2015-08-14, 23:23
Medlem
Helst tror jag polisen inte vill hitta dessa män om det är negros...
Då vet dom att det driver upp en tuffare stämning mot just negros. Och politikerna måste ta ställning. Till nåt dom inte vill...
Så lättare att mörka och offra en svensk kvinna.. Än att erkänna att detta . Godhetsprojekt har gått överstyr.
Citera
2015-08-14, 23:27
Medlem
Det bygger på att något mer än "4 män med viss etnicitet" finns som signalemente.
Vad DNA har med saken att göra ser jag inte. Det krävs mer än så för DNA test.

Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Det är inte alls meningslöst, speciellt inte om det finns DNA-bevisning. Går man ut med ett signalement tidigt när brottet fortfarande är i färskt minne hos allmänhet som varit i närheten så ökar sannolikheten att skaka fram ett antal misstänkta.

Något kassabiträde som träffat på en grupp män som passar in på signalementet en timme tidigare kan kontakta polisen som sedan kan kolla vilka som handlat med kort då och få namn på någon att DNA-testa.
Någon busschaufför kanske kommer ihåg dem, de hamnar på film i bussen eller har använt busskort som identifierar dem.
De träffade någon bekant före eller efter brottet i närheten. Polisen går snabbt ut med ett signalement som stämmer in väl på gruppen. Personen i fråga tipsar polisen.

Man riskerar att minska värdet en aning på eventuella vittnesmål från utomstående men man har fortfarande brottsoffrets vittnesmål och DNA-bevisning vilket räcker och blir över för fällande dom.
Citera
2015-08-14, 23:46
Medlem
V-Villessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Det är inte alls meningslöst, speciellt inte om det finns DNA-bevisning. Går man ut med ett signalement tidigt när brottet fortfarande är i färskt minne hos allmänhet som varit i närheten så ökar sannolikheten att skaka fram ett antal misstänkta.

Något kassabiträde som träffat på en grupp män som passar in på signalementet en timme tidigare kan kontakta polisen som sedan kan kolla vilka som handlat med kort då och få namn på någon att DNA-testa.
Någon busschaufför kanske kommer ihåg dem, de hamnar på film i bussen eller har använt busskort som identifierar dem.
De träffade någon bekant före eller efter brottet i närheten. Polisen går snabbt ut med ett signalement som stämmer in väl på gruppen. Personen i fråga tipsar polisen.

Man riskerar att minska värdet en aning på eventuella vittnesmål från utomstående men man har fortfarande brottsoffrets vittnesmål och DNA-bevisning vilket räcker och blir över för fällande dom.

Bra synpunkter.

NWT blir ju ett skämt som tidning när journalisten ringer upp Sven Å C, ärkesopan med Quick-laget som klubbadress.

Vart är Sverige på väg?
Citera
2015-08-14, 23:51
Medlem
45-70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Hmmm jag gissar på att det är män som varit i farten här....
Zoomalier,är,ju det som ger lägst odds just nu.
Andra negrer eller araber ger lite mer tillbaka på insatsen.

Jag hoppas att Karlstadspolisen fixar detta äckliga brott och att politiker skapar förutsättning för att skeppa i väg kaosäcklen som just nu väller in...
Citera
2015-08-15, 01:19
Medlem
ingen som vet identitet på BO än??
Citera
2015-08-15, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Det är oerhört mycket mer relevant att fråga: när ska män lära sig att inte våldta?

Jag är kille och ogillar det mesta med feminismen, men våldtäkt är en jävligt sjuk sak att acceptera.

Det behöver inte vara så att man accepterar våldtäkten, däremot accepterar man att våldtäkter förekommer och att vissa uppenbarligen inte kommer sluta med det förens vi låst in dem..

Jag är en av de som inte vill lita på att grabbar som Hagamannen, Nicklas Eliasson och Anders Ekelund ska avstå från att våldta och skapa min säkerhet. Lika lite litar jag på att valfritt turkgäng ska låta mig behålla mobilen och klockan, det är lättare att undvika att göra sig till ett lätt offer. 99% av våldtäkterna som sker med en okänd gärningsman i det offentliga har flera gemensamma nämnare. Det är ensamma tjejer, många är kraftigt berusade och det sker på en avskiljs plats. Med den vetskapen kan man konstatera att bara genom att göra sällskap med en vän eller ta en taxi hem minskar risken avsevärt för att råka illa ut.

Jag skulle gärna vilja slippa låsa min bostad, men jag får helt enkelt göra det för annars kommer jag med största sannolikhet få inbrott. Även fast jag låser så kanske de kommer bryta sig in, men jag har både larm och bra lås så då väljer de med största sannolikhet ett annat offer. När ska folk lära sig att inte sno? Vad tror du är bäst? Vänta med att köpa grejer till lägenheten tills folk lärt sig sluta stjäla eller skaffa ett lås och larm idag?
Citera
2015-08-15, 03:37
Medlem
Svammels avatar
Det borde vara obligatoriskt för alla nyanlända att ge blodprov för att Bl a lägga in DNA i en databank. Det känns som att rätt många brott i Sverige snabbt skulle klaras upp då eller vad säger Ni?
Citera
2015-08-15, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel
Det borde vara obligatoriskt för alla nyanlända att ge blodprov för att Bl a lägga in DNA i en databank. Det känns som att rätt många brott i Sverige snabbt skulle klaras upp då eller vad säger Ni?

Bra förslag! Tillsammans med hälsotest.
Citera
2015-08-15, 09:29
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raviolo
Jag är infödd karlstadsbo och jag har aldrig känt mig rädd eller orolig på kvällen. Det är ju en ganska liten stad och den här händelsen har nog chockat många. Jag hoppas verkligen att de hittar de skyldiga, och tills dess kommer jag att vara mycket mer försiktig framöver.

I helgen är det dessutom massor med folk i stan iom The Island Festival, otäckt så nära inpå.
Om du har varit ute i sommar så måste du sett den stora mängden tiggare, svart taxi och annat folk som stått utanför uteserveringarna kring ankan/pitchers. Jag har upplevt det som obehagligt eftersom jag vet att dessa är starkt överrepresenterade när det gäller t ex våldtäkter och rån.
Citera
2015-08-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svammel

Det borde väl gälla ALLA män? Varför bara nyanlända? Snacka om att våldtäkterna skulle minska.
Citera
2015-08-15, 09:59
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Det behöver inte vara så att man accepterar våldtäkten, däremot accepterar man att våldtäkter förekommer och att vissa uppenbarligen inte kommer sluta med det förens vi låst in dem..

Jag är en av de som inte vill lita på att grabbar som Hagamannen, Nicklas Eliasson och Anders Ekelund ska avstå från att våldta och skapa min säkerhet. Lika lite litar jag på att valfritt turkgäng ska låta mig behålla mobilen och klockan, det är lättare att undvika att göra sig till ett lätt offer. 99% av våldtäkterna som sker med en okänd gärningsman i det offentliga har flera gemensamma nämnare. Det är ensamma tjejer, många är kraftigt berusade och det sker på en avskiljs plats. Med den vetskapen kan man konstatera att bara genom att göra sällskap med en vän eller ta en taxi hem minskar risken avsevärt för att råka illa ut.

Jag skulle gärna vilja slippa låsa min bostad, men jag får helt enkelt göra det för annars kommer jag med största sannolikhet få inbrott. Även fast jag låser så kanske de kommer bryta sig in, men jag har både larm och bra lås så då väljer de med största sannolikhet ett annat offer. När ska folk lära sig att inte sno? Vad tror du är bäst? Vänta med att köpa grejer till lägenheten tills folk lärt sig sluta stjäla eller skaffa ett lås och larm idag?
Väl talat.
Den feministiska genvägen är av modellen kommunistisk folkuppfostran och den slipper vi gärna.
Citera
2015-08-15, 10:07
Medlem
Smortins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Om du har varit ute i sommar så måste du sett den stora mängden tiggare, svart taxi och annat folk som stått utanför uteserveringarna kring ankan/pitchers. Jag har upplevt det som obehagligt eftersom jag vet att dessa är starkt överrepresenterade när det gäller t ex våldtäkter och rån.

Jag håller med dig. Det skulle inte förvåna mig om gärningsmännen finns att hitta inom svarttaxiverksamheten i Karlstad. Det är ju dessutom känt, även bland polisen, att dessa förare stått uppemot domkyrkohållet till med sina bilar.
Senast redigerad av Smortin 2015-08-15 kl. 10:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in