Citat:
Jag har ett par frågor till er, fängelsekunder(no offence)
Hur känner ni för det faktum att "hederliga" arbetare, som utan fusk i form av kriminalitet tvingas betala för dels hela polispådraget, förhandlingar, domstol, fängelsetiden och i vissa fall permission som ni drar på er?
Liksom alla fängelsekunder kan inte skylla på svår "barndom", alldeles för clicheè.
Känner ni någon skam för det ni orsakat samhället, vänner, familj, er själva?
Hur känner ni, ni som sitter inne för tyngre brott, ja tunga helt enkelt, känner ni att ni kommer/har en chans att komma in i hederliga samhället igen eller är det tungrott?
Det finns ju människor som "föds kriminella"
Tror ni på framtid utanför väggarna eller har ni helt enkelt accepterat faktumet att ni är annorlunda i det avseendet?
Ni skall inte känna att jag hoppade på någon nu. Jag är bara nyfiken, och okej, lite irriterad på hur vissa kan vara så samvetslösa.
Cheers
- Nej, jag har aldrig hamnat i klammeri med rättivsan PUNKT
Hur känner ni för det faktum att "hederliga" arbetare, som utan fusk i form av kriminalitet tvingas betala för dels hela polispådraget, förhandlingar, domstol, fängelsetiden och i vissa fall permission som ni drar på er?
Liksom alla fängelsekunder kan inte skylla på svår "barndom", alldeles för clicheè.
Känner ni någon skam för det ni orsakat samhället, vänner, familj, er själva?
Hur känner ni, ni som sitter inne för tyngre brott, ja tunga helt enkelt, känner ni att ni kommer/har en chans att komma in i hederliga samhället igen eller är det tungrott?
Det finns ju människor som "föds kriminella"
Tror ni på framtid utanför väggarna eller har ni helt enkelt accepterat faktumet att ni är annorlunda i det avseendet?
Ni skall inte känna att jag hoppade på någon nu. Jag är bara nyfiken, och okej, lite irriterad på hur vissa kan vara så samvetslösa.
Cheers
- Nej, jag har aldrig hamnat i klammeri med rättivsan PUNKT
Varför jag gjorde det?
Pga sjukdom, rent och ärligt svar.
Jag hade förändrat mitt agerande om jag kunde ja, men samtidigt så ångrar jag det inte.
Ända person jag har ångest emot är min son.
Sen suger de att en utredning skall ta 4år och nu har jag hunnit skaffat ny tjej, jobb och ett till barn på G.
Så samhället kommer ev ge mig fängelsestraff som i sin tur kommer tvinga mig till att ev fortsätta mitt kriminella liv som jag har avslutat när jsg kommer ut igen för att jag har tappat allt det nya som jag har byggt upp igen.
Sen ska du veta att åklagaren och polisen följer inte lagarna när det gäller rättsäkerhet osv då dom mörkar bevis som är till min fördel, dom kryddar på bevis som inte ens finns osv.
Ekobrott dvs skattebrott bokföringsbrott osv.
Kommer ev få va 2år.

skitsnack m.m