2015-08-14, 16:23
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vi kanske skulle dra igång en tipstråd om vem som åker först? Hedman ligger bra till och även luffarnas nya finne Melart.

Men som vanligt med lotterinämnden så kommer det helt att bli slumpen som styr. Borde nästan bli lika lång avstängning som skadan består. I varje fall någon slags paritet. Tänk Fernholm.

Tänk Tolle. (å ena sidan)

Tänk Holtet. (å andra sidan)
Citera
2015-08-14, 17:31
Medlem
Displaceds avatar
https://mobile.twitter.com/69Abris/status/631782217283452928?s=09

Vad kan det vara för kanon som kan vara påväg till Brynäs? Spännande iallafall...
Citera
2015-08-14, 18:05
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Hoppas inte Hedman har betalt per spelad match.

Hoppas du å Hedmans eller dina egna vägnar? Eftersom man redan på förhand vet hur Luleå kommer att (be)dömas i tveksamma situationer vore det såklart en fördel om det vore precis så kontraktet var utformat. Om man inte ska var paranoid så har han förmodligen en ganska låg lön, med rejält tilltagen career-ender-bonus. Jimmie Ericsson är deluxe-bonus-nivå.

Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Vi kanske skulle dra igång en tipstråd om vem som åker först? Hedman ligger bra till och även luffarnas nya finne Melart.

Men som vanligt med lotterinämnden så kommer det helt att bli slumpen som styr. Borde nästan bli lika lång avstängning som skadan består. I varje fall någon slags paritet. Tänk Fernholm.

Melart har ju inte så mycket med huvudtacklingar att göra. Mer troligt kommer han att agera skarprättare innan DIFiplin-nämnden får ett brev från Osten.

Jag kan delvis hålla med om den bibliska rättvisa du propagerar för. Fernholm-incidenten var inte bra alls. Men detta är överspelat sedan länge. Han är dessutom inte den enda som kanske har spelat sin sista hockeymatch. Tänk Cam Abbott. Definitivt.

Det ska i sanning bli spännande att se hur nämnden beslutar 15/16. Jag kan just nu inte föreställa mig att det spårar ur mer än vad det gjorde förra säsongen.
Citera
2015-08-14, 18:41
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Vad kan det vara för kanon som kan vara påväg till Brynäs? Spännande iallafall...
Finns några bra backar kvar i KHL, Filip Novak kanske?
Citera
2015-08-14, 18:49
Medlem
Jckssns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Melart har ju inte så mycket med huvudtacklingar att göra. Mer troligt kommer han att agera skarprättare innan DIFiplin-nämnden får ett brev från Osten.

Jag kan delvis hålla med om den bibliska rättvisa du propagerar för. Fernholm-incidenten var inte bra alls. Men detta är överspelat sedan länge. Han är dessutom inte den enda som kanske har spelat sin sista hockeymatch. Tänk Cam Abbott. Definitivt.

Det ska i sanning bli spännande att se hur nämnden beslutar 15/16. Jag kan just nu inte föreställa mig att det spårar ur mer än vad det gjorde förra säsongen.

Melart är 192cm lång och gillar att spela med sin fysik, med hjälp av spelare som åker med huvudet lägre än sargkanten och lotterinämden så finns det goda möjligheter för en hel del spel-ledighet för Melart.

Med lotterinämndens track record så antar jag att drygt 50% av SHL-tråden 2015-2016 kommer bestå av en massa diskussioner om huvudtacklingar och deras straff - tyvärr.
Sen kommer det hela styras väl av c-more's 'expertkommentatorer' ....
Citera
2015-08-14, 18:52
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Med lotterinämndens track record så antar jag att drygt 50% av SHL-tråden 2015-2016 kommer bestå av en massa diskussioner om huvudtacklingar och deras straff - tyvärr.
Som vanligt då med andra ord.
Citera
2015-08-14, 19:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Melart är 192cm lång och gillar att spela med sin fysik, med hjälp av spelare som åker med huvudet lägre än sargkanten och lotterinämden så finns det goda möjligheter för en hel del spel-ledighet för Melart.

Sen kommer det hela styras väl av c-more's 'expertkommentatorer' ....

Som jag sa är inte Melart känd för sina tacklingar utan mer av en klassisk 90-tals-NHL-fighter, även om verktygen såklart finns där och vi nog kommer få se både 1 och 2 av denna vara.. Annars har du tyvärr nog en hel del rätt.

Översteprästen Wikegård kommer som vanligt påverka orimligt mycket.
Citera
2015-08-14, 20:22
Medlem
Illusioners avatar
Citat:

Ja, efter utspelet om Djoos så sänkte man förväntningarna en del men nu verkar det vara roligare grejer på gång igen alltså? Kul!
Citera
2015-08-14, 20:34
Medlem
Stegens avatar
Citat:

Kan det vara så att Bengtzén (med hänvisning till att han vill ha lite mer boforsare i laget) faktiskt köper in en kanon i laget? Kanske ska grabbarna lära sig skjuta med en gammal hederlig 40mm luftvärnskanon, det tror i alla fall jag hade gjort susen. Skiljt agnarna från vetet.
Citera
2015-08-14, 20:57
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Kan det vara så att Bengtzén (med hänvisning till att han vill ha lite mer boforsare i laget) faktiskt köper in en kanon i laget? Kanske ska grabbarna lära sig skjuta med en gammal hederlig 40mm luftvärnskanon, det tror i alla fall jag hade gjort susen. Skiljt agnarna från vetet.

Om vi ska spinna vidare med dylika Bofors-referenser är det nog mer troligt att han har mutat till sig en rejäl indisk försvarsgeneral.

https://www.youtube.com/watch?v=Uiq7Ay84IrE

Det finns ännu hopp för mänskligheten.
Citera
2015-08-14, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Som jag sa är inte Melart känd för sina tacklingar utan mer av en klassisk 90-tals-NHL-fighter, även om verktygen såklart finns där och vi nog kommer få se både 1 och 2 av denna vara.. Annars har du tyvärr nog en hel del rätt.

Översteprästen Wikegård kommer som vanligt påverka orimligt mycket.
Melart kommer nog snarare att stävja fega huvudtacklingar. Luleå behöver någon som kan försvara deras lirare (Cehlarik, Rajala mfl.) från fega påhopp.
Där kommer Melart in i bilden, en superbra värvning av Osten.
Kan man bli avstängd för slagsmål i SHL?
Citera
2015-08-14, 22:51
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamTheMaster
Melart kommer nog snarare att stävja fega huvudtacklingar. Luleå behöver någon som kan försvara deras lirare (Cehlarik, Rajala mfl.) från fega påhopp.
Där kommer Melart in i bilden, en superbra värvning av Osten.
Kan man bli avstängd för slagsmål i SHL?
Nej, har aldrig hänt, kommer aldrig att hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in