2015-08-13, 01:04
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Och varför tror du att "nicket" troligtvis inte har med saken att göra? Det skulle hen mycket väl kunna vara. Eftersom Dels nicket är väldigt intresserad av porr där också väldigt unga tjejer förekommer. Och dels så varför är nicket endast intresserad av Ida och Rihanna. Om personen endast följer Ida för att hen är vän så är det fortfarande märkligt att hon är den enda hen följer. Förutom Rihanna. Så oavsett vad det beror på. Kanske någon som är besatt av henne utan att vara mördaren? Det är ju självklart intressant för polisen att kolla upp denna person.

Ja, polisen låter nog ingenting passera. Viktigt att mord klaras upp.
Sedan kan det bli en fjäder i hatten för den inom kåren som knäcker nöten.

Du har rätt, jag ska inte tro så mycket. Kan inte ens innebörden i vad det är att följa någon.
Rätt snart har nog polisen avgjort om detta är en led att följa.
Citera
2015-08-13, 01:10
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Det är du crillecrille som läser in alldeles för lite. Oavsett om denne person "bara" registrerat sitt nick för att kolla "goa"(?) Porrbilder så kvarstår faktumet att personen Endast följer Ida. Bortsett från Rihanna. Du krånglar till det. Det är inget långsökt alls. Väldigt tydligt att denne person är suspekt som fan. Vet inte varför du har behov att försvara denne person. Som sagt så skrev jag att ja det kan vara någon som "bara" är besatt, kär eller vad som helst (förlåt Var)-i Ida. Behöver inte vara mördaren. Så jag läser fan inte in mer än att den personen behöver kollas upp!!!@
Men snälla. Jag förklarade ju att jag ser vad som är intressant med det här spåret. Misstänkte att någon skulle hetsa upp sig och anklaga mig för att försvara personen.
Citera
2015-08-13, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
Ja, den som hittade hans sida bör definitivt tipsa polisen.

Tror dock inte att han är den person som IJ skrivit på sin twitter stalkade henne, eftersom hon i en tweet skrev att han inte ägde henne längre.
Om han är killen bakom den gula motorcykeln så ser han inte vid en första anblick ut som en som en 20 årig tjej skulle gänga sig med.
Han ser betydligt äldre ut.
Som sagt så hittade jag en snubbe vän med Arto som var jävligt lik han som var "fotomodellen" och där fanns olika foton där han såg olika ut. Vissa såg han bra ut på och vissa såg han sjuk ut på. Han hade olika stora kors runt halsen och olika vapensköldar verkade vara insnöad på exempelvis tempelriddar grejer. Såg ibland ut som en satanist. Men inte helt omöjligt att också det kan röra sig om olika personer hon pratar om dessutom. Det kan vara en hon varit tillsammans med och en som bara är intresserad av henne. Eftersom hon också skrev ungefär: varför har det inte blivit nåt mellan oss. Eh för att jag inte vill. Ungefär så skrev hon. Hon svarade på hans fråga. Så med den personen verkar det inte hs blivit /varit nån relation.
Senast redigerad av greyhoundbus 2015-08-13 kl. 01:32.
Citera
2015-08-13, 01:40
Medlem
Citat:
Som sagt så hittade jag en snubbe vän med Arto som var jävligt lik han som var "fotomodellen" och där fanns olika foton där han såg olika ut. Vissa såg han bra ut på och vissa såg han sjuk ut på. Han hade olika stora kors runt halsen och olika vapensköldar verkade vara insnöad på exempelvis tempelriddar grejer. Såg ibland ut som en satanist. Men inte helt omöjligt att också det kan röra sig om olika personer hon pratar om dessutom. Det kan vara en hon varit tillsammans med och en som bara är intresserad av henne. Eftersom hon också skrev ungefär: varför har det inte blivit nåt mellan oss. Eh för att jag inte vill. Ungefär så skrev hon. Hon svarade på hans fråga. Så med den personen verkar det inte hs blivit /varit nån relation.

Jag tittade nu igen på länken olaretrojacket och det var inte samma person som jag hittade på Artros sida. Dock så fick jag läskiga vibbar av honom.
Citera
2015-08-13, 01:53
Medlem
Flor-Idas avatar
Apropå Arto, så var han hos sin mor i Väsby åtminstone den 8/8. På en uppdatering skriver mormor (?) att hon hoppas att Arto och mamman hjälper varann med matlagning, städning etc, nu när båda är förkylda. Något hon knappas skrivit om Arto varit kvar uppe i Lappland.
Citera
2015-08-13, 01:59
Medlem
Citat:
Jag tittade nu igen på länken olaretrojacket och det var inte samma person som jag hittade på Artros sida. Dock så fick jag läskiga vibbar av honom.

Retro bildens EXIF info är bl a:

Model - Canon EOS-1Ds Mark II
DateTimeOriginal - 2006:05:12 13:42:34
DateTimeDigitized - 2006:05:12 13:42:34
Citera
2015-08-13, 02:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfundering
Ja, det kommer upp en del porr som aog996 "gillar". Det behöver iofs inte betyda någonting, men lite lustigt att han följer just BO och Rihanna, och inga andra, på Twitter. Rihanna är ju en kändis som kanske många följer, men varför följer han BO? Kände han henne? Att han följer Rihanna har säkert att göra med att han kanske tycker att hon är sexig, och att hon ofta poserar i ganska lättklädda och utmanande kläder. Men BO hade väl inga såna bilder på sig själv i sin Twitter? Så han kanske kände henne, eller visste vem hon var. Kanske polisen borde kolla upp det.

Är det någon som hittat info på någon av aog996's sajter var hen bor?

Verkar konstigt att det inte ens i mc-försäljningsannonsen står någon ort eller län (vanligt att det brukar stå "finns för avhämtning i xx" eller något liknande).
Citera
2015-08-13, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Apropå Arto, så var han hos sin mor i Väsby åtminstone den 8/8. På en uppdatering skriver mormor (?) att hon hoppas att Arto och mamman hjälper varann med matlagning, städning etc, nu när båda är förkylda. Något hon knappas skrivit om Arto varit kvar uppe i Lappland.

Intressant. Kanske e Arto som e nicken vem vet.
Citera
2015-08-13, 02:23
Medlem
Flor-Idas avatar
Nu har jag även hittat en som skulle kunna vara nicket. En A Ola G, 42 år boende (i alla fall skriven) hos pappan i Norrort. Enda intressen hängflygning o motorcyklar. Vet inte om jag kan outa hans FB. Han kan ju vara helt oskyldig.

Finns även på Badoo.
Senast redigerad av Flor-Ida 2015-08-13 kl. 02:32.
Citera
2015-08-13, 02:29
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Nu har jag även hittat en som skulle kunna vara nicket. En A Ola G, 42 år boende (i alla fall skriven) hos pappan i Norrort. Enda intressen hängflygning o motorcyklar. Vet inte om jag kan outa hans FB. Han kan ju vara helt oskyldig.

Låter ju onekligen som honom. Maska namnet så borde det vara lugnt.
Citera
2015-08-13, 02:35
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

I så fall inte helt otänkbart geografiskt sett.

Tips till polisen kan ju inte skada, ifall de inte redan själva har listat ut vem BO's "anonyme" twitterföljare är.
Citera
2015-08-13, 02:43
Medlem
Citat:

Finns även på Badoo.

Jag har också hittat honom på ratsit och han har en YAMAHA årsmodell 2006
Telefonnummer saknas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in