Citat:
Ursprungligen postat av
InternetExplorer
Syrien ligger väldigt långt ifrån Marocko, det är inte ens tal om samma världsdel.
Känns väl nästan som att hon borde fattat redan i Bulgarien/ev. annat land i närheten där de blev arresterade att det inte var Marocko de var påväg mot. Eftersom Marocko ligger i västra Afrika att man i sådana fall skulle behöva resa via Frankrike och Spanien för att komma dit, och inte genom alla trasiga öststater.
Nu verkar ju inte skolan ha varit hennes starka sida, men hur kass på geografi får man vara?
Vet man med sig dessutom att man ska till ett främmande land så kanske man kollar upp vart det ligger innan? Har man ingen förmåga att ta ansvar själv?
Hon är femton år - och reser med någon som hon tror vet vart de skall ... Varför skulle hon dubbelkolla det?
När jag åker utomlands med min man så litar jag helt på att han tar åt oss rätt håll .. inte fan sitter jag med karta och kollar att han inte lurar iväg mig någonstans.
Flyg kan dessutom gå hur fan som helst. En resa till exempelvis Barcelona kan t ex ta mellan 3,5 -- 16 timmar, beroende på om man vill betala för direktflyg eller ta ett billigare alternativ med mellanlandningar här och där ..