Saken är detta, din kropp fungerar annorlunda än min och andras kroppar, finns tre kroppstyper, men då är det kortfattat och inte så "informativt" om man väl ska kolla på helheten.
Fettet är ju det man förbränner först, sedan musklerna. Du kan gå upp i vikt (muskler) förbränna fett samtidigt, men saken är detta också, du måste pricka in din sömn rätt, pricka in dina vilodagar rätt o.s.v. Ibland måste du vila 1 dag eller 2 dagar beroende på hur hårt och intensivt du håller på, och med vila så menar jag inte att du bara ska sitta på röva och inte göra något utan aktiv vila, träna någon annan muskelgrupp etc

Var bara medveten om tilltugg som man brukar göra, detta glömmer många, tänk på vad du äter.
Ungefär på detta sätt - Idag åt jag kycklinggryta samt lite chips, okej, chipsen var lite dåligt, då försöker man inte äta något skräp på ca 5-6 dagar etc.
Att vara medveten över vad man stoppar i sig är mitt tips och inte att det ska vara strikt med en slags diet som kanske gynnar bara den som skriver ut dieten.
Man kan också detoxa sin kropp på olika vis såväl, men som jag skrev tidigare så kan boven ligga i att du inte lägger till bål i dina träningsupplägg. Så får du på köpet en bättre hållning samt att du kan andas bättre då diafragman tränas upp när du tränar bålen. Bättre andning = bättre syreupptagning och bättre syreupptagning = bättre ämnesomsättning.
Det som många glömmer också är hur man tillagar sin mat, finns olika oljor som gör att de nyttiga fetterna blir fria radikaler om man värmer upp dom och då spelar det ingen roll hur "nyttig" din matlåda eller maträtt blir.
http://www.halsosidorna.se/Antioxida...ia%20radikaler
Själv så tränar jag lite annorlunda än andra personer då jag satsar just på hållningen, rörelseträning och sedan styrketräning med då är det knäböj som jag har som min prio 1 övning när det kommer till styrka, i arslet sitter kraften :P