Citat:
Ursprungligen postat av
Knapptryckarn
Det är oerhört mycket mer relevant att fråga: när ska män lära sig att inte våldta?
Jag är kille och ogillar det mesta med feminismen, men våldtäkt är en jävligt sjuk sak att acceptera.
Det behöver inte vara så att man accepterar våldtäkten, däremot accepterar man att våldtäkter förekommer och att vissa uppenbarligen inte kommer sluta med det förens vi låst in dem..
Jag är en av de som inte vill lita på att grabbar som Hagamannen, Nicklas Eliasson och Anders Ekelund ska avstå från att våldta och skapa min säkerhet. Lika lite litar jag på att valfritt turkgäng ska låta mig behålla mobilen och klockan, det är lättare att undvika att göra sig till ett lätt offer. 99% av våldtäkterna som sker med en okänd gärningsman i det offentliga har flera gemensamma nämnare. Det är ensamma tjejer, många är kraftigt berusade och det sker på en avskiljs plats. Med den vetskapen kan man konstatera att bara genom att göra sällskap med en vän eller ta en taxi hem minskar risken avsevärt för att råka illa ut.
Jag skulle gärna vilja slippa låsa min bostad, men jag får helt enkelt göra det för annars kommer jag med största sannolikhet få inbrott. Även fast jag låser så kanske de kommer bryta sig in, men jag har både larm och bra lås så då väljer de med största sannolikhet ett annat offer. När ska folk lära sig att inte sno? Vad tror du är bäst? Vänta med att köpa grejer till lägenheten tills folk lärt sig sluta stjäla eller skaffa ett lås och larm idag?