Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Vilken kul kille som tackar nej till ett lån med 1% ränta

Själv lånade jag fullt men sparade varenda krona.
Tveksamt om någon bank kan matcha CSN-lånet på längre sikt.
Jag hade inget behov av att sitta med ett lån utan betalade av det så fort jag hade möjlighet, vilket gör att det står 0 i kolumnen Skulder när jag tittar in på banksidorna, däremot finns det massa siffror i kolumnen tillgångar vilket jag värdesätter högre.
I ärlighetens namn intresserar jag mig inte särskilt mycket för det här med att jaga pengar, ser med avsmak på många i min omgivning som hela tiden jagar mer, försöker bli något dom inte är osv, med lånade pengar såklart.
och nej då är det inte mina vänner i hyresrätterna, utan dom bor i rätt fina villakvarter i Stockholmsförort med bilar, pooler och dom blå studsmattorna, allt på kredit förstås för vem kan casha en studsmatta för 4k med skyddsnät..... Några av dom bor dessutom i Stockholms innerstad, i helt ok ettor,tvår och några tom i treor. Problemet är att dom kom in i marknaden efter 90 talks krisen, och eftersom dom aldrig upplevt dåliga tider tror dom inte heller att sådana existerar.
Samma miljonärer ( för det hävdar dom att dom är tack vare värdeökning i bostaden) har svårt med pengar vid slutet av var månad, har inte råd att äta lunch ute osv, jag skrattar tyst och undrar hur det är ställt med logiken hos vissa.
Men det hör ju inte hit, varken din eller min situation kurt-sune har ett endaste dugg med den här tråden att göra. Här är det tänkt att vi ska diskutera hur långsiktigt hållbar dagens prisutveckling är, om man utgår från att förutsättningar här i livet alltid förändras, gärna när man minst anar det.