2015-08-14, 23:16
Medlem
Cleo-patras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
165cm/50kg säger ganska snabbt att du inte har särskilt mycket fett att tala om - så de valkar du pratar om lär knappast vara något problem. värre hade varit ifall du kunnat tappa mobilen och den försvinner i bland vecken, tillsammans med gammalt kvarglömt godis och annat däri.

Även om du inte på något sätt verkar vara tjock/överviktig så säger jag ändå att det låter som en jävligt bra ide att börja träna. Inte för jag gillar muskulösa tjejer - men många tjejer idag är helt enkelt så satans otränade och har därav en förbannat dålig hållning, hängig och släpig och sedan gnäller på att de får ont i ryggen - och de med stora bröst gnäller över att de får ryggproblem över att ha 2-3 kg tuttar som hänger och tydligen tynger så förbannat så deras otränade kropp tar stryk.

Det första lät rätt roligt faktiskt haha.. Alltså jag tränar redan, om du hade läst lite noggrannare så hade du noterat det. Det är bara det att jag inte har hunnit komma så "långt" att fettet på sidan har minskat så mycket.
Citera
2015-08-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleo-patra
Tack så mycket! Jag har faktiskt funderat på att börja köra marklyft nu när jag kommer tillbaka från semestern! Hört att det ska vara mer effektivt för rumpan också än vad squats är.

Ja det är en tung basövning som sagt

Själv så tycker jag inte om den för man blir mindre rörlig av marklyft, men det är både en styrkeövning samt en rehabövning beroende på hur man lägger upp det.
Själv så kör jag knäböj samt höftlyft med ett böjt ben på pilateboll, men den övningen är ganska svår men man kan köra den med bägge benen på bollen om det är för svårt för att göra det med ett ben, men jag glömmer aldrig att träna bålen, den måste man träna upp för sin andning, hållning, motorik.

Men skippa inte knäböj, det där en en riktigt bra övning och rörelsen är motorisk för våra kroppar att utföra.

Bra tråd för övrigt
Kommer inte upp många sådana här trådar när det kommer till träning + relationer, bara massor med annat skit med statistik o.s.v som bara låter fånigt.
Citera
2015-08-14, 23:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesuischarlie
Mycket tragiskt detta ... Lovehandles ...

Det har alltid hetat bilringar, men så ska det svenska självhatet och dåliga självförtroendet manifesteras genom att använda engelska uttryck som ju är så mycket bättre och fräsigare

Nu är ju inte bilringar och lovehandles riktigt samma sak. Det finns ett väl använt engelskt uttryck som lyder spare tires, från vilket det svenska uttrycket bilringar är en direktöversättning. Precis som det låter syftar bilringar på att bukfetman ligger utspridd runt midjan likt just en bilring.

Lovehandles däremot, eller kärlekshandtag som nog är den korrekta benämningen, syftar på när fettet är koncentrerat till sidorna, dvs höfterna eller en bit strax däröver.

I övrigt är det inget som helst fel med ett par goa kärlekshandtag att greppa tag uti. Tacka vet jag en kvinna med lite hull att hålla i när åskan går! Grrrr!
Citera
2015-08-14, 23:25
Medlem
Cleo-patras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locho
Ja det är en tung basövning som sagt

Själv så tycker jag inte om den för man blir mindre rörlig av marklyft, men det är både en styrkeövning samt en rehabövning beroende på hur man lägger upp det.
Själv så kör jag knäböj samt höftlyft med ett böjt ben på pilateboll, men den övningen är ganska svår men man kan köra den med bägge benen på bollen om det är för svårt för att göra det med ett ben, men jag glömmer aldrig att träna bålen, den måste man träna upp för sin andning, hållning, motorik.

Men skippa inte knäböj, det där en en riktigt bra övning och rörelsen är motorisk för våra kroppar att utföra.

Bra tråd för övrigt
Kommer inte upp många sådana här trådar när det kommer till träning + relationer, bara massor med annat skit med statistik o.s.v som bara låter fånigt.

Aha okej, ja själv har jag inte vågat mig på pilatesboll än. Är typ rädd för att glida av den eller se ut som en idiot , behöver nog införskaffa min en PT eller rutinerad träningskompis.

Hehe fast min tråd är ju egentligen löjlig, jag bryr mig om vad andra människor tycker, det är ju rätt tragiskt om vi ska vara ärliga. Borde bara skita i vad andra tycker egentligen.
Citera
2015-08-14, 23:38
Medlem
Citat:
Aha okej, ja själv har jag inte vågat mig på pilatesboll än. Är typ rädd för att glida av den eller se ut som en idiot , behöver nog införskaffa min en PT eller rutinerad träningskompis.

Hehe fast min tråd är ju egentligen löjlig, jag bryr mig om vad andra människor tycker, det är ju rätt tragiskt om vi ska vara ärliga. Borde bara skita i vad andra tycker egentligen.

Alla bryr sig om vad människor tycker om en, utan att säga det..

Finns ett citat av Aristotle som sammanfattar det hela när folk skriver eller säger "jag bryr mig inte" och då börjar jag tänka på vad denna filosofen skrev
- To avoid criticism say nothing, do nothing, be nothing.
Så med andra ord om man inte bryr sig så är man rätt sagt en no body, och bör inte ens yttra sig att man inte ska bry sig vad andra tycker om en då själva meningen säger att man inte ska yttra sig om man inte vill bli sedd eller hörd (alltså att man bryr sig).
Man får helt enkelt detta med köpet om man ser bra ut, man blir något, eller om man är en jordnära grabb/jent som folk vill vara omkring.
Ja, vi människor vill bli sedda, och det behöver inte betyda att man vill bli sedd just vid en viss tidpunkt, men man är human och det skulle bara vara orimligt att säga att man inte bryr sig, acceptera är ett bättre ord må jag tycka.

Självinsikt är något jag själv uppskattar hos en individ samt att inte vara dubbelmoral för att passa in i en grupp som de flesta så bekvämt gör regelbundet.

PT är dyra, kolla den hemsidan som jag la fram, det är enklare så och du lär dig mer om din kropp om du lägger ner lite energi på anatomi i en lättare utsträckning, det behöver inte bli allt för komplicerat utan man testar sig fram.
Jag har landat på huvudet och liknande när jag väl började med pilatebollen, men det var inte allvarligt, men som sagt man måste ju börja någonstans.
Citera
2015-08-14, 23:43
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Jag är nog mycket osäker på grund av en pojkvän jag hade för många år sen, han kunde fälla rätt tråkiga kommentarer om mig, framförallt om att mina bröst var för små osv.

Jag kanske ser ut som en padda i ansiktet? Det vet du ju inte

Han var en idiot som inte kunde uppskatta dig för den du var uppenbarligen. Vad är det för pojkvän som påpekar att flickvännens bröst är för små?

Han var mest osäker på sig själv. Det är inget som du skall tänka på nu.
Citera
2015-08-14, 23:48
Medlem
Cleo-patras avatar
Citat:
Alla bryr sig om vad människor tycker om en, utan att säga det..

Finns ett citat av Aristotle som sammanfattar det hela när folk skriver eller säger "jag bryr mig inte" och då börjar jag tänka på vad denna filosofen skrev
- To avoid criticism say nothing, do nothing, be nothing.
Så med andra ord om man inte bryr sig så är man rätt sagt en no body, och bör inte ens yttra sig att man inte ska bry sig vad andra tycker om en då själva meningen säger att man inte ska yttra sig om man inte vill bli sedd eller hörd (alltså att man bryr sig).
Man får helt enkelt detta med köpet om man ser bra ut, man blir något, eller om man är en jordnära grabb/jent som folk vill vara omkring.
Ja, vi människor vill bli sedda, och det behöver inte betyda att man vill bli sedd just vid en viss tidpunkt, men man är human och det skulle bara vara orimligt att säga att man inte bryr sig, acceptera är ett bättre ord må jag tycka.

Självinsikt är något jag själv uppskattar hos en individ samt att inte vara dubbelmoral för att passa in i en grupp som de flesta så bekvämt gör regelbundet.

PT är dyra, kolla den hemsidan som jag la fram, det är enklare så och du lär dig mer om din kropp om du lägger ner lite energi på anatomi i en lättare utsträckning, det behöver inte bli allt för komplicerat utan man testar sig fram.
Jag har landat på huvudet och liknande när jag väl började med pilatebollen, men det var inte allvarligt, men som sagt man måste ju börja någonstans.

Ja men absolut.. Det är väl så.

Självinsikt är jätteviktigt och det anser jag själv att jag har.

Ja, ska gå in och kolla på den! Jag vill mest typ, bli av med mitt sidfläsk, få större armar och ben.. Jag vill bli fit helt enkelt och inte vara så smal som jag är nu, förutom mina kärlekshandtag då haha. Hur ska jag gå tillväga om jag vill bli av med sidofettet och gå upp i muskler samtidigt? Det går väl inte att förbränna samtidigt som man går upp i vikt (muskler)? Ska jag typ börja bulka som fan i ett halvår och sen deffa ett halvår? Kan man typ äta mer kolhydrater under 3v tid för att sen äta mindre kolhydrater och fett i 2 veckor och på så sätt gå upp i vikt och minska i fett samtidigt?
Citera
2015-08-15, 00:15
Medlem
Citat:
Ja men absolut.. Det är väl så.

Självinsikt är jätteviktigt och det anser jag själv att jag har.

Ja, ska gå in och kolla på den! Jag vill mest typ, bli av med mitt sidfläsk, få större armar och ben.. Jag vill bli fit helt enkelt och inte vara så smal som jag är nu, förutom mina kärlekshandtag då haha. Hur ska jag gå tillväga om jag vill bli av med sidofettet och gå upp i muskler samtidigt? Det går väl inte att förbränna samtidigt som man går upp i vikt (muskler)? Ska jag typ börja bulka som fan i ett halvår och sen deffa ett halvår? Kan man typ äta mer kolhydrater under 3v tid för att sen äta mindre kolhydrater och fett i 2 veckor och på så sätt gå upp i vikt och minska i fett samtidigt?

Saken är detta, din kropp fungerar annorlunda än min och andras kroppar, finns tre kroppstyper, men då är det kortfattat och inte så "informativt" om man väl ska kolla på helheten.

Fettet är ju det man förbränner först, sedan musklerna. Du kan gå upp i vikt (muskler) förbränna fett samtidigt, men saken är detta också, du måste pricka in din sömn rätt, pricka in dina vilodagar rätt o.s.v. Ibland måste du vila 1 dag eller 2 dagar beroende på hur hårt och intensivt du håller på, och med vila så menar jag inte att du bara ska sitta på röva och inte göra något utan aktiv vila, träna någon annan muskelgrupp etc
Var bara medveten om tilltugg som man brukar göra, detta glömmer många, tänk på vad du äter.
Ungefär på detta sätt - Idag åt jag kycklinggryta samt lite chips, okej, chipsen var lite dåligt, då försöker man inte äta något skräp på ca 5-6 dagar etc.
Att vara medveten över vad man stoppar i sig är mitt tips och inte att det ska vara strikt med en slags diet som kanske gynnar bara den som skriver ut dieten.

Man kan också detoxa sin kropp på olika vis såväl, men som jag skrev tidigare så kan boven ligga i att du inte lägger till bål i dina träningsupplägg. Så får du på köpet en bättre hållning samt att du kan andas bättre då diafragman tränas upp när du tränar bålen. Bättre andning = bättre syreupptagning och bättre syreupptagning = bättre ämnesomsättning.

Det som många glömmer också är hur man tillagar sin mat, finns olika oljor som gör att de nyttiga fetterna blir fria radikaler om man värmer upp dom och då spelar det ingen roll hur "nyttig" din matlåda eller maträtt blir.
http://www.halsosidorna.se/Antioxida...ia%20radikaler

Själv så tränar jag lite annorlunda än andra personer då jag satsar just på hållningen, rörelseträning och sedan styrketräning med då är det knäböj som jag har som min prio 1 övning när det kommer till styrka, i arslet sitter kraften :P
Citera
2015-08-15, 00:26
Medlem
Cleo-patras avatar
Citat:
Saken är detta, din kropp fungerar annorlunda än min och andras kroppar, finns tre kroppstyper, men då är det kortfattat och inte så "informativt" om man väl ska kolla på helheten.

Fettet är ju det man förbränner först, sedan musklerna. Du kan gå upp i vikt (muskler) förbränna fett samtidigt, men saken är detta också, du måste pricka in din sömn rätt, pricka in dina vilodagar rätt o.s.v. Ibland måste du vila 1 dag eller 2 dagar beroende på hur hårt och intensivt du håller på, och med vila så menar jag inte att du bara ska sitta på röva och inte göra något utan aktiv vila, träna någon annan muskelgrupp etc
Var bara medveten om tilltugg som man brukar göra, detta glömmer många, tänk på vad du äter.
Ungefär på detta sätt - Idag åt jag kycklinggryta samt lite chips, okej, chipsen var lite dåligt, då försöker man inte äta något skräp på ca 5-6 dagar etc.
Att vara medveten över vad man stoppar i sig är mitt tips och inte att det ska vara strikt med en slags diet som kanske gynnar bara den som skriver ut dieten.

Man kan också detoxa sin kropp på olika vis såväl, men som jag skrev tidigare så kan boven ligga i att du inte lägger till bål i dina träningsupplägg. Så får du på köpet en bättre hållning samt att du kan andas bättre då diafragman tränas upp när du tränar bålen. Bättre andning = bättre syreupptagning och bättre syreupptagning = bättre ämnesomsättning.

Det som många glömmer också är hur man tillagar sin mat, finns olika oljor som gör att de nyttiga fetterna blir fria radikaler om man värmer upp dom och då spelar det ingen roll hur "nyttig" din matlåda eller maträtt blir.
http://www.halsosidorna.se/Antioxida...ia%20radikaler

Själv så tränar jag lite annorlunda än andra personer då jag satsar just på hållningen, rörelseträning och sedan styrketräning med då är det knäböj som jag har som min prio 1 övning när det kommer till styrka, i arslet sitter kraften :P

Haha ja okej! Jo men jag äter ju relativt nyttigt liksom, försöker undvika bröd, potatis och väljer ris istället. Äter mycket kyckling och grönsaker. Någon dag i veckan blir det kanske en näve chips eller någon godisbit/kaka men försöker undvika det. Jag måste få bättre hållning också, står som en jävla kratta. Får bara fortsätta träna på och äta nyttigt och äta mycket. Tack för tipsen
Citera
2015-08-15, 00:27
Medlem
Jag tycker personligen det är mycket attraktivt, sedan är jag svag för bbw/tjocka tjejer dessutom.
Citera
2015-08-15, 00:35
Medlem
Citat:
Haha ja okej! Jo men jag äter ju relativt nyttigt liksom, försöker undvika bröd, potatis och väljer ris istället. Äter mycket kyckling och grönsaker. Någon dag i veckan blir det kanske en näve chips eller någon godisbit/kaka men försöker undvika det. Jag måste få bättre hållning också, står som en jävla kratta. Får bara fortsätta träna på och äta nyttigt och äta mycket. Tack för tipsen

Tappa bara inte lusten, du ska känna att det ger dig något positivt tillbaka både genom att äta, sova, träna o.s.v
Men kvinnor ska ha lite att kunna ta tag i som sagt Men tror det är mer en smakfråga och om personen i sig gillar dig kommer denna att tycka att du ser bra ut om man endå har indikerat på att vilja träffas oftare, då finns det väl något där att hämta om bägge är med på noterna.

Vissa gillar lite tyngre tjejer, andra lite smalare.. Ja listan kan göras lång, men jag tror inte att personer tycker att en krokig rygg med framåtböjd huvud eller framåt skjutna axlar är något positivt/attraktivt att kolla på om man verkligen sett en bra hållning och vet vilka positiva effekter detta ger.
Ha en fin kväll !
Citera
2015-08-20, 01:31
Medlem
BroccoliMENSCHs avatar
Citat:
Promenader är bra att göra för att förbränna fett
Sedan är simning riktigt bra såväl, man säger att 30 min simning är som 1 timme på land.

Testa dig fram, men börja inte med sådana där dieter som "experter" skryter om hela tiden, bara skit då alla kroppar fungerar olika beroende på vilka gener man har och förutsättningar, sömn etc.

Bål är något de flesta glömmer, marklyft får man upp en stark bål, men finns bättre övningar om man vill bli rörligare samt inte så "biffig"

Är du införstådd med att TS kanske bränner på sin höjd 300-400 kcal på en timmes promenad? Det är verkligen ingenting, och är man frisk och ung ska man definitivt inte behöva slösa sin tid på sådant när man kan få bättre effekt på mycket kortare tid med HIIT eller vanlig löpning.

Varför skulle man bli "biffig" av att utföra marklyft? Hur klokt är det att sprida sådan smörja när det inte är någon hemlighet att alltför många kvinnor redan idag undviker fantastiska basövningar på grund av vanföreställningen att man blir grov av att lyfta tungt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in