2015-08-16, 20:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men om du dagligen rör dig fram och tillbaka i området så behöver ett sådant ev. möte inte vålla något större problem. - Då kan Googles turistväg norrut vara värre; däråt brukade gm säkert inte röra sig så ofta. - Hur som helst: Den väg gm valde var den för stunden och ändamålet ur hans synpunkt den bästa. - Eller tror du att någon tvingade honom välja den väg han valde..?
Jag tror att månen är en grön ost, men vad jag tror för oss inte alls närmare vad som hände Lisa, så det är ointressant. Däremot är det osannolikt att GM valde att passera punkt 3 på GT:s karta med Lisas kropp i bilen, om han var hemmastadd i trakten.
2015-08-16, 20:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Menar du in via grusvägen med fynden och sen höger och bortåt Håkan Jonsgården och vidare till Martorp? Med ordval "baksidan" Martorp så blir det så från det hållet dvs från ladugårdens baksida sett jmfrt med dess entré. /.../
Ja, just den vägen. - När gm började närma sig Martorp kan han ha svängt in på någon mindre väg för att snitsla sig fram dit han ville. - De som väl känner till området kring Martorp (har åkt där själva) kan säkert bidra med mer kunskap när det gäller vissa genvägar och annat.
2015-08-16, 20:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Är det ingen annan än jag som tycker att just denna informationsbit, som vi ändå får kastad till oss, är det minsta intressant?

http://www.expressen.se/gt/ny-teori-sa-fordes-lisa-holm-bort/

Rimligen ska MGM konfronteras med ny bevisning, efter något analyssvar som kommit in.
Det kan rent av bli ett erkännande imorgon, som jag ser det.

Men här inne har det mest tjafsats om bilar och deras benämningar, utifrån en uppenbart obekräftad vittnesuppgift

Förmodligen har de ägnat tiden åt att spräcka den historia som Litauern har dukat upp, nu kommer han att konfronteras med det nya läget, vi får se vad han har att förtälja efter det, har en känsla av att advokaten kommer att ändra sitt tonläge väsentligt.
2015-08-16, 20:56
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag tror att månen är en grön ost, men vad jag tror för oss inte alls närmare vad som hände Lisa, så det är ointressant. Däremot är det osannolikt att GM valde att passera punkt 3 på GT:s karta med Lisas kropp i bilen, om han var hemmastadd i trakten.
Varför då? - Hade du hellre sett att han flög till Martorp?
2015-08-16, 21:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Varför då? - Hade du hellre sett att han flög till Martorp?
Nej, med lik i lasten hade han valt en annan väg, om han var hemmastadd. Så antingen körde han via Västerplana eller säteriet, eller så är han utsocknes.
2015-08-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Vad tycker du pekar på någon annan GM än killen som sitter häktad?

...Att gubben kan verka virrig kan bero på åldern, många i hans ålder kommer knappt ihåg sitt namn eller vad dom ätit till frukost.
Demens kommer inte över en dag och börjar för det mesta långt före 80års åldern...det första som drabbas är närminnet.
Jag tror att han skulle platsa fint i den här tråden.
2015-08-16, 21:13
Medlem
Citat:
Nej, med lik i lasten hade han valt en annan väg, om han var hemmastadd. Så antingen körde han via Västerplana eller säteriet, eller så är han utsocknes.

Eller dum när man inte kör till sjön och hoppas att det är en negativ kropp som sjunker som en sten och aldrig flyter upp.
2015-08-16, 21:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Med lik i lasten skulle alltså en utsocknes gm (från kaféet räknat) först ha drasslat sig in på de aktuella grusvägarna (med risk för att någon nitisk hundägare skrivit upp hans reg.nr); sedan cirkulerat kring Martorp ett tag, för att sedan chansa på att det inte fanns något mänskligt liv i någon av gårdens alla byggnader?
2015-08-16, 21:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Du kan väl dra vilka slutsatser du vill . Det är inget som intresserar mig det minsta vad du tror eller tycker eller vilka slutsatser du drar . Har du inte sett vägarna irl så sitt inte och kvacka om hur stor chansen är att bilarna framfört i ena eller andra hastigheten . Det enda du vet är väl vad du har sett på Google Street View på bilder som är fyra är gamla . Att bara sitta och ifrågasätta saker utan att ha nåt vettigt att komma med är ju tydligen din grej här i livet så dina inlägg lämnar jag helt utan notis

Jag måste inte ha sett vägen för att förstå att en hög hastighet kan vara relativt skicket på vägen samt vittnets subjektivitet. Att du inte förstår det visar bara att ditt intellekt ligger på en lägre våning än mitt.

Jag tycker att jag har mycket vettigt att komma med, bland annat att ställa dina urbota korkade slutsatser mot väggen, syftet är att påvisa att de inte håller så att övriga i tråden inte använder sig av dem, dina rekommendationer och slutsatser kan leda till allvarliga tankevurpor, det gagnar inte tråden.
2015-08-16, 21:17
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Med lik i lasten skulle alltså en utsocknes gm (från kaféet räknat) först ha drasslat sig in på de aktuella grusvägarna (med risk för att någon nitisk hundägare skrivit upp hans reg.nr); sedan cirkulerat kring Martorp ett tag, för att sedan chansa på att det inte fanns något mänskligt liv i någon av gårdens alla byggnader?
Hellre än en insocknes GM.
2015-08-16, 21:19
Medlem
Citat:

Jag tänker helt tvärtom. En GM tar en väg som denne är väl förtrogen med och som samtidigt inte tar för lång tid. Om man vill ta sig från Cafét till Martorp snabbast möjligt utan att passera Blomberg och utan att köra på de större vägarna- då väljer man vägen via Gum. Jag trodde GM och BO skulle sökas från Blomberg och österut före både gripande och fyndet av BO. Jag motiverade varför och ovanstående stöds av samma resonemang.

Du vill framstå som "den kritiske tänkaren", men ibland blir det väl uppenbart att det bara handlar om att istället sticka ut, gå motvals och tolka allt i den riktning som passar dina idéer bäst, som i nämnda fall.

Finns det någon säker källa på om telefonen stängdes av 18:30?
2015-08-16, 21:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xzeeed
Jag tänker helt tvärtom. En GM tar en väg som denne är väl förtrogen med och som samtidigt inte tar för lång tid. Om man vill ta sig från Cafét till Martorp snabbast möjligt utan att passera Blomberg och utan att köra på de större vägarna- då väljer man vägen via Gum. Jag trodde GM och BO skulle sökas från Blomberg och österut före både gripande och fyndet av BO. Jag motiverade varför och ovanstående stöds av samma resonemang.

Du vill framstå som "den kritiske tänkaren", men ibland blir det väl uppenbart att det bara handlar om att istället sticka ut, gå motvals och tolka allt i den riktning som passar dina idéer bäst, som i nämnda fall.

Finns det någon säker källa på om telefonen stängdes av 18:30?
Det tar Google 6 minuter att köra via Västerplana, och 15 minuter att köra via Håkan Jonsgården. Vilken är att föredra om man har bråttom? Varför ska man undvika de stora vägarna där man försvinner i mängden, och välja småvägar där alla ser en?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-08-16 kl. 21:27.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in