2015-07-23, 20:03
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
Det är inte en chans att det är näringsbränna i så fall. Ska kolla runt lite, hang back.
Ska åka dit ikväll eller imorgon och se om dom blivit bättre eller värre.
Även om det blivit bättre är det bra å veta till nästa utomhusodling.
Tack för att du tar dig tid!
Citera
2015-07-24, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Ska åka dit ikväll eller imorgon och se om dom blivit bättre eller värre.
Även om det blivit bättre är det bra å veta till nästa utomhusodling.
Tack för att du tar dig tid!
Det är väl klart, man måste ju hjälpa varandra Jag funderar här, fan om det inte är näringsbränna iallafall... Har du kollat pH-värdet på jorden? Det mest exakta sättet som ändå är görligt för gemene man är att gräva ner en bit i jorden nära plantan och plocka upp lite jord. Sätt sedan jorden i en behållare av något slag, häll på lite vatten så att jorden syra/bas förs över till vattnet, mixa gärna runt med en ren sked eller något. Stick sedan ner ett lackmuspapper i jordvattnet och kolla vad den säger.

Edit: Hittade en bra video på detta https://www.youtube.com/watch?v=xIz2YPBXuZU
Senast redigerad av oggestaden 2015-07-24 kl. 02:04.
Citera
2015-07-24, 06:50
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Det är väl klart, man måste ju hjälpa varandra Jag funderar här, fan om det inte är näringsbränna iallafall... Har du kollat pH-värdet på jorden? Det mest exakta sättet som ändå är görligt för gemene man är att gräva ner en bit i jorden nära plantan och plocka upp lite jord. Sätt sedan jorden i en behållare av något slag, häll på lite vatten så att jorden syra/bas förs över till vattnet, mixa gärna runt med en ren sked eller något. Stick sedan ner ett lackmuspapper i jordvattnet och kolla vad den säger.

Edit: Hittade en bra video på detta https://www.youtube.com/watch?v=xIz2YPBXuZU
Har inte kollat PH värdet på jorden jag använt men kan gissa på att det inte är allt för näringsrik jord då den kommer från ICA! typ 40kr för 20L eller nått sånt och köpte orkidenäring till vegg/blom (bara så den skulle få nått) näring som jag gett 2 gånger.

Kanske inte den seriösaste , men vill lära mig för att kunna odla fram riktigt bra buds!
4 har gått i blom medans 7st håller på växa till sig som aldrig kommer kunna ge någon utdelning, men kul ändå! (får väl hoppas på bra höst!)
Nästa odling kommer bli inomhus ca 5st och ca 50st utomhus nästa sommar!
Senast redigerad av DirtyNorth 2015-07-24 kl. 06:56.
Citera
2015-07-30, 23:30
Medlem
QuattroStagiones avatar
strain: Sensi Seed Auto

Är det helt kört?

http://www.imgur.com/XMXZJAg
Citera
2015-07-31, 03:54
Medlem
Kungkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuattroStagione
strain: Sensi Seed Auto

Är det helt kört?

http://www.imgur.com/XMXZJAg

Så här blir du av med ohyran

METOD 1: VATTEN
Gör så här: Skölj bladen under kranen (eller i duschen). Hjälp till med fingrarna så att alla löss försvinner. Klipp bort hårt angripna blad.
Funkar på: Bladlöss, lätta spinnangrepp.

METOD 2: SÅPVATTEN
Gör så här: Blanda ½ deciliter såpa i 1 liter vatten i en sprejflaska. Spreja hela växten noga, även undersidan av bladen. Undvik att ställa växten i solsken så länge den är fuktig. Upprepa efter en vecka.
Funkar på: Spinn, envisa bladlöss, hoppstjärtar.

METOD 3: SÅPSPRIT
Gör så här: Tillsätt 1 matsked rödsprit till såpvattnet (se ovan). Spreja noga. Komplettera med en tops som du doppar direkt i rödsprit och ”duttar” på varje enskild insekt.
Funkar på: Mjöllöss, Sköldlöss, ullöss.

METOD 4: KEMIKALIER
Gör så här: Köp insektspinnar (provado) eller ett preparat med naturligt pyretrum. Pinnarna sticks ned i jorden. När du sprejar: Spreja alla blad, både ovan- och undersida. Ställ plantan i en säck över natten. Upprepa efter en vecka.
Funkar på: Insektspinnar mot sugande ohyra. Sprej används mot ohyra som inte ”snällare” metoder biter på.

Edit, hur fan ser din jord ut? har du bara koskit i krukan eller?
Citera
2015-08-03, 09:18
Medlem
Hej folk!

Nu till mitt lilla bekymmer.
Har en spot enligt 10l-modellen, AK47. Då man som vanligt underskattar den plats damerna vill ha har det dock blivit väl tätt där de står. Det var från början 7 damer på samma spot. Häromdagen såg jag att två av dem blivit brunaktiga, när jag tittar närmare ser jag att det är något vitt klägg på stammen och stammen i sig är så rutten/uppluckrad att den viker sig. Några idéer?

Det har regnat mycket men de övriga ser krya ut, står de för tätt!

Just. Två av de andra som jag behöll i krukor får gula fläckar på bladen som sedan blir hål..?
Citera
2015-08-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weedkonto
Hej folk!

Nu till mitt lilla bekymmer.
Har en spot enligt 10l-modellen, AK47. Då man som vanligt underskattar den plats damerna vill ha har det dock blivit väl tätt där de står. Det var från början 7 damer på samma spot. Häromdagen såg jag att två av dem blivit brunaktiga, när jag tittar närmare ser jag att det är något vitt klägg på stammen och stammen i sig är så rutten/uppluckrad att den viker sig. Några idéer?

Det har regnat mycket men de övriga ser krya ut, står de för tätt!

Just. Två av de andra som jag behöll i krukor får gula fläckar på bladen som sedan blir hål..?
Den första vet jag inte, den andra är näringsbrist, googla cannabis problems och kolla näringsbristsguiden på growweedeasy eller vad den heter.
Citera
2015-08-04, 11:16
Medlem
Citat:
Den första vet jag inte, den andra är näringsbrist, googla cannabis problems och kolla näringsbristsguiden på growweedeasy eller vad den heter.

Jag har gödslat med piss 1:10 och har lite långtidsverkande gödsel nerblandat i jord/Lecakulor.

Jag har nog slutit mig till att det första problemet är för mycket regn..
Citera
2015-08-05, 20:13
Medlem
En veckas AF i kokosfiber, är det för tidigt att sätta in en liten del CalMag+?
Citera
2015-08-06, 12:53
Medlem
Ranknfiles avatar
Strain: super lemon haze auto

Den är störst och starkast i odlingen men har börjat se ut såhär senaste veckorna.

Står utomhus sedan början av juni. Bilden är från igår.

https://www.anony.ws/image/DGT3
Citera
2015-08-09, 14:21
Medlem
kangas92s avatar
Hej! jag satte två frön i krukor ibörjan på april (mest för skojs skull) hade dom på balkongen på dagarna och innomhus på kvällarna/nätterna, nu har jag flyttat över dom till två st 10Liters hinkar, och tagit ut dom på landet så jag kan ha dom utomhus i direkt sol.

Jag vill mest ha lite tips på hur jag ska göra? ska jag ha dom ute i dagsljus 12 timmar, och sen ställa in dom i typ en garderob på natten så dom får riktigt mörkt, eller hur borde jag göra? kanske jag behöver större hinkar än 10 liters? Bild kommer här på hur dom ser ut.. dom kanske inte alls är friska till utseende?

http://imgur.com/a/2aRyb

Som sagt, har bara gjort detta för kul, inte läst något innan hur man gör osv.. tipsa gärna på

Det jag vet är iaf att det är en indica strain, men inte vilken sort, och att det är honor då det är massor av små vita "spröt" som sticker ut lite överallt
Senast redigerad av kangas92 2015-08-09 kl. 15:07.
Citera
2015-08-14, 17:02
Medlem
Ranknfiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranknfile
Strain: super lemon haze auto

Den är störst och starkast i odlingen men har börjat se ut såhär senaste veckorna.

Står utomhus sedan början av juni. Bilden är från igår.

https://www.anony.ws/image/DGT3

Bump.
Ser ut som vanlig övervattning men eftersom den är störst i plantagen och ensam om detta problem bör de väl vara något annat? Tacksam för snabba svar då det är viktig tid som går till spillo med tanke på det sena stadiet dom är i.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in