2015-08-13, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
Hundratals nya poliser till Sydsverige

Malmöpolisen får allt den behöver, lovar rikspolischef Dan Eliasson.
Och polisregion Syd förstärks med flera hundra poliser kommande år för att hejda brottsutvecklingen.

http://www.hd.se/nyheter/sverige/2015/08/13/hundratals-nya-poliser-till-sydsverige/

Malmö fortsätter att sluka resurser från övriga Sverige.

De borde bekosta detta med migrationsbudgeten. Polishelikoptern som flyger över Malmö nattetid kostar 10500:- kr i timmen, står det att läsa i media.
Citera
2015-08-13, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
De borde bekosta detta med migrationsbudgeten. Polishelikoptern som flyger över Malmö nattetid kostar 10500:- kr i timmen, står det att läsa i media.

Nej socialturism budgeten är helig rör inte den för böveln.
Citera
2015-08-13, 15:17
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Fattar inte hur det finns folk, ens vänstermänniskor, som kan acceptera läget i Malmö helt ärligt.

Även om man gillar multikulti går det ju inte att blunda för att Malmö är helt jävla trasigt. Smutsigare, farligare, och mer splittrad stad får man leta efter. I vissa stadsdelar känns det som att man inte är i Sverige längre då det är fler affärer med skyltar med arabiska tecken på än svenska, fler som går i burka/slöja än utan och svenska som språk är i klar minoritet.

Vänstermänniskor vägrar att se kopplingen mellan "farligare" och invandringen. (Det är ju inte som att våldtäkterna per capita ökat med +200% de senaste 19 åren eller så..............)

Splittringen beskyller dem säkert Sverigedemokrater och liknande för.

Att ha något problem med att områden i Sverige är i praktiken helt arabiska anser de är rasism.

Det är svårt att säga sig in i gravt vaneföreställda människors förvirrade tänk, men jag skulle gissa att dessa svar är relativt representativa för vänstertänket i denna frågan.
Citera
2015-08-13, 17:30
Medlem
http://www.skd.se/2015/08/13/fyra-gripna-efter-skolinbrott/

Polisen kunde i går gripa fyra personer efter ett inbrott på en Montessoriskola på Stadiongatan.

Personalen på skolan upptäckte igår vid 20-tiden brytmärken på dörrar inne i lokalerna och aktiverade då skolans larm. När larmet går ser de hur fyra personer springer ut från skolan och hoppar in i en bil. När polisen kommer till platsen har bilen redan försvunnit, men efter att ha pratat med personalen skickar de ut ett signalement på flyktbilen. En patrull på Bergsgatan ser då en bil som stämmer in på beskrivningen och stannar den. I bilen finns fyra män mellan 20 och 30 år och man anträffar även vad man misstänker vara stöldgods. Männen är nu anhållna misstänkta för inbrottet.
-------------------------------------------------

Kalle Johan Anders och Stefan igen
Senast redigerad av ascheberg 2015-08-13 kl. 17:34.
Citera
2015-08-13, 17:51
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyClave
Vänstermänniskor vägrar att se kopplingen mellan "farligare" och invandringen. (Det är ju inte som att våldtäkterna per capita ökat med +200% de senaste 19 åren eller så..............)

Splittringen beskyller dem säkert Sverigedemokrater och liknande för.

Att ha något problem med att områden i Sverige är i praktiken helt arabiska anser de är rasism.

Det är svårt att säga sig in i gravt vaneföreställda människors förvirrade tänk, men jag skulle gissa att dessa svar är relativt representativa för vänstertänket i denna frågan.

Ja, dom har onekligen vaneföreställningar. Har faktiskt själv varit vänster och umgåtts med vänstermänniskor, men jag insåg ju äldre jag blev mer och mer hur saker och ting inte stämde. När jag kom till sans och distanserade mig från dom kretsarna var det som att hjärnan klarnade.

Har dock flera utländska vänner och är inte emot invandrare per se, men till och med dom tycker att läget är för jävligt. Det säger ju sitt att man inte kan hjälpa alla, och att det slutar med att det inte finns tillräckligt för någon (förutom de rika så klart).
Citera
2015-08-13, 21:52
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/jordgubbsforsaljare-ranad-pa-kassan

En jordgubbsförsäljare rånades strax efter åtta på torsdagskvällen utanför en mataffär i Västra hamnen i Malmö.

- Två killar knuffar ner henne på marken och tar dagskassan, säger Kim Hild vid polisens ledningscentral.

Sedan lämnar rånarna Stora Varvsgatan på moped.
Citera
2015-08-13, 22:22
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Jag har tänkt besöka Rosengård. Kan man göra så eller är det för farligt? Hur farligt är det att ta foton?

Går du dit dagtid skulle jag säga det inte alls är farligt. Dock får du räkna med småglin som antingen glor på dig eller så säger de otrevligheter.
Citera
2015-08-13, 22:34
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Nu tänker man sej för vilka områden som känns säkra, och att det är bäst att gå ut dagtid, att ta en kvällspromenad är en onödig risk att ta i Malmö på senare tid.

Det här är min erfarenhet också. Kvällspromenader är möjliga att genomföra men känns helt klart osäkert då man tar på sig skorna och går ut. Väl ute är det folktomt oftast i staden, men man vet aldrig vika man riskerar stöta på. Jag upplever Malmö som väldigt folktomt på kvällarna. Jag vet att kvinnor i de centrala delarna inte vill gå ut för de är rädda bli våldtagna.
Citera
2015-08-14, 05:42
Medlem
En person greps i Nydala i Malmö vid 17 tiden på torsdagskvällen. - Han misstänks för rånet mot fyra 15-åringar vid Sallerupsvägen vid elva tiden igår kväll, säger Kim Hild vid ledningscentralen i polisregion Syd.
Citera
2015-08-14, 06:46
Medlem
Det är livsfarligt att vistas i Malmö området.
Citera
2015-08-14, 07:45
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Det är livsfarligt att vistas i Malmö området.
Och det uttalandet bygger du på erfarenheter eller något du trollat ihop själv?

Det är inte livsfarligt att vistas i Malmö. Man kan naturligtvis ha otur här som på vilken annan plats som helst. Enligt din logik så skall man inte besöka Ikea, det är livsfarligt.
Citera
2015-08-14, 08:27
Medlem
beer-goggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Och det uttalandet bygger du på erfarenheter eller något du trollat ihop själv?

Det är inte livsfarligt att vistas i Malmö. Man kan naturligtvis ha otur här som på vilken annan plats som helst. Enligt din logik så skall man inte besöka Ikea, det är livsfarligt.

(min fetning)

Det är inte så rationellt att blanda inte in slumpen när man statistiskt kan påvisa motsatsen. Men lev du vidare i din känsla av att Malmö är som vilken annan plats som helst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in