2015-08-16, 11:35
Medlem
[quote=Ezetrol|54366084]
Citat:
Ursprungligen postat av helsan

ordvalet mina herrar. hur han uttrycker sig i sammanhanget.

man säger: jag fick veta att hon var försvunnen då jag gjorde det o det.....

inte första gången polisen tabbar sig....

Ordvalet damen, tack.
Ja, jösses vilken tabbe. Han fick reda på att något hänt Lisa vid 19-tiden och det har helt gått förbi polisen. *ironi*
2015-08-16, 11:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
ordvalet mina herrar. hur han uttrycker sig i sammanhanget.
man säger: jag fick veta att hon var försvunnen då jag gjorde det o det.....
inte första gången polisen tabbar sig....

Lika fel som att skriva herrar är din tolkning. Givetvis hade AJ eller nån annan varit högvilt med en sån uppgift. Har du noterat nåt sånt i media?
Ge dig.
2015-08-16, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visessen
Vet en som satt häktad 28 dagar och blev friad från alla anklagelser och fick 68 tusen.. Tror det är mer än 1000kr om dagen..
Det beror nog mycket på vad häktningen gäller, V. Gunnarsson satt oskyldigt häktad i 30 dagar misstänkt för Palme mordet och han fick 100.000 kr i skadestånd.
2015-08-16, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lika fel som att skriva herrar är din tolkning. Givetvis hade AJ eller nån annan varit högvilt med en sån uppgift. Har du noterat nåt sånt i media?
Ge dig.

i rest my case. time will tell.

when nb eventually starts talkin (if he ever will) the truth will see the light.
2015-08-16, 11:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ge dig.
Varför tror du att han hade varit högvilt?
2015-08-16, 11:56
Medlem
Bastanizs avatar
Ingen tvekan om att dom har rätt GM.
Efter att ha varit ute i Blomberg och kollat området så förstod man direkt att det måste vara brodern/bröderna men tanke på vart ladan ligger där handsken hittades.
Det finns ingenting bakom cafet där moppen var parkerad förutom höga gräs. Mittemot kafét är den stora ladan som bröderna jobbade i och det är lätt att se allting därifrån. Finns ingen trottoar kant utan bara en bilväg. De/han måste ha fått dit Lisa och sen fört bort henne till Martorp när hon redan var död.
Och det är sååå lugnt i det där området knappt bilar som körbi så det är inte så konstigt att de har hunnit göra det dom gjorde.
2015-08-16, 11:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Ingen tvekan om att dom har rätt GM.
Efter att ha varit ute i Blomberg och kollat området så förstod man direkt att det måste vara brodern/bröderna men tanke på vart ladan ligger där handsken hittades.
Det finns ingenting bakom cafet där moppen var parkerad förutom höga gräs. Mittemot kafét är den stora ladan som bröderna jobbade i och det är lätt att se allting därifrån. Finns ingen trottoar kant utan bara en bilväg. De/han måste ha fått dit Lisa och sen fört bort henne till Martorp när hon redan var död.
Och det är sååå lugnt i det där området knappt bilar som körbi så det är inte så konstigt att de har hunnit göra det dom gjorde.
Inget i det du skriver utesluter att någon annan gjorde det.
2015-08-16, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför tror du att han hade varit högvilt?

Med en sådan information, att han skulle ha vetat att något hänt redan vid 19-tiden hade varit en högintressant info för polisen. Dom hade givetvis plockat in honom och förhört honom hur han kunde veta att något hänt långt innan hon ens var saknad - när en person betraktas som försvunnen.
Senast redigerad av helsan 2015-08-16 kl. 12:01.
2015-08-16, 12:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Med en sådan information, att han skulle ha vetat att något hänt redan vid 19-tiden hade varit en högintressant info för polisen. Dom hade givetvis plockat in honom och förhört honom hur han kunde veta att något hänt långt innan hon ens var saknad - då en person betraktas som försvunnen.
Hur vet du att de inte gjorde det då, och han förklarade sig med att det var en felformulering?
2015-08-16, 12:02
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Hur mycket är dessa godsherrar goda för? Kan någon av di rika ha "råkat" mörda flickan och betala t.ex storebrodern mycket pengar om hen håller mun vid eventuell häktning och att inget kommer kunna binda honom ändå eftersom han bara hjälpte att gömma kroppen?

Men det låter mer som en deckare och inte verklighet.

Det har väl postats flera gånger i tråden att Arne von Jönsson är god för hundratals miljoner.
2015-08-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur vet du att de inte gjorde det då, och han förklarade sig med att det var en felformulering?

Ja, det är ju också en vinkel. Dock tror jag att polisen isf kollat när han fick reda på att något hänt. Var det tex caféägarinnan som kontaktade AJ kanske det var en halvtimma efter att hon själv fått reda på det?
Senast redigerad av helsan 2015-08-16 kl. 12:08.
2015-08-16, 12:09
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Jag hävdar bestämt att uppgiften om att nytt förhör med NB ska hållas imorgon är dagens stora nyhet, inte huruvida några bilar synts i området vid den eller den tidpunkten.

Så här sa chefsåklagaren i måndags:

Citat:
Chefsåklagaren Anette Olson lägger dock in en brasklapp att utredningen kan dra ut ytterligare på tiden.
– När vi fått svaren vi väntar på kan vi behöva göra ytterligare förhör, men vi får in analyssvaren allt eftersom de blir klara och det kan hända att vi hinner med eventuella nya förhör innan den 25 augusti, men det kan också bli så att vi behöver ytterligare tid på oss, säger Anette Olsson.

http://www.expressen.se/gt/atal-i-lisa-holm-fallet-kan-vackas-inom-kort/

Som sagt, att förhör ska hållas imorgon tyder på att nya fakta inkommit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in