Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-09, 11:39
Medlem
Matsalus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Tack! Härligt att höra. I just Övernaturligheter är rösten mycket pga en enorm förkylning, haha.

Härligt att ni kan förlåta min opålitlighet Det är faktiskt något jag har jobbat på länge, och vid något tillfälle hade jag faktiskt 2-3 som låg och väntade.. Men sommaren har varit kaotisk, så brunnen med färdiga avsnitt är torr som en öken och jag har haft dåligt med tid att jobba på fler. Ska försöka jobba ihop en hög igen så snart jag kan!

Så är det! Det är speltråden jag tänkte på när jag sa att jag trodde att jag varit i kontakt med honom redan. Har läst i den tråden och funderat på att göra avsnitt om den. Kom just nu på att jag har läsning att göra som du skickat - förlåt att det tar sån förbannad tid! Ska jobba på det så fort jag kan. Tjata på mig om du inte hört ifrån mig till mitten av nästa vecka!

Hahaha, riktigt så hård är jag inte! Jag är ju en glad amatör själv också, men det stämmer kanske att jag har blivit lite av en ljudsnobb redan. Din inläsning tyckte jag var bra, men ekot gjorde att din röst försvann lite, och skulle bli svår för lyssnarna att höra (inte minst om vi la till lite musik eller effekter). Självklart kan man dra upp ljudet på ditt spår, men då ökar även bakgrundsljudet/ekot.. Vet inte om du skickat ett epost till mig igen, men ska kika in där senare idag eller tidigt imorgon så återkommer jag snart. Tack igen för ditt tålamod och fina jobb!

Just ja! Vad gäller flytet i mina uppläsningar så är det väldigt redigerat. Jag spelar in många delar flera gånger (får läsa vissa partier upp till 4-5 gånger innan det sitter, men snitt är nog runt 2) och klipper ihop de bästa, tar bort inandningar och pauser.. Inte minst får jag klippa bort många "RÖÖÖÖÖV!" och "Men din jävla kukmun" och liknande som jag i frustration spottar ur mig när inläsningarna går dåligt, hehe. Skulle lätt kunna släppa ett avsnitt på 30 minuter med enbart frustrerad Salgoud redan nu.

Nu får du för sjutton svara om det åtminstone är gångbart ljud, då blir det en del inspelningar av trådar. Har skickat en full inläsning av lammarn Kan stå för första editeringen så behöver du bara lägga på dina specialeffekter och intro and shiet.

Garderoben har nu plats och ett spottfilter installerat samt en sån där ljudisolerande sak som gör att inpunten kommer framifrån. Om du har lust så lånar jag gärna din gamla mic som test för en vecka.

Sluta upp med att roa dig, vi har abstinens här i tråden ;-)
Citera
2015-08-09, 12:24
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nubbdjur
Inviger mitt konto här med lite beröm till Salgoud. Din pod lyfter verkligen fram det intressanta och det spännande med flashback istället för bilden av "dödsknarkare och nazister" som media målar upp. Det fick mig att registrera ett konto efter runt två år av läsande på forumet.

Intervjuavsnitten är intressanta att lyssna på, har nog gillat alla hittills. Det känns som att konversationen är väldigt naturlig och inte alls så krystad som i andra poddar. Berättarrösten i spökavsnitten skapar faktiskt värsta stämningen, förstår inte varför ingen gillar dem avsnitten

Tack för en fantastisk pod!

PS. Ser gärna ett avsnitt om Kriscenters tråd om renar

Hoppsan! Inget dåligt betyg det, inte. Extra roligt att du gillar mitt älskade spökavsnitt också, där fick du helt klart bonuspoäng som lyssnare. Tack för förslaget!

Citat:
Ursprungligen postat av Matsalu
Nu får du för sjutton svara om det åtminstone är gångbart ljud, då blir det en del inspelningar av trådar. Har skickat en full inläsning av lammarn Kan stå för första editeringen så behöver du bara lägga på dina specialeffekter och intro and shiet.

Garderoben har nu plats och ett spottfilter installerat samt en sån där ljudisolerande sak som gör att inpunten kommer framifrån. Om du har lust så lånar jag gärna din gamla mic som test för en vecka.

Sluta upp med att roa dig, vi har abstinens här i tråden ;-)

Lugn och fin! Jag var ute större delen av dagen och hela kvällen igår, så fick inte chans att lyssna. Nu har du dock svar i brevlådan.
Citera
2015-08-11, 17:28
Medlem
bigpetes avatar
Blir det något avsnitt den här veckan? Jag har semester nu så jag behöver min fix!
Citera
2015-08-11, 19:58
Medlem
direktörns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Blir det något avsnitt den här veckan? Jag har semester nu så jag behöver min fix!

På bookface-sidan hintas om en program om en ren.
Citera
2015-08-11, 21:10
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigpete

Citat:
Ursprungligen postat av direktörn
På bookface-sidan hintas om en program om en ren.

Stämmer bra det! Vilar på att jag hinner får till en inspelning imorgon, men annars kommer det på torsdag. Köpte ny telefon förra veckan och tappade bort den idag.. så har lite att styra med för att få ut en ny av försäkringen. Detta är en pissig jävla sommar.

EDIT: Men är 90% säker på att jag ska hinna. Är sugen som fanken på att få ut ett avsnitt!
Citera
2015-08-12, 03:01
Medlem
BigFatCones avatar
Om någon mot förmodan undrar varför det inte kommer ett knarkavsnitt med mig så har jag råkat ut för ett datorhaveri. Min stationära dator där manuset låg har kraschat och jag lyckas inte få ordning på Windows. Som för att sparka på den som ligger ner så har mitt internet dessutom beslutat sig för att lägga ner. :/
Citera
2015-08-12, 15:41
Medlem
Salgouds avatar
Avsnitt 26 - Jag har snott två renar - ute nu!

Tack till alla some föreslog ämnet Avsnittet finns som vanligt på iTunes, Soundcloud, appar, och webbsidan.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Om någon mot förmodan undrar varför det inte kommer ett knarkavsnitt med mig så har jag råkat ut för ett datorhaveri. Min stationära dator där manuset låg har kraschat och jag lyckas inte få ordning på Windows. Som för att sparka på den som ligger ner så har mitt internet dessutom beslutat sig för att lägga ner. :/

Nej! Fanken vad trist att höra. Undrade var du hade tagit vägen - och det är minst 3-4 pers som frågar efter just det avsnittet nyligen. Hoppas det löser sig för dig.
Citera
2015-08-12, 16:00
Avslutad
Ett tips

Vid nya avsnitt, länka gärna trådarna som du tar upp. Lägg dem i denna tråd. folk är lata och tar tid att leta upp dem.

Helt ok avsnitt, små rolig. Men ser fram emot ett mer seriöst och djupgående avsnitt.
Citera
2015-08-12, 16:22
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Avsnitt 26 - Jag har snott två renar - ute nu!

Tack till alla some föreslog ämnet Avsnittet finns som vanligt på iTunes, Soundcloud, appar, och webbsidan.

Nej! Fanken vad trist att höra. Undrade var du hade tagit vägen - och det är minst 3-4 pers som frågar efter just det avsnittet nyligen. Hoppas det löser sig för dig.
Ett manus kan jag så klart peta ihop igen men jag vill inte slösa min mobila bandbredd på långa Skypesamtal och så.
Citera
2015-08-12, 19:58
Medlem
goelens avatar
Började gapflabba vid "renboys" i senaste avsnittet.
Bra avsnitt och podden blir bättre och bättre. Du gör ett grymt jobb Salgoud och avsnitten är värda att vänta på.
Har ett klagomål bara... Jag har inte fått min magnet än.
Citera
2015-08-12, 22:21
Moderator
Humbugs avatar
Jag vet inte om det är för att jag är lite drucken, men ren-avsnittet var nästan roligare än tråden. Jag fnissade som ett barn större delen av tiden.
Citera
2015-08-13, 18:36
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ett tips

Vid nya avsnitt, länka gärna trådarna som du tar upp. Lägg dem i denna tråd. folk är lata och tar tid att leta upp dem.

Helt ok avsnitt, små rolig. Men ser fram emot ett mer seriöst och djupgående avsnitt.

Det kommer! Ser själv fram emot att producera ett sådant också. Har en idé eller två, men har du fler får du gärna hojta till!

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ett manus kan jag så klart peta ihop igen men jag vill inte slösa min mobila bandbredd på långa Skypesamtal och så.

Manus är topp, men det blir ju inte detsamma utan den härlige BFC! Förstår självklart att du inte vill använda din bandbredd.. Tror du det kommer ordna till sig? Annars kan vi testa över tele (min bekostnad)?

Citat:
Ursprungligen postat av goelen
Började gapflabba vid "renboys" i senaste avsnittet.
Bra avsnitt och podden blir bättre och bättre. Du gör ett grymt jobb Salgoud och avsnitten är värda att vänta på.

Har ett klagomål bara... Jag har inte fått min magnet än.

Hva i helvede! Vill minnas att jag skickade till dig när jag var i Sverige, eller minns jag fel? Dra iväg ett PM till mig med adress (sparar dem inte) så får du ny snarast möjligt!

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag vet inte om det är för att jag är lite drucken, men ren-avsnittet var nästan roligare än tråden. Jag fnissade som ett barn större delen av tiden.

Haha, tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in