2015-08-14, 19:29
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Skrev jag att jag bor där, eller? Jag bor i hus. Man kan äga lägenheter som man inte bor i.
Hoppsan! Är du säker på att detta är ditt slutgiltiga svar?
2015-08-14, 19:59
Medlem
Citat:
Skrev jag att jag bor där, eller? Jag bor i hus. Man kan äga lägenheter som man inte bor i.

Fast nu har ju ni hela tiden sagt att fundamentet till prisökningen varit efterfrågan , att folk måste bo, men om du nu kan ha flera bostäder på ren spekulation borde väl fler kunna vara som du, då kan man fråga sig om hela efterfrågan verkligen är folk som behöver bo eller om det är spekulation.

Samtidigt förstår man då er ovilja att ens möta oss halvvägs, eftersom om vi skulle ha rätt åker ni inte bara på en smäll, utan flera och det förstår man ju att man vill blunda för.
2015-08-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Senaste statistiken:

Stockholm BR265
Senaste mån+3,0%
3 mån+2,5%
12 mån+18,7%

vad säger ni nu då bubbelbabblare??

.

Ja du la ju precis upp ett bevis på en bubbla
2015-08-14, 20:34
Medlem
http://www.di.se/artiklar/2015/8/14/bopengarna-racker-langre--men-overhettning-i-stockholm/
2015-08-14, 20:35
Medlem
Citat:
I attraktiva lägen är ökningen ännu större. Min 1:a +47% på 24 mån

Bodde inte du i en 8 miljoners villa?
2015-08-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Hehe, bubbelbabblarna tolkar all information som att de har rätt, det har ni gjort i flera årtionden nu och ni lär inte sluta

Inte årtionden, bubblan är ca 15 år gammal just nu.
2015-08-14, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Men är du dum i hela huvudet, dom äter ute med oss andra första 2 veckorna sedan andra halvan av månaden har dom inga pengar. Dom är moderna bostadsmiljonärer helt enkelt.

Jag skrattar åt det komiska i att leva över sina tillgångar samtidigt som man hävdar att man är miljonär.

Ser ofta det samma.. lever som kungar de första 2 veckorna efter lön, sedan totalt barskrapde de 2 sista veckorna.. men de intalar sig att de är miljonärer pga värdeökningar på kåken Kan bara le åt de små liven
2015-08-14, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
När du menar att skenande priser är det ultimata beviset på att det inte existerar en bubbla undrar man bara vilken psykiatrisk klinik du sitter och skriver ifrån?

Ja helt obetalbart roande att läsa om bolånetorskarnas vaneföreställningar
2015-08-14, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Bodde inte du i en 8 miljoners villa?
Jo, så tänk ett steg längre. Om du kan.
2015-08-14, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Minskar den mängden lån menar du och gör de någon som helst skillnad för paret som köpte Gromphs villa?
Det du inte verkar fatta är att de finansiella är rätt ojämt fördelade och många har sin förmögenhet i fastigheter.
Sverige består av fler par och fler lån. De 3 mkr tillfaller såsmåningom Gromphs arvingar. Antag att han har två st, som var och en har 1,5 mkr i huslån. Med Gromphs arv betalar de av sina huslån. Har mängden lån ökat eller varit oförändrat när Gromph sålde sitt hus?
2015-08-14, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Fast nu har ju ni hela tiden sagt att fundamentet till prisökningen varit efterfrågan , att folk måste bo, men om du nu kan ha flera bostäder på ren spekulation borde väl fler kunna vara som du, då kan man fråga sig om hela efterfrågan verkligen är folk som behöver bo eller om det är spekulation.

Samtidigt förstår man då er ovilja att ens möta oss halvvägs, eftersom om vi skulle ha rätt åker ni inte bara på en smäll, utan flera och det förstår man ju att man vill blunda för.
Jag har också sagt
- jag har tre ungar som jag hjälper till sina första bostäder
- min generation har ofta föräldrar som sitter i lågbelånade hus och vid sitt frånfälle lämnar pengar i arv till de yngre generationerna

Lägg ihop den informationen och se vad du kommer fram till.

Ytterligare ledtråd: antag att jag funderade över om sonen kunde bo i aktier om jag investerade den äldre generationens arv i aktier, eller om jag skulle få en bra avkastning genom att investera i nåt han samtidigt kunde bo i.

NU kanske det går upp en talgdank. Eller inte.
Senast redigerad av Zurfarn08 2015-08-14 kl. 21:04.
2015-08-14, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ser ofta det samma.. lever som kungar de första 2 veckorna efter lön, sedan totalt barskrapde de 2 sista veckorna.. men de intalar sig att de är miljonärer pga värdeökningar på kåken Kan bara le åt de små liven
Du menar att det finns det finns så dyra kåkar i Bonnhåla att man kan förköpa sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in