2015-08-14, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det stämmer att du inte förstår vad jag skrivit om. Nej, jag tillhör inte våldsvänstern som du inbillar dig. Enbart önsketänkande från din sida. Jag måste tyvärr göra dig besviken med att tala om att jag och min fru är lyckligt gifta med varandra sedan över 30 år tillbaka. Så jag har ingen som helst orsak att skada min fru. Aggressiv har jag aldrig varit och kommer aldrig att bli. Bara om du eller någon annan lågpannad grobian skulle få för er att våldta min hustru eller min 20 åriga dotter.

Menar du att det finns våldtäkt utan misshandel? Ge exempel på det, tack! Beskriv gärna. Har du svårt att fatta att tvång och hot är en form av misshandel (läs våldtäktsexemplet i min tidigare kommentar). Tilltvingar man sig sexuellt umgänge genom hot om våld – då är det våldtäkt. Punkt slut! Kan du inte fatta det, inte mitt problem. Då lider du av empatistörning.

Med den kassa människosyn du har bör du sitta bakom lås och bom. Nyckeln kastad. Ingen möjlighet att någonsin komma ut igen. Du har visat mig att du är en fara för alla kvinnor. Ingen normal man resonerar som du.

Du började med att attackera mig med osakliga anklagelser och påhopp utan att överhuvudtaget veta någonting annat än att jag troligtvis inte tycker som du. Ditt omotiverade aggressiva hat kändes skrattretande, så varför inte testa din egen "argumentations"-teknik tillbaka. Det intressanta med din form att osaklig hets, är givetvis inte vad du skriver, utan vad du lyckas hetsa andra till att skriva.

När jag nu har testat att vända på steken, ser vi att du enligt egna utsagor har noll erfarenhet av ociviliserade kvinnor, eller kvinnor överhuvudtaget, vilket tråden faktiskt handlar om. Har svårt att tro att dina aggressioner och ditt hat kommer av 30 års lyckligt giftermål, men om det stämmer får du gärna skryta om det. Sådant är värt mycket i mina ögon, men inte i just den här tråden. När det gäller osivilicerade kvinnor, måste du ses som en blåögd kork enligt mig. Man kan tycka att du borde ha vett nog att hålla tyst.

Finns mycket som visar hur naiv du är. Bland annat menar du att män inte skall få stoppa kvinnors idiotiska ideer ifall de inte själva har blivit våldtagna (förutom just du kanske?), dvs kvinnor skall få igenom vad fan som helst. Gör dig själv en tjänst och tona ner lite.
Senast redigerad av ManManne 2015-08-14 kl. 10:21.
Citera
2015-08-14, 18:14
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Har jag sagt något om att gå runt med en massa kontanter? Nej du, skaffa dig ett bankkort istället. Det är säkrare. Sedlar blåser så lätt iväg, inte sant? Vi lever i det kontantlösa samhället. Ja visst, du befinner dig under medeltiden då folk gick omkring med stora, tunga mynt
Precis, skaffa dig ett bankkort för att det är säkrare.
Undvik att vistas i miljöer och att uppträda på ett sätt som ökar risken för att bli våldtagen eller misshandlad.
Citera
2015-08-14, 20:59
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Bland lesbiska är partnermisshandel vanligare än i normala par (man+kvinna).

http://winteryknight.com/2013/11/18/domestic-violence-rates-are-higher-for-homosexual-couples-than-for-heterosexual-couples/

Det handlar ytterst om att kvinnor vet hur kvinnor är. En lesbisk kvinna förstår direkt att hennes partner försöker provocera fram att bli slagen och att provokationerna slutar så fort hon blir slagen, medan en heterosexuell man har vissa barriärer som först måste brytas ner innan han slår sin fru.

Men herregud, har du börjat intressera dig för misshandel i lesbiska förhållanden? Först forntida patriarkala samhällen, sedan afghanskor och nu misshandlande lesbianer. Du är rolig du. Ja, men då slår vi ihop alla de tre ämnena till ett enda: om manhaftiga och krigshetsande flator från Afghanistan som anser att det är acceptabelt att slå kvinnor, som stödjer talibanerna och vill bo i städer byggda av män. Det kan bli en spännande trådstart med många mer eller mindre osande argument och motargument.

Märk väl att hela ovanstående stycke bara är en ironi, på liknande sätt som mina skämtsamma kommentarer till Babianen. Det är omöjligt att bemöta hannes sinnesrubbade kommentarer med seriöst menade svar. Påståendet "Alla kvinnor har någon gång försökt bli våldtagna" är så bisarrt rubbat att man antingen ironiserar eller ignorerar det.

Din länk går till en konservativ, kristen medelålders herres hemsida Wintery Knight. Bara ett hopkok av utvalda utdrag från olika artiklar. Källkritik? Hmm... Denne vintrige knekts ledstjärnor är: pro-life (abortmotstånd m m), pro-chastity (kyskhet), pro-abstinence (inget sex före äktenskapet), pro-traditional family (den traditionella familjen med mannen som familjens överhuvud och försörjare, kvinnan som tar hand om barn och hushåll, inga samkönade parrelationer - homoäktenskap är no no).

Jag sa åt dig i tidigare kommentar att vara mer källkritisk. Denna nämnde riddare är ingen tillförlitlig källa, inte vetenskapligt saklig heller. Han är bara ute och rider på sin vita springare, på väg mot nya, spännande korståg i kristendomens namn. Amen.

Jag har aldrig förnekat att det finns misshandlande kvinnor. Vad sägs om http://www.rfsl.se/brottsoffer/public/Kvinnors_vald_mot_kvinnor.pdf? Mer saklig än den ädle korsriddarens hopkok av artiklar, inte sant? Läs igenom hela artikeln och sedan kan du komma tillbaka med nya och mer sakliga argument om lesbiska kvinnors våld. Men det är ju off-topic, långt ifrån ditt ämne om att samhället ska sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor - i heterosexuella förhållanden.

Har du vetenskapligt belägg för ditt påstående om att kvinnor vet hur kvinnor är och att det är därför de slutar med provokationerna så fort de blivit slagna? Det är väl bara bra, då slipper de misshandlade lesbianerna ta emot mer stryk efter att de provocerat klart.

Det är mannens problem om han känner sig så provocerad att han måste slå kvinnan. Han hade kunnat gå ut istället och vänta tills kvinnan lugnat ner sig. Eller i värsta fall lämna henne för gott. En riktig man slår aldrig en kvinna. Bara i yttersta nödvärnsfall. Absolut inte om en hysterisk kvinna gormar och kastar ägg i golvet som i Babianens länkade videoklipp (där Jake grovt misshandlar sin fru i filmen Once Were Warriors). Hans upprepade slag är inte försvarbara. Inte det första slaget heller!

http://www.varningstecken.n.nu/misshandlaren
Intressant artikel om misshandlande män och vad som utmärker dem och hur man som kvinna känner igen dem. Det finns även en länk till en välskriven forskningsrapport om olika typer av misshandlande män, författad av en man.

Du tycks stämma in till 100 % på beskrivningen av en allierad som står på den misshandlande mannens sida, delar hans värderingar om att han har rätt att göra det han gör, har samma attityder om kvinnor. Jag känner igen dig på samtliga punkter.
Citera
2015-08-14, 21:38
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du började med att attackera mig med osakliga anklagelser och påhopp utan att överhuvudtaget veta någonting annat än att jag troligtvis inte tycker som du. Ditt omotiverade aggressiva hat kändes skrattretande, så varför inte testa din egen "argumentations"-teknik tillbaka. Det intressanta med din form att osaklig hets, är givetvis inte vad du skriver, utan vad du lyckas hetsa andra till att skriva.

När jag nu har testat att vända på steken, ser vi att du enligt egna utsagor har noll erfarenhet av ociviliserade kvinnor, eller kvinnor överhuvudtaget, vilket tråden faktiskt handlar om. Har svårt att tro att dina aggressioner och ditt hat kommer av 30 års lyckligt giftermål, men om det stämmer får du gärna skryta om det. Sådant är värt mycket i mina ögon, men inte i just den här tråden. När det gäller osivilicerade kvinnor, måste du ses som en blåögd kork enligt mig. Man kan tycka att du borde ha vett nog att hålla tyst.

Finns mycket som visar hur naiv du är. Bland annat menar du att män inte skall få stoppa kvinnors idiotiska ideer ifall de inte själva har blivit våldtagna (förutom just du kanske?), dvs kvinnor skall få igenom vad fan som helst. Gör dig själv en tjänst och tona ner lite.

Känner du igen dessa omogna och tramsiga kommentarer du skickat till mig?:

"Jag tycker att "den civilicerade kvinnan" är ett ganska roligt koncept. Har du träffat någon sådan?

Du blandar ihop våldtäkt och misshandel enormt. Misshandel är att man skadar någon, medan våldtäkt innebär att mannen bara vill ha sex och försöker lämna kvinnan mot hennes vilja.

Haha! Du menar när tjejen bara glömt att skriva under, innan akten. Som när munnen säger nej och ögonen säger ja?
Är ju feminister som har fått sådant till våldtäkt. Inte jag...
Vill du plötsligt ha det till att misshandel skall ingå i våldtäkt så är jag helt på din sida...
"

Som du säkert kan se var det du som startade den verbala pajkastningen, inte jag. Samtliga kommentarer som du skickat i denna tråd, inte bara till mig, visar klart och tydligt ett uttalat kvinnoförakt som inte hör hemma i ett jämställt och modernt samhälle.

Det är du som ska tona ner ditt kvinnoförakt. Jag tänker inte hålla tyst. Det finns något fint som heter yttrandefrihet och den friheten ska vi alla värna om. Både män och kvinnor.

Var kommer ditt kvinnohat ifrån? Det vill jag gärna ha svar på. Berätta i detalj så att jag kan förstå dig och alla andra misogyner.

Ha en trevlig sommarhelg, grabben! Och du, var snäll mot brudarna! Då får du säkert ligga. Lycka till!
Citera
2015-08-14, 22:12
Medlem
Citat:
Känner du igen dessa omogna och tramsiga kommentarer du skickat till mig?:

"Jag tycker att "den civilicerade kvinnan" är ett ganska roligt koncept. Har du träffat någon sådan?

Du blandar ihop våldtäkt och misshandel enormt. Misshandel är att man skadar någon, medan våldtäkt innebär att mannen bara vill ha sex och försöker lämna kvinnan mot hennes vilja.

Haha! Du menar när tjejen bara glömt att skriva under, innan akten. Som när munnen säger nej och ögonen säger ja?
Är ju feminister som har fått sådant till våldtäkt. Inte jag...
Vill du plötsligt ha det till att misshandel skall ingå i våldtäkt så är jag helt på din sida...
"

Som du säkert kan se var det du som startade den verbala pajkastningen, inte jag. Samtliga kommentarer som du skickat i denna tråd, inte bara till mig, visar klart och tydligt ett uttalat kvinnoförakt som inte hör hemma i ett jämställt och modernt samhälle.

Det är du som ska tona ner ditt kvinnoförakt. Jag tänker inte hålla tyst. Det finns något fint som heter yttrandefrihet och den friheten ska vi alla värna om. Både män och kvinnor.

Var kommer ditt kvinnohat ifrån? Det vill jag gärna ha svar på. Berätta i detalj så att jag kan förstå dig och alla andra misogyner.

Ha en trevlig sommarhelg, grabben! Och du, var snäll mot brudarna! Då får du säkert ligga. Lycka till!

Fast det där är ju inte trams utan tyvärr dagens sanning. Skulle tippa att 95% av alla våldtäktsanmälningar är byggda på rent trams. Som tur är dumpas ca 90% direkt. Varför tror du det är så? Vilka har bidragit till den värdelösa moralen bland kvinnor? Kallar du det civiliserat?
Citera
2015-08-14, 22:23
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Men herregud, har du börjat intressera dig för misshandel i lesbiska förhållanden? Först forntida patriarkala samhällen, sedan afghanskor och nu misshandlande lesbianer. Du är rolig du. Ja, men då slår vi ihop alla de tre ämnena till ett enda: om manhaftiga och krigshetsande flator från Afghanistan som anser att det är acceptabelt att slå kvinnor, som stödjer talibanerna och vill bo i städer byggda av män. Det kan bli en spännande trådstart med många mer eller mindre osande argument och motargument.

Märk väl att hela ovanstående stycke bara är en ironi, på liknande sätt som mina skämtsamma kommentarer till Babianen. Det är omöjligt att bemöta hannes sinnesrubbade kommentarer med seriöst menade svar. Påståendet "Alla kvinnor har någon gång försökt bli våldtagna" är så bisarrt rubbat att man antingen ironiserar eller ignorerar det.

Din länk går till en konservativ, kristen medelålders herres hemsida Wintery Knight. Bara ett hopkok av utvalda utdrag från olika artiklar. Källkritik? Hmm... Denne vintrige knekts ledstjärnor är: pro-life (abortmotstånd m m), pro-chastity (kyskhet), pro-abstinence (inget sex före äktenskapet), pro-traditional family (den traditionella familjen med mannen som familjens överhuvud och försörjare, kvinnan som tar hand om barn och hushåll, inga samkönade parrelationer - homoäktenskap är no no).

Jag sa åt dig i tidigare kommentar att vara mer källkritisk. Denna nämnde riddare är ingen tillförlitlig källa, inte vetenskapligt saklig heller. Han är bara ute och rider på sin vita springare, på väg mot nya, spännande korståg i kristendomens namn. Amen.

Jag har aldrig förnekat att det finns misshandlande kvinnor. Vad sägs om http://www.rfsl.se/brottsoffer/public/Kvinnors_vald_mot_kvinnor.pdf? Mer saklig än den ädle korsriddarens hopkok av artiklar, inte sant? Läs igenom hela artikeln och sedan kan du komma tillbaka med nya och mer sakliga argument om lesbiska kvinnors våld. Men det är ju off-topic, långt ifrån ditt ämne om att samhället ska sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor - i heterosexuella förhållanden.

Har du vetenskapligt belägg för ditt påstående om att kvinnor vet hur kvinnor är och att det är därför de slutar med provokationerna så fort de blivit slagna? Det är väl bara bra, då slipper de misshandlade lesbianerna ta emot mer stryk efter att de provocerat klart.

Det är mannens problem om han känner sig så provocerad att han måste slå kvinnan. Han hade kunnat gå ut istället och vänta tills kvinnan lugnat ner sig. Eller i värsta fall lämna henne för gott. En riktig man slår aldrig en kvinna. Bara i yttersta nödvärnsfall. Absolut inte om en hysterisk kvinna gormar och kastar ägg i golvet som i Babianens länkade videoklipp (där Jake grovt misshandlar sin fru i filmen Once Were Warriors). Hans upprepade slag är inte försvarbara. Inte det första slaget heller!

http://www.varningstecken.n.nu/misshandlaren
Intressant artikel om misshandlande män och vad som utmärker dem och hur man som kvinna känner igen dem. Det finns även en länk till en välskriven forskningsrapport om olika typer av misshandlande män, författad av en man.

Du tycks stämma in till 100 % på beskrivningen av en allierad som står på den misshandlande mannens sida, delar hans värderingar om att han har rätt att göra det han gör, har samma attityder om kvinnor. Jag känner igen dig på samtliga punkter.

1. Det var du som drog upp lesbiska kvinnors inställning till våld.
2. Ja, det är synd att det bara finns källor från extremister (winteryknight och rfsl är båda extremister) det är dock ett symptom av en avsaknad av debatt, bara extrema åt båda hållen tar ens upp frågan. Tror du rfsl hade erkänt om det var så att det var vanligare med våld i lesbiska förhållanden?

Här är en till länk:

Citat:
The National Violence Against Women survey found that 21.5 percent of men and 35.4 percent of women living with a same-sex partner experienced intimate-partner physical violence in their lifetimes, compared with 7.1% and 20.4% for men and women, respectively, with a history of only opposite-sex cohabitation. Transgender respondents had an incidence of 34.6 percent over a lifetime according to a Massachusetts survey.

Citat:
The CDC’s 2010 National Intimate Partner and Sexual Violence Survey, released again in 2013 with new analysis, reports in its first-ever study focusing on victimization by sexual orientation that the lifetime prevalence of rape, physical violence, or stalking by an intimate partner was 43.8 percent for lesbians, 61.1 percent for bisexual women, and 35 percent for heterosexual women, while it was 26 percent for gay men, 37.3 percent for bisexual men, and 29 percent for heterosexual men (this study did not include gender identity or expression).

43,8 % är mer än 35 %, alltså är lesbiska kvinnor mer benägna att ta till våld än heterosexuella män.

http://www.advocate.com/crime/2014/09/04/2-studies-prove-domestic-violence-lgbt-issue

Det är alltså denna tidningen citatet kommer ifrån:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Advocate

Citat:
The Advocate is an American LGBT-interest magazine, printed bi-monthly[1] and available by subscription. The Advocate brand also includes a website

Länken du postat om "varningstecken" är rent trams. Den börjar med att helt taget ur luften hävda att en misshandlare kan vara vem som helst och att det är helt omöjligt att veta vem som är misshandlare. Om så vore fallet hade ju statistiskt sett massor av kvinnor råkar hamna hos en misshandlare, men vi ser att det är samma kvinnor som gång på gång hamnar hos misshandlare. Att säga att det kan vara vem som helst som sysslar med kvinnomisshandel är bara ett sätt att skjuta ifrån ansvar från den misshandlade kvinnan, eftersom det är extremt politiskt inkorrekt att ens antyda att kvinnan gjort något för att bli misshandlad.

En kvinna kan gå från en misshandlande man, till en annan, till en tredje och sedan står folk bredvid och säger "men gud vad synd det är om dig som hela tiden råkar hamna hos män som slår dig". Dessa folk som står och ursäktar de misshandlade kvinnornas beteende gör oftast så för att de är för fega för att konfrontera dem. Du är en sådan, du vill hellre gå den enkla vägen och låtsas att dessa kvinnor är oskyldiga offer som du en dag kanske kan "rädda" från deras misshandlade män.

Jag känner för övrigt inga personer som sysslar med partnermisshandel, så jag kan inte vara en sådan där "allierad" eller vad det var för trams de hade hittat på. Mycket komiska teorier i den länken, gillar speciellt detta:

Citat:
Och en misshandlare behöver aldrig någonsin ha höjt handen mot sin partner för att misshandla henne. Han kan misshandla henne verbalt och känslomässigt, vilket får samma nedbrytande effekt som fysiskt våld.

Med denna låga standard av vad som räknas som partnermisshandel så är 95 % av alla kvinnor partnermisshandlare när de gnäller på sina män. Vad är nästa steg? Att män misshandlar sina kvinnor genom att tänka dåliga tankar om dem?
Citera
2015-08-15, 22:14
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Fast det där är ju inte trams utan tyvärr dagens sanning. Skulle tippa att 95% av alla våldtäktsanmälningar är byggda på rent trams. Som tur är dumpas ca 90% direkt. Varför tror du det är så? Vilka har bidragit till den värdelösa moralen bland kvinnor? Kallar du det civiliserat?

Varför vill du så gärna få det till att 95 % av alla våldtäktsanmälningar är byggda på trams, varav 90 % dumpas direkt? Har du blivit falskt anklagad för våldtäkt? I så fall kan jag inte mer än att beklaga, men du kan inte dra alla kvinnor över en kam och anse allihopa vara ociviliserade och ha dålig moral. Visst finns det kvinnliga rötägg, det sticker jag inte under stol med. Men de är inte fler än de manliga skitstövlarna.

http://www.expressen.se/gt/falska-valdtaktsanmalningar-ytterst-ovanliga/
https://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2008/Nr-4-2008-Argang-74/Felaktiga-forestallningar-om-falska-valdtaktsanmalningar-gor-att-de-mest-utsatta-kvinnorna-sviks/

Enligt de artiklar som jag länkar till är dina tippade 95 % helt uppåt väggarna. Mer realistiska siffror är 10-20 % av samtliga våldtäktsanmälningar som är felaktiga eller falska. Ha dock i åtanke att endast en mindre del av samtliga våldtäkter anmäls, ca 6000 anmälda våldtäkter per år (av totalt ca 36.000 våldtäkter, enligt BRÅ 2014).

Låt oss antaga att 20 % av anmälningarna är falska eller felaktiga. 20 % av 6000 anmälda våldtäkter, dvs 1200 st varje år. Alltså 1200 kvinnor som falskeligen eller felaktigt anmäler männen för våldtäkt. Räkna nu ut hur många kvinnor, 15 år och äldre, som finns i vårt avlånga land. Dividera 1200 felaktiga och falska anmälningar med totala antalet kvinnor i lovlig ålder. Max 0.5 promille. Observera att det kan finnas kvinnor som falskanmäler mer än en gång under ett år. Inte många kvinnor som ”försöker bli våldtagna” (Babianens citat), här inte.

Jag råder dig att i fortsättningen spå i kaffesump. Där får du mer realistiska svar än dina vilda gissningar.
Citera
2015-08-16, 01:23
Medlem
lupacs avatar
Citat:
1. Det var du som drog upp lesbiska kvinnors inställning till våld.
2. Ja, det är synd att det bara finns källor från extremister (winteryknight och rfsl är båda extremister) det är dock ett symptom av en avsaknad av debatt, bara extrema åt båda hållen tar ens upp frågan. Tror du rfsl hade erkänt om det var så att det var vanligare med våld i lesbiska förhållanden?

Här är en till länk:

43,8 % är mer än 35 %, alltså är lesbiska kvinnor mer benägna att ta till våld än heterosexuella män.

http://www.advocate.com/crime/2014/09/04/2-studies-prove-domestic-violence-lgbt-issue

Det är alltså denna tidningen citatet kommer ifrån:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Advocate

Länken du postat om "varningstecken" är rent trams. Den börjar med att helt taget ur luften hävda att en misshandlare kan vara vem som helst och att det är helt omöjligt att veta vem som är misshandlare. Om så vore fallet hade ju statistiskt sett massor av kvinnor råkar hamna hos en misshandlare, men vi ser att det är samma kvinnor som gång på gång hamnar hos misshandlare. Att säga att det kan vara vem som helst som sysslar med kvinnomisshandel är bara ett sätt att skjuta ifrån ansvar från den misshandlade kvinnan, eftersom det är extremt politiskt inkorrekt att ens antyda att kvinnan gjort något för att bli misshandlad.

En kvinna kan gå från en misshandlande man, till en annan, till en tredje och sedan står folk bredvid och säger "men gud vad synd det är om dig som hela tiden råkar hamna hos män som slår dig". Dessa folk som står och ursäktar de misshandlade kvinnornas beteende gör oftast så för att de är för fega för att konfrontera dem. Du är en sådan, du vill hellre gå den enkla vägen och låtsas att dessa kvinnor är oskyldiga offer som du en dag kanske kan "rädda" från deras misshandlade män.

Jag känner för övrigt inga personer som sysslar med partnermisshandel, så jag kan inte vara en sådan där "allierad" eller vad det var för trams de hade hittat på. Mycket komiska teorier i den länken, gillar speciellt detta:

Med denna låga standard av vad som räknas som partnermisshandel så är 95 % av alla kvinnor partnermisshandlare när de gnäller på sina män. Vad är nästa steg? Att män misshandlar sina kvinnor genom att tänka dåliga tankar om dem?

1. Nej, jag tog inte upp våld i lesbiska förhållanden. Det var du som svarade på mitt ironiska inlägg om ”mobberskor”. Har du svårt att förstå ironi?

2. RFSL är ingen extrem organisation, utan är politiskt och religiöst obundet. Detta förbund vinner varken politiska eller religiösa poäng på att mörka våld i samkönade parrelationer. Däremot vill de synliggöra och uppmärksamma att det finns sådant våld. ROKS har samma inställning.

Lite för svårt för dig att förstå att mäns och kvinnors våld är av olika karaktär? Har det undgått dig att männen står för det grövsta våldet? Kvinnornas våld består till stor del av psykisk misshandel. Man ska inte stirra sig blind på enbart siffror. Man ska ta med i beräkningen vilka faktorer som spelar in, t ex vilken typ av våld (psykologisk, fysisk, sexuell), olika slags fysiskt våld (knytnävsslag, klösningar, örfilar, sparkar, nypningar, bitningar och så vidare). Visst finns det en del likheter mellan mäns och kvinnors våld. Men även olikheter som jag nyss påpekat. Man får heller inte glömma bort att det är vanligare att kvinnan slår tillbaka i den lesbiska relationen än i den heterosexuella.

https://mainweb-v.musc.edu/vawprevention/lesbianrx/factsheet.shtml (17-45 % av lesbianerna blir utsatta för våld, beroende på studie)

Jag har inte på något sett förnekat eller förringat våld i lesbiska parrelationer. Allt våld är förkastligt oavsett om det utövas av män eller kvinnor.

Nu är det slutdiskuterat om lesbiskt våld. Redan glömt vad din tråd handlar om?

Min länk till artikeln om varningstecken kan du inte avfärda som trams eller tagen ur luften när du själv inte har sakliga argument som kan bevisa motsatsen. Jag kan plocka fram den ena vetenskapsartikeln efter den andra som bekräftar dessa varningstecken. Du har tydligen gått på felaktiga myter om kvinnomisshandel.

Kvalificerat skitsnack om att en kvinna kan gå från en misshandlande man, till en annan, till en tredje bla bla. Det är bara myter som du okritiskt sväljer. Gå ut på nätet eller till biblioteket och läs vetenskapliga artiklar om kvinnomisshandel.

Citat:
Att de flesta misshandlade kvinnor inte går vidare till nyamisshandelsförhållanden. Att de män som slår däremot fortsätter med detta i nya förhållanden. Den minoritet kvinnor som ändå går vidare i ett nytt misshandelsförhållande gör detta just på grund av att det faktiskt finns så många män som misshandlar. Inte på grund av något ”upprepningstvång” eller psykologisk masochism.
(sid 19 i artikeln http://www.janeriksson.se/kvinno.PDF)

Citat:
Föreställningen om att misshandlade kvinnor söker sig till våldsamma män, kanske till och med upprepade gånger, bekräftas inte i någon forskning som finns på området. Däremot visar flera studier att majoriteten våldsamma män upprepar sitt beteende i nya relationer. Det är mäns upprepade våldsutövning som är problemet, inte kvinnors val av partner. Att peka på våldsoffret och hennes särskilda personlighet är vanligt när det gäller sexuella brott och mäns våld mot kvinnor. Det är ett sätt att göra våldsoffret medskyldigt.
(http://www.kvinnojourennike.se/sidor/myter.html. Längst ner finns en källförteckning om du vill skaffa dig fler sakliga fakta om kvinnomisshandel än de jag plockat fram här).

Jag tar mig för pannan över att du tycker att psykisk misshandel är någonting komiskt. Säg det till de som brutits ner psykiskt i många år tills de inte stod ut längre utan begick självmord. I varje fall till de dödas anhöriga. Men då riskerar du en fet smäll. Räknar du också mobbning som en komisk grej?

Många gånger kan psykisk misshandel vara allvarligare än fysisk. Blåmärken försvinner efter några dagar och brutna revben läks efter någon vecka eller längre. Men ärr i själen går inte så fort över utan kan ta flera år innan man blir psykiskt återställd. Eller så kommer man aldrig över det psykiska traumat som man åsamkats efter flera års systematisk psykisk terror.

Kan du inte se skillnad på gnäll och psykisk misshandel, då är det verkligen synd om dig. Du uppvisar alla tecken på psykopati. Inte så konstigt att du känner dig allierad med misshandlande as. Ni tycks passa bra ihop.

De allierade männen är förresten ofta ovetande om att den bussige kompisen/arbetskamraten/grannen m m är en hustrumisshandlare. Tror du att han slår sin kvinna mitt framför ögonen på sina allierade? Som det vore en sorts underhållande föreställning. Läs artikeln om Varningstecken ett par gånger till innan du uttrycker dig nästa gång. De enda argument du lägger fram är bara kvinnoföraktande trams och verbala grodor tagna ur luften.
Citera
2015-08-16, 05:28
Medlem
Nandus avatar
Citat:
1. Nej, jag tog inte upp våld i lesbiska förhållanden. Det var du som svarade på mitt ironiska inlägg om ”mobberskor”. Har du svårt att förstå ironi?

Jaha, du är en sådan som säger "men det var bara ett skämt" när dina argument faller. Jag har postat två länkar nu som visar att lesbiska kvinnor i större utsträckning tar på sig rollen av hustrumisshandlare.

Det finns inga män som går runt och och misshandlar kvinnor bara för att "de är så dem är", däremot finns det många kvinnor som försöker bli misshandlade.
Citera
2015-08-16, 08:28
Medlem
Citat:
Jaha, du är en sådan som säger "men det var bara ett skämt" när dina argument faller. Jag har postat två länkar nu som visar att lesbiska kvinnor i större utsträckning tar på sig rollen av hustrumisshandlare.

Det finns inga män som går runt och och misshandlar kvinnor bara för att "de är så dem är", däremot finns det många kvinnor som försöker bli misshandlade.
Jösses, snacka om att du skyller ifrån dig....

Hur ofta träffar du de här kvinnorna som verkligen anstränger sig för att få dig att misshandla dem?
Citera
2015-08-16, 09:02
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Jösses, snacka om att du skyller ifrån dig....

Hur ofta träffar du de här kvinnorna som verkligen anstränger sig för att få dig att misshandla dem?

Här svarade jag en annan användare på dessa sjuka anklagelser:
(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?
Citera
2015-08-16, 09:34
Medlem
Citat:
Här svarade jag en annan användare på dessa sjuka anklagelser:
(FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?
Du har redan avslöjat dig själv upprepade gånger i tråden. Du har liksom inte ens nöjt dig med att kvinnor som misshandlas inte heller ska få ta del av samhällets resurser utan de ska även dödas.

Dödsstraff för misshandlade kvinnor, om du minns?

Sjukt var ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in