2015-08-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxotentra
Jag har ett par frågor till er, fängelsekunder(no offence)

Hur känner ni för det faktum att "hederliga" arbetare, som utan fusk i form av kriminalitet tvingas betala för dels hela polispådraget, förhandlingar, domstol, fängelsetiden och i vissa fall permission som ni drar på er?

Liksom alla fängelsekunder kan inte skylla på svår "barndom", alldeles för clicheè.

Känner ni någon skam för det ni orsakat samhället, vänner, familj, er själva?

Hur känner ni, ni som sitter inne för tyngre brott, ja tunga helt enkelt, känner ni att ni kommer/har en chans att komma in i hederliga samhället igen eller är det tungrott?

Det finns ju människor som "föds kriminella"
Tror ni på framtid utanför väggarna eller har ni helt enkelt accepterat faktumet att ni är annorlunda i det avseendet?

Ni skall inte känna att jag hoppade på någon nu. Jag är bara nyfiken, och okej, lite irriterad på hur vissa kan vara så samvetslösa.

Cheers

- Nej, jag har aldrig hamnat i klammeri med rättivsan PUNKT

Varför jag gjorde det?
Pga sjukdom, rent och ärligt svar.

Jag hade förändrat mitt agerande om jag kunde ja, men samtidigt så ångrar jag det inte.

Ända person jag har ångest emot är min son.

Sen suger de att en utredning skall ta 4år och nu har jag hunnit skaffat ny tjej, jobb och ett till barn på G.

Så samhället kommer ev ge mig fängelsestraff som i sin tur kommer tvinga mig till att ev fortsätta mitt kriminella liv som jag har avslutat när jsg kommer ut igen för att jag har tappat allt det nya som jag har byggt upp igen.

Sen ska du veta att åklagaren och polisen följer inte lagarna när det gäller rättsäkerhet osv då dom mörkar bevis som är till min fördel, dom kryddar på bevis som inte ens finns osv.

Ekobrott dvs skattebrott bokföringsbrott osv.
Kommer ev få va 2år.
Citera
2015-08-12, 02:03
Medlem
Hallå i ottan.

Jag vet inte om detta är rätt ställe att fråga i forumet, men det verkar vara rätt plats då många som har mycket kunskap om ämnet finns här. Om det är fel plats i forumet så ber jag om ursäkt.

Jag har inte suttit i fängelse men min fråga handlar om utifall jag skulle hamna där.

Det är nämligen så att jag blev för något år sedan dömd för det föga charmiga brottet olaga förföljelse.
Dock vill jag tillägga att jag inte är någon "stalker" som smyger runt folks husknutar eller snuskspanar på fina damer med kikare,absolut inte. Jag hotade/trakasserade en manlig journalist (och dennes vuxne son )som jag hatade ett flertal gånger, vilket rätten tyckte skulle resultera i den skamliga brottsrubriceringen. Jävla idioti jag vet, men jag skyller inte på någon/något annan än mig själv och min egen satans enfald.

Nu till min fråga, kommer jag att få "problem" pga av den jävla brottsrubriceringen om jag åker i fängelse i framtiden ?

Är nojjig över detta, då brottsrubriceringen ser så mycket "värre" ut än vad som verkligen skedde.( det pendlade mellan olaga hot och olaga förföljelse osv) .

Är en sjyst och lugn snubbe i övrigt, inte alls lynnig eller vresig av mig.

Tack på förhand.
Citera
2015-08-12, 15:23
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulm
Hallå i ottan.

Jag vet inte om detta är rätt ställe att fråga i forumet, men det verkar vara rätt plats då många som har mycket kunskap om ämnet finns här. Om det är fel plats i forumet så ber jag om ursäkt.

Jag har inte suttit i fängelse men min fråga handlar om utifall jag skulle hamna där.

Det är nämligen så att jag blev för något år sedan dömd för det föga charmiga brottet olaga förföljelse.
Dock vill jag tillägga att jag inte är någon "stalker" som smyger runt folks husknutar eller snuskspanar på fina damer med kikare,absolut inte. Jag hotade/trakasserade en manlig journalist (och dennes vuxne son )som jag hatade ett flertal gånger, vilket rätten tyckte skulle resultera i den skamliga brottsrubriceringen. Jävla idioti jag vet, men jag skyller inte på någon/något annan än mig själv och min egen satans enfald.

Nu till min fråga, kommer jag att få "problem" pga av den jävla brottsrubriceringen om jag åker i fängelse i framtiden ?

Är nojjig över detta, då brottsrubriceringen ser så mycket "värre" ut än vad som verkligen skedde.( det pendlade mellan olaga hot och olaga förföljelse osv) .

Är en sjyst och lugn snubbe i övrigt, inte alls lynnig eller vresig av mig.

Tack på förhand.

Om du nu är, som du själva säger, en lugn och sjyst snubbe, varför oroar du dig för att eventuellt åka in i fängelse i framtiden?

Känns väldigt motsägelsefullt.
Citera
2015-08-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Om du nu är, som du själva säger, en lugn och sjyst snubbe, varför oroar du dig för att eventuellt åka in i fängelse i framtiden?

Känns väldigt motsägelsefullt.

Ja jag vet att det kan kännas och uppfattas såsom du säger. Ursäkta om det blev lite luddigt.

Men jag menade med den beskrivningen att jag inte är någon högljudd konfliktsökare.

Varken ute eller inlåst.

Sen är man väl inte Guds bästa barn heller, utan ibland har man ju gjort "dumheter".

Jag undrade mest om den jävla brottsrubriceringen skulle vid eventuell fängelsevistelse ge mig problem, såsom att det var tabu osv.
Citera
2015-08-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ja jag vet att det kan kännas och uppfattas såsom du säger. Ursäkta om det blev lite luddigt.

Men jag menade med den beskrivningen att jag inte är någon högljudd konfliktsökare.

Varken ute eller inlåst.

Sen är man väl inte Guds bästa barn heller, utan ibland har man ju gjort "dumheter".

Jag undrade mest om den jävla brottsrubriceringen skulle vid eventuell fängelsevistelse ge mig problem, såsom att det var tabu osv.

Du får väl förklara vad du gjorde. Du kommer få frågan när du kommer ny. Svara då inte "olaga förföljelse" utan säg som det är "jag drygade mig mot en dryg journalist" typ.
Citera
2015-08-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollysLips
Du får väl förklara vad du gjorde. Du kommer få frågan när du kommer ny. Svara då inte "olaga förföljelse" utan säg som det är "jag drygade mig mot en dryg journalist" typ.

Ok det låter klokt, tack för svaret!
Citera
2015-08-12, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
jag satt två år, lindköping, västerås och västervik.
fördrev tiden med texas holdem, gym, gamecube jobb, porrtidningar skitsnack m.m
Ingen direkt livsändrande effekt förutom att jag är nojjig för att åka in på min del på ett år!

Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Som jag har förstått så verkar det rätt slappt att sitta i fängelse i Sverige, men kanske inte just på alla ställen?

Hur lever man om man är på det värsta stället (Kumla sa nån?) har man eget rum, tv eller hur är det?

Och hur är det på de "finare" ställerna, ni säger att ni lirar poker, gymmar, tittar TV osv. Verkar mer som "ett bra ställe att vara på om man inte har råd med lägenhet" än ett fängelse. Berätta nu till en nyfiken person

Beror på hur man e själv e du ett rövhål så blir ju inte semestern skön men sköter du dig själv o respekterar andra så e de rätt ok. Men svenska plitarna e rätt fyrkantiga föredrar Norge... Där hade a semester nästan så man längtar tillbaka...
Citera
2015-08-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxotentra
Jag har ett par frågor till er, fängelsekunder(no offence)

Hur känner ni för det faktum att "hederliga" arbetare, som utan fusk i form av kriminalitet tvingas betala för dels hela polispådraget, förhandlingar, domstol, fängelsetiden och i vissa fall permission som ni drar på er?

Liksom alla fängelsekunder kan inte skylla på svår "barndom", alldeles för clicheè.

Känner ni någon skam för det ni orsakat samhället, vänner, familj, er själva?

Hur känner ni, ni som sitter inne för tyngre brott, ja tunga helt enkelt, känner ni att ni kommer/har en chans att komma in i hederliga samhället igen eller är det tungrott?

Det finns ju människor som "föds kriminella"
Tror ni på framtid utanför väggarna eller har ni helt enkelt accepterat faktumet att ni är annorlunda i det avseendet?

Ni skall inte känna att jag hoppade på någon nu. Jag är bara nyfiken, och okej, lite irriterad på hur vissa kan vara så samvetslösa.

Cheers

- Nej, jag har aldrig hamnat i klammeri med rättivsan PUNKT

Hederliga arbetare finns de såna. Som.inte dragit av lite extra i deklarationen eller fuskat Me tiden på jobbet eller kört för fort ... Mmmm
Citera
2015-08-13, 13:26
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Varken ute eller inlåst.

Du kommer inte att ha några problem.

Rådet att säga att du drygade dig mot en journalist eller liknande är helt rätt väg att gå när du får frågan vad du sitter inne för.
Citera
2015-08-13, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du kommer inte att ha några problem.

Rådet att säga att du drygade dig mot en journalist eller liknande är helt rätt väg att gå när du får frågan vad du sitter inne för.

Ok, tackar för svar !
Citera
2015-08-14, 14:22
Medlem
VVCs avatar
Någon som har något att säga om anstalten Rödjan i Mariestad? Funderar nästan på att sitta där då jag bara hört gott om anstalten. Men har ett straff som skall överföras till Norge men blir nästan sugen på att välja Rödjan istället. Fett att mjölka kor och odla haha.
Citera
2015-08-14, 15:43
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVC
Någon som har något att säga om anstalten Rödjan i Mariestad? Funderar nästan på att sitta där då jag bara hört gott om anstalten. Men har ett straff som skall överföras till Norge men blir nästan sugen på att välja Rödjan istället. Fett att mjölka kor och odla haha.

Rödjan är en öppen kåk och tillhör väl de bättre, iaf om man gillar att mocka skit och annat lantarbete. Har en god vän som suttit där och tyckte det var ok, med det är inte för alla.

Skulle nog föredra en öppen kåk i Norge personligen, om det är alternativet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in