vem som står för dem.

Vad har misshandel i den fiktiva världen att göra i ditt ämne? Ingenting. Du byter ämne så fort du saknar hållbara argument. Det har du gjort flera gånger: civilisationer, afghanska kvinnor, våldsamma flator och nu filmatiserade misshandel. Vad blir nästa gång?

Kan du för en gång skull hålla dig till ämnet och motivera din inställning till att samhället inte ska lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor (i heterosexuella relationer)?

Citat:
Så typiskt sagt av en person vars samtliga argument tillintetgjorts till mikrosmulor. Kom igen och visa mig vetenskaplig dokumentation som kan bekräfta dina barnsliga och verklighetsfrämmande teorier. Riktigt underhållande med dina verbala grodor som hoppar ur käften på dig.

Menar du på fullt allvar att endast män utsätts offentligt för psykisk misshandel? Aldrig kvinnor? Jisses, vilken fet groda! Har det undgått dig att kvinnor nedvärderas och bryts ner i det offentliga rummet? De blir kallade bland annat "fittor", "batikhäxor" och "horor" samt blir trakasserade och t o m hotade av männen. Varje dag. Offentligt.

Finns det verkligen män som inte är korkade och säger korkade saker? Tala för dig själv.

Förresten är det stört omöjligt att misstolka dig och dina tramsiga teorier.

Så du skiftar alltså mellan extrema positioner om vad som räknas som psykisk misshandel? Denna skiftning är dessutom beroende på offrets kön. Är offret en kvinna så räcker det att någon kallat henne en fitta för att uppnå lupacs definition av psykisk misshandel, är offret en man då måste förövaren vara en psykopat som trakasserar hela sin familj (handlingen i Jamie Lee Curtis filmen du länkat till).
Citera
2015-08-17, 22:42
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Så du skiftar alltså mellan extrema positioner om vad som räknas som psykisk misshandel? Denna skiftning är dessutom beroende på offrets kön. Är offret en kvinna så räcker det att någon kallat henne en fitta för att uppnå lupacs definition av psykisk misshandel, är offret en man då måste förövaren vara en psykopat som trakasserar hela sin familj (handlingen i Jamie Lee Curtis filmen du länkat till).

Har jag sagt det? Jisses! Det var du som nämnde att psykisk misshandel var bara gnäll. Redan glömt det?

Här är ett citat från Wikipedia:

Citat:
Psykisk misshandel är misshandel som riktar sig mot den andres självkänsla, eller som handlar om att beröva en människa en känsla av trygghet, socialt sammanhang, integritet eller andra mänskliga rättigheter. Till skillnad från fysisk misshandel är den psykiska ofta verbal till sin karaktär, men mer subtila former av icke-verbal psykisk misshandel finns också. Denna form av missförhållande i relationer kan orsaka ångest, nedsatt självförtroende, depression och post-traumatiskt stressyndrom.

Psykisk misshandel kan yttra sig i försök att isolera personen, så att personen därmed blir ensam och som följd av detta socialt utsatt. Misshandel mot självkänslan kan yttra sig i obefogad kritik och klagomål, förlöjliganden, osynliggörande, och andra härskartekniker. Att visa tecken på aggressivitet, som att slå sönder saker, kan också räknas som psykisk misshandel, om det i detta finns ett outtalat hot. Som psykisk misshandel räknas vidare förföljelser, stalkning, och att gå bakom ryggen på personen för att sprida förtroenden, ljuga om personen, eller på annat sätt omöjliggöra sociala relationer, skapa otrygghet, ingjuta hjälplöshet och därmed skapa jagsvaghet. Hot som riktas mot närstående är också psykisk misshandel.

Den psykiska misshandeln kan definieras som en maktobalans som den starkare parten utnyttjar eller försöker skaffa sig. För att definieras som misshandel måste det också finnas ett uppsåt att skada eller trycka ner personen.

Psykisk, liksom fysisk, misshandel är straffbart,[1] om det ger medicinsk effekt.[2] Jämför även hotbrott, olaga förföljelse och ofredande.

Som du säkert kan se räcker det inte med att enbart kalla kvinnan fula ord som "fitta" och "slyna" för att psykisk misshandel ska föreligga. Sådana verbala attacker är bara en liten del i en systematisk psykisk misshandel. Vanliga gräl med gnäll och tjat ingår inte i denna definition av misshandel, inte sant? Då skulle upp till 100 % av alla män respektive kvinnor vara misshandlare.

Kom ihåg att psykisk misshandel kan utföras av både män och kvinnor. Om kvinnan kallar mannen för "skithög" och "värdelös sopa" med mera i ett vanligt gräl, då är det naturligtvis inte psykisk misshandel. Det är så självklart och underförstått att man inte behöver diskutera det fram och tillbaka i all evighet.
Citera
2015-08-18, 06:06
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Har jag sagt det?

Ja, precis, här säger du det:

Citat:
Så typiskt sagt av en person vars samtliga argument tillintetgjorts till mikrosmulor. Kom igen och visa mig vetenskaplig dokumentation som kan bekräfta dina barnsliga och verklighetsfrämmande teorier. Riktigt underhållande med dina verbala grodor som hoppar ur käften på dig.

Menar du på fullt allvar att endast män utsätts offentligt för psykisk misshandel? Aldrig kvinnor? Jisses, vilken fet groda! Har det undgått dig att kvinnor nedvärderas och bryts ner i det offentliga rummet? De blir kallade bland annat "fittor", "batikhäxor" och "horor" samt blir trakasserade och t o m hotade av männen. Varje dag. Offentligt.

Finns det verkligen män som inte är korkade och säger korkade saker? Tala för dig själv.

Förresten är det stört omöjligt att misstolka dig och dina tramsiga teorier.

Försök förklara bort det.
Citera
2015-08-18, 10:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Varför vill du så gärna få det till att 95 % av alla våldtäktsanmälningar är byggda på trams, varav 90 % dumpas direkt? Har du blivit falskt anklagad för våldtäkt? I så fall kan jag inte mer än att beklaga, men du kan inte dra alla kvinnor över en kam och anse allihopa vara ociviliserade och ha dålig moral. Visst finns det kvinnliga rötägg, det sticker jag inte under stol med. Men de är inte fler än de manliga skitstövlarna.

http://www.expressen.se/gt/falska-valdtaktsanmalningar-ytterst-ovanliga/
https://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2008/Nr-4-2008-Argang-74/Felaktiga-forestallningar-om-falska-valdtaktsanmalningar-gor-att-de-mest-utsatta-kvinnorna-sviks/

Enligt de artiklar som jag länkar till är dina tippade 95 % helt uppåt väggarna. Mer realistiska siffror är 10-20 % av samtliga våldtäktsanmälningar som är felaktiga eller falska. Ha dock i åtanke att endast en mindre del av samtliga våldtäkter anmäls, ca 6000 anmälda våldtäkter per år (av totalt ca 36.000 våldtäkter, enligt BRÅ 2014).

Låt oss antaga att 20 % av anmälningarna är falska eller felaktiga. 20 % av 6000 anmälda våldtäkter, dvs 1200 st varje år. Alltså 1200 kvinnor som falskeligen eller felaktigt anmäler männen för våldtäkt. Räkna nu ut hur många kvinnor, 15 år och äldre, som finns i vårt avlånga land. Dividera 1200 felaktiga och falska anmälningar med totala antalet kvinnor i lovlig ålder. Max 0.5 promille. Observera att det kan finnas kvinnor som falskanmäler mer än en gång under ett år. Inte många kvinnor som ”försöker bli våldtagna” (Babianens citat), här inte.

Jag råder dig att i fortsättningen spå i kaffesump. Där får du mer realistiska svar än dina vilda gissningar.

1) Den verkliga siffran ligger på 98% falska våldtäkts-amälningar.

2) 2014 anmäldes 6700 våldtäkter,

Citat:
Under 2014 anmäldes 20 300 sexualbrott, varav 6 700 rubricerades som våldtäkt.

3) Det döms ungefär 200 män per år för våldtäkt. Det är ungefär 3% av de anmälda fallen.

4) Räkna in alla fällande domar som bygger på lögner, felaktigheter, trams, med mera säg 30% om man räknar lågt.

5) Då kan du se att ungefär 6600 av 6700 kvinnor som anmäler våldtäkt ljuger.
Senast redigerad av Babianen 2015-08-18 kl. 10:34.
Citera
2015-08-18, 13:06
Medlem
Citat:

Varför blanda in feministerna? Så länge det finns män som våldtar och slår kvinnor, utsätter dem för diskriminering, trakassering och nedvärdering behövs feminismen. Vi män måste börja behandla kvinnor med både aktning och respekt.

Igen!
Så länge man inte skiljer mellan våldtäkt och trams, finns det ingen lösning, och stolliga begrepp beror på feminismen.
Det går inte ens att diskutera vettigt utan vettig terminologi. Du blandar fortfarande ihop våldtäkt och misshandel.
Rubricering våldtäkt är så brett nuförtiden att det i princip är osakligt.

Tror för övrigt att du har rätt i att du borde börja behandla kvinnor med både aktning och respekt, men vi som redan gör det har inte med den saken att göra. Att respektera människor innebär bland annat att man förväntar sig att de till viss del kan hantera sanning.
Citera
2015-08-18, 16:09
Medlem
Själv vittna jag nyligen falskt för att hjälpa en man ur knipa, han var misstänkt för att ha slagit sin kvinna. Jag har börjat gå efter devisen att man "alltid ska lita på en mans berättelse om förtryck", så jag hitta på massa saker för att stötta, han kom undan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in