Citat:
Ursprungligen postat av
Ranknfile
Vattnar med blomnäring och ph-regulator.
I tidigare stadie körde jag rootboost och vegnäring.
Har även lagt på en ganska liten mängd koskit då jag har haft svårt att komma åt å vattna med näring under en period plus att det regnat ganska mycket så ville inte dränka dom men ändå ge dom näring.
Hur tillsätter jag sulfur, järn och zink på bästa sätt?
Här är en bild som visar lite större del av plantan. Den är tagen samma dag som den förra.
https://www.anony.ws/image/DTpO
Mvh
Hur tillsätter du pH regulator?
PH upp eller ner är båda väldigt koncentrerade, och du borde inte behöva använda det om du har planterat den utomhus, då pH värdet i jorden har mycket större värde än vattnet du tillsätter. Jag skulle tro att jorden har blivit för sur eller för basisk om du har tillsatt för mkt av pH upp eller ner, därför kan plantan inte ta till sig av alla ämnen som behövs, och jag tror att det är anledningen att du har det problemet du har.
För att en planta låser ute dom ämnena, är inte helt normalt och det borde finnas naturligt.
Det är vad jag tror, hur du ska lösa det, jaa.. Jag tror inte du ska försöka tillsätta något då jorden troligtvis är anledningen att plantan låser det ute, så det skulle inte hjälpa dig.
Hur ska vi göra då så att jorden får tillbaka sitt naturliga pH värde (om det är problemet dvs) det vet jag inte. Men kommer jag på något så säger jag till.
Men berätta gärna mer om pH regulator osv för jag tror att problemet ligger där.
Mvh