Citat:
Ursprungligen postat av
Gromgutten
Hoppas inte Hedman har betalt per spelad match.
Hoppas du å Hedmans eller dina egna vägnar? Eftersom man redan på förhand vet hur Luleå kommer att (be)dömas i tveksamma situationer vore det såklart en fördel om det vore precis så kontraktet var utformat. Om man inte ska var paranoid så har han förmodligen en ganska låg lön, med rejält tilltagen career-ender-bonus. Jimmie Ericsson är deluxe-bonus-nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
OlleViero
Vi kanske skulle dra igång en tipstråd om vem som åker först? Hedman ligger bra till och även luffarnas nya finne Melart.
Men som vanligt med lotterinämnden så kommer det helt att bli slumpen som styr. Borde nästan bli lika lång avstängning som skadan består. I varje fall någon slags paritet. Tänk Fernholm.

Melart har ju inte så mycket med huvudtacklingar att göra. Mer troligt kommer han att agera skarprättare innan DIFiplin-nämnden får ett brev från Osten.
Jag kan delvis hålla med om den bibliska rättvisa du propagerar för. Fernholm-incidenten var inte bra alls. Men detta är överspelat sedan länge. Han är dessutom inte den enda som kanske har spelat sin sista hockeymatch. Tänk Cam Abbott. Definitivt.
Det ska i sanning bli spännande att se hur nämnden beslutar 15/16. Jag kan just nu inte föreställa mig att det spårar ur mer än vad det gjorde förra säsongen.