2015-08-16, 11:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja - denna är likt den jag nyss länkade. Men sen kom uppgift om en som ser ut som en skåpbil?

Aftonbladet hänvisar till GP angående uppgifterna och nämner röd kombi. Via länken kommer man sen till GP där det då står: "Vittnesuppgiften placerar de misstänktas litauernas kombi.."
Har inte ens sett att det framkommit tidigare att de har en kombi.
Du sa nyss att det var inte var en kombi.

Oavsett vad bilmärkesbesserwissrar tycker kan vittnen kalla Caddyn kombi eller skåpbil.
2015-08-16, 11:10
Medlem
hippykillers avatar
Hur mycket är dessa godsherrar goda för? Kan någon av di rika ha "råkat" mörda flickan och betala t.ex storebrodern mycket pengar om hen håller mun vid eventuell häktning och att inget kommer kunna binda honom ändå eftersom han bara hjälpte att gömma kroppen?

Men det låter mer som en deckare och inte verklighet.
2015-08-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Det verkar som det är AB som hittat på att den är röd. Litauernas bil är egentligen ingen kombi utan en minibuss eller familjebuss.

Ja och dom benämner kanske inte det som Litauernas familjebuss..
2015-08-16, 11:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du sa nyss att det var inte var en kombi.
Oavsett vad bilmärkesbesserwissrar tycker kan vittnen kalla Caddyn kombi eller skåpbil.

Jo, den jag länkade till håller jag med ser mer ut som en kombi. Men jag undrar om inte AB rört till det.
2015-08-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Hur mycket är dessa godsherrar goda för? Kan någon av di rika ha "råkat" mörda flickan och betala t.ex storebrodern mycket pengar om hen håller mun vid eventuell häktning och att inget kommer kunna binda honom ändå eftersom han bara hjälpte att gömma kroppen?

Men det låter mer som en deckare och inte verklighet.

"Inget kommer binda dig", gå på det? Nja...
2015-08-16, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det beror väl på om det bara är lastutrymme bakom förar- och passagerarsätet, eller som de bilderna du länkade till, där man kan använda den som en vanlig bil med baksäte/baksäten.

Finns det Caddy som ren Pick Up?
Isåfall kan de oxå ha löst skåp över lastutrymmet och då blir den bara en tvåsitsig pickis.
Och då naturligtvis finns det inga rutor i skåpet.
2015-08-16, 11:18
Medlem
[quote=Fårfällen|54365672]Jag skrev i tråden tidigare att jag hört från någon från bygden att A.J satt i husarrest men fick inte det bekräftat eller dementerat. Samma källa ( som inte hade förstahandsinformation) sa att A.J lämnat in bil för rekond i anslutning till mordet och att firman kontaktade polisen direkt. Men det verkade ju inte som något hittades i bilen så jag tänkte att det inte var någon substans i det). Om det nu dyker upp följebilar kan det ju vara värt att ta upp. Samma källa hävdar att det finns privatpersoner som hela tiden trott att Det finns saker kring A.J som är konstiga i och pekat på det för polisen. Kanske inte delaktighet men skyddande av brottsling?[/QUOTE]

absolut!!!!

jag tror polisen snarast möjligt bör kolla snubben.

i intervjun sa han ju: jag fick reda på det en halvtimme efter att det hänt....men detta var typ en dag efter att hon försvunnit. vad var det som "hänt"???

tror oxå han vet vad som hänt o vill dölja det för att han är rädd om sitt eget skinn.

är vi på fb säkra på sexspåret/motivet? jag är inte helt säker.
2015-08-16, 11:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
i intervjun sa han ju: jag fick reda på det en halvtimme efter att det hänt....men detta var typ en dag efter att hon försvunnit. vad var det som "hänt"???

Suck. Inte igen. SJÄLVKLART menar han då det upptäcktes att hon var försvunnen. Skulle nån ringt AJ och sagt kl 19: Hey! Hon är borta.
.. Och nej, så pucko är han inte så att han pratar om sig själv heller.
2015-08-16, 11:24
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Finns det Caddy som ren Pick Up?
Isåfall kan de oxå ha löst skåp över lastutrymmet och då blir den bara en tvåsitsig pickis.
Och då naturligtvis finns det inga rutor i skåpet.

Ja det finns Caddy Pick Up , med glasfiberskåp som man lyfter på flaket , finns en på jobbet .
2015-08-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Suck. Inte igen. SJÄLVKLART menar han då det upptäcktes att hon var försvunnen. Skulle nån ringt AJ och sagt kl 19: Hey! Hon är borta.
.. Och nej, så pucko är han inte så att han pratar om sig själv heller.

du har inte sett intervjuerna med AJ va?

det är inte bara jag som tycker han beter sig märkligt.

självklart? med stora bokstäver? är du AJ eller hur kan du annars veta vad han menar?
2015-08-16, 11:30
Medlem
Citat:
du har inte sett intervjuerna med AJ va?

det är inte bara jag som tycker han beter sig märkligt.

självklart? med stora bokstäver? är du AJ eller hur kan du annars veta vad han menar?

Tror du att han fick reda på något en halvtimma efter hon var försvunnen? Polisen hade plockat in han till förhör på en gång då han hade varit den första att veta att hon var försvunnen, 1,5t innan pappan. Tänk efter en extra gång.
2015-08-16, 11:30
Medlem
[quote=helsan|54366049]
Citat:

Tror du han menat att han fick redan på något en halvtimma efter att hon försvunnit? Polisen hade plockat in han till förhör på en gång då han hade varit den första att veta att hon var försvunnen, 1,5t innan pappan. Tänk efter en extra gång.

ordvalet mina herrar. hur han uttrycker sig i sammanhanget.

man säger: jag fick veta att hon var försvunnen då jag gjorde det o det.....

inte första gången polisen tabbar sig....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in