2015-08-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Tänkte lite på siffrorna; 996
skulle kunna vara år 99 och månad 6 som avses

Antagligen ska man vara försiktig med att sätta ut betydelser kring aog996 pga flera skäl;
FÖRST: nickaren har troligtvis inget med det hela att göra.
FÖR DET ANDRA: Det har varit många påståenden som fått luft under vingarna och blivit trådsanningar.

Dock, allt är värt att snegla på men häng gärna inte ut nån pga av fantasier. Alltid ast*rixer oavsett.
Och varför tror du att "nicket" troligtvis inte har med saken att göra? Det skulle hen mycket väl kunna vara. Eftersom Dels nicket är väldigt intresserad av porr där också väldigt unga tjejer förekommer. Och dels så varför är nicket endast intresserad av Ida och Rihanna. Om personen endast följer Ida för att hen är vän så är det fortfarande märkligt att hon är den enda hen följer. Förutom Rihanna. Så oavsett vad det beror på. Kanske någon som är besatt av henne utan att vara mördaren? Det är ju självklart intressant för polisen att kolla upp denna person.
Citera
2015-08-13, 00:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Tänkte lite på siffrorna; 996
skulle kunna vara år 99 och månad 6 som avses

Antagligen ska man vara försiktig med att sätta ut betydelser kring aog996 pga flera skäl;
FÖRST: nickaren har troligtvis inget med det hela att göra.
FÖR DET ANDRA: Det har varit många påståenden som fått luft under vingarna och blivit trådsanningar.

Dock, allt är värt att snegla på men häng gärna inte ut nån pga av fantasier. Alltid ast*rixer oavsett.
Alltså.. Jag kan väl medge att det är lite intressant, men samtidigt är det rätt djupt vatten. Om man vrider om perspektivet lite så ser det ju ut som att den där gmailadressen bara är ett konto som någon använt för att kolla på lite "goa brudar" och sen råkat registrera den på nån så att säga vanlig sida också. Någon sen runk-kväll fick kontoägaren syn på nån länk till Rihannas tweet där hon delat någon lättklädd bild och på något vänster hamnade h*n på spåret att kolla efter fräscha brudar även på Twitter. Ja, långsökt. Lika långsökt som att h*n skulle vara GM.

Definitivt värt att tipsa polisen om, men med tanke på att den här tråden redan har hängt ut ett antal personer så tycker jag att allra största försiktighet bör tas i beaktning.
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Och varför tror du att "nicket" troligtvis inte har med saken att göra? Det skulle hen mycket väl kunna vara. Eftersom Dels nicket är väldigt intresserad av porr där också väldigt unga tjejer förekommer. Och dels så varför är nicket endast intresserad av Ida och Rihanna. Om personen endast följer Ida för att hen är vän så är det fortfarande märkligt att hon är den enda hen följer. Förutom Rihanna. Så oavsett vad det beror på. Kanske någon som är besatt av henne utan att vara mördaren? Det är ju självklart intressant för polisen att kolla upp denna person.
Du läser in alldeles för mycket. Försök att ha lite perspektiv som sagt. Att en person är intresserad av porr och snygga tjejer gör inte denne till mördare. I så fall hade en väldigt stor andel av den globala befolkningen varit mördare. Både kvinnor och män.
Senast redigerad av crillecrille 2015-08-13 kl. 00:51.
Citera
2015-08-13, 00:49
Medlem
niceanddices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
Lika bra alla som tror sig ha något hör av sig men det känns givet att polisen följer tråden, då dom inte verkar ha mycket mer att gå på, Men vad vet jag polisen kanske vill få mördaren att slappna av och tro att det är lugnt och visa sig igen.

Det har gått lång tid nu, jag skulle vilja höra polisen säga att dem är mördaren på spåret.

Ja det är ju det man väntar på, men med största sannolikhet är den som gjort detta, mår inte psykiskt bra, super, knarkar eller nåt. Efter en sådan gärning så lär den personen vara rätt off och kräla runt och supa ner sig och vara omedveten hur denna egentligen mår. Jag är rätt säker på att det finns personer i dennes nära krets som han/hon velat prata av sig med, men sen finns det väldigt kalla typer men det är mer sällsynt. Om det är någon kille som gjort det, så har han säkert tjejer eller ex flickvänner som är rädda för han. Sedan finns det psykon som haft anknytning till Väsby samt inte bor där länge som umgås med likasinnade och har samma sadistiska intressen och kan tipsa varandra om bästa stället med mera. Vem säger inte att någon som är sjuk samt tipsar en annan GM samt säga att här har du ett bra ställe, du bor inte där och åker dit, samt gör ditt, på samma sätt som dom som betalar halv miljon för att döda kända lejon i Afrika, så why not, ingen misstänker dom om dom åker till ett ställe för att jaga en ung tjej. Denna värld är rätt fucked up.
Citera
2015-08-13, 00:52
Medlem
Citat:

Ja, den som hittade hans sida bör definitivt tipsa polisen.

Tror dock inte att han är den person som IJ skrivit på sin twitter stalkade henne, eftersom hon i en tweet skrev att han inte ägde henne längre.
Om han är killen bakom den gula motorcykeln så ser han inte vid en första anblick ut som en som en 20 årig tjej skulle gänga sig med.
Han ser betydligt äldre ut.
Citera
2015-08-13, 00:53
Medlem
niceanddices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Alltså.. Jag kan väl medge att det är lite intressant, men samtidigt är det rätt djupt vatten. Om man vrider om perspektivet lite så ser det ju ut som att den där gmailadressen bara är ett konto som någon använt för att kolla på lite "goa brudar" och sen råkat registrera den på nån så att säga vanlig sida också. Någon sen runk-kväll fick kontoägaren syn på nån länk till Rihannas tweet där hon delat någon lättklädd bild och på något vänster hamnade h*n på spåret att kolla efter fräscha brudar även på Twitter. Ja, långsökt. Lika långsökt som att h*n skulle vara GM.

Definitivt värt att tipsa polisen om, men med tanke på att den här tråden redan har hängt ut ett antal personer så tycker jag att allra största försiktighet bör tas i beaktning.

Du läser in alldeles för mycket. Försök att ha lite perspektiv som sagt. Att en person är intresserad av porr och snygga tjejer gör inte denne till mördare. I så fall hade en väldigt stor andel av den globala befolkningen varit mördare. Både kvinnor och män.

Tycker att man bör följa upp alla spår samt hitta han.
Citera
2015-08-13, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Snarare det här som är han själv (tror jag)
http://web.comhem.se/olag/BW_YELLOW.JPG
Länkarna funkar inte längre gjorde det nyss vilket betyder att det är möjligt att personen på bilden läser här. Alltså inte den sista bilden här. Det var en långhårig lite lockig kille som såg rätt "normal" ut. Men råkade kolla på Artos facebooksida för att se om han råkade ha någon vän som verkade skum och då hittade jag en person där som såg ut som denne till synes "normale" "fotomodellen". Men han hade också andra mycket märkliga bilder. Kors och andra typ korsriddargrejer. Han såg ej välmående ut på vissa bilder. Såg mentalt sjuk ut på vissa. Bara lite märkligt. För jag skulle precis gå tillbaka och dubbelkolla om det kunde vara samma person på bilden. Och nu så fungerar inte aog969 länken till "modellen"
Citera
2015-08-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snups
Igår skrev en bekant detta på facebook;

"Farsan tänkte det.... morsan tänkte det... resten tror det säkert fortfarande. Polisen var och hämtade mig imorse 10.30+ och ville ha ett förhör med mig ang. den stackars personen som avlidit i runbyskogen. bakis som fan (vilket händer en gång per år) så kmr de o snatchar mig till sollentuna....."

Vet ej varför dom tog in hen.
Men hen verkar ha haft något med saken att göra..

Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
H uppmanar också att man ska hjälpa polisen

Citat:
Ursprungligen postat av snups
Vill inte skriva ut namn men hen har sedan kommenterat sin egen status och skrivit;

"mitt tips till de som ska försöka jobba ihop med polisen.... gör det. Dem finns här för en anledning. Anledningen är att de ska lösa det brott som begås av de fega äckel som finns därute. ALLA I RUNBY HJÄLP OSS HITTA DENNA FEGA JÄVEL!"

och;

"Jag tänkte leka hjälte... börja söka efter personen innan polisen anlänt på platsen."

Vet inte vad det handlar om men hen verkar ha varit på plats i skogen eller i närområdet..

Har han skrivit något mer i kommentarsfältet eller gjort statusuppdatering ?
Citera
2015-08-13, 00:55
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceanddice
Det har jag inte motsatt mig alls. Polisen gör säkert det med all önskvärd noggrannhet också, givet att de blir tipsade.
Citera
2015-08-13, 00:57
Medlem
Citat:
Länkarna funkar inte längre gjorde det nyss vilket betyder att det är möjligt att personen på bilden läser här. Alltså inte den sista bilden här. Det var en långhårig lite lockig kille som såg rätt "normal" ut. Men råkade kolla på Artos facebooksida för att se om han råkade ha någon vän som verkade skum och då hittade jag en person där som såg ut som denne till synes "normale" "fotomodellen". Men han hade också andra mycket märkliga bilder. Kors och andra typ korsriddargrejer. Han såg ej välmående ut på vissa bilder. Såg mentalt sjuk ut på vissa. Bara lite märkligt. För jag skulle precis gå tillbaka och dubbelkolla om det kunde vara samma person på bilden. Och nu så fungerar inte aog969 länken till "modellen"

För mig fungerar fortfarande båda länkarna. Både till den långhårige med skinnjacka och till killen med den gula motorcykeln.
Citera
2015-08-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythiae
För mig fungerar fortfarande båda länkarna. Både till den långhårige med skinnjacka och till killen med den gula motorcykeln.

jag har *=a markerat i länkarna
Citera
2015-08-13, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceanddice
Det är du crillecrille som läser in alldeles för lite. Oavsett om denne person "bara" registrerat sitt nick för att kolla "goa"(?) Porrbilder så kvarstår faktumet att personen Endast följer Ida. Bortsett från Rihanna. Du krånglar till det. Det är inget långsökt alls. Väldigt tydligt att denne person är suspekt som fan. Vet inte varför du har behov att försvara denne person. Som sagt så skrev jag att ja det kan vara någon som "bara" är besatt, kär eller vad som helst (förlåt Var)-i Ida. Behöver inte vara mördaren. Så jag läser fan inte in mer än att den personen behöver kollas upp!!!@
Citera
2015-08-13, 01:04
Medlem
niceanddices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Från den där sk "ögglan" då. Vet du ifall det är uppför eller flackt ut till platsen hon hittades på?

Man vet ju ej från var på spåret hon avvek, med våld eller frivilligt.

Det är svårt att tala om exakt, jag var där två ggr efter det händelsen samt öglan skylten står där, men som sagt jag hade svårt att förstå exakt var. Jag följde ett spår och hade en bekant med mig som sa att det ser ut som fotspår av hund samt att någon blivit släpad här, men sedan hittade vi ett annat ställe mer uppförsbacke från slingan där det var massa maskeringstejp på kvistar med mera, så vi vart rätt förvirrade om vart hon egentligen hittades. Kan nämna att andra gången jag var där så följde jag bakvägen in istället för vägen från Runby skolan och då fick jag väldigt starka känslor, tänkte på ett inlägg här att gymmet var i så dåligt skick, gick fram och testa några saker, allt var typ rätt nytt och i väldigt bra skick. Så man kan säga som så att om någon visste att hon skulle springa så skulle det ultimata stället att möta upp henne om man hade avsikt är att vara vid tunneln eller ute gymmet, då ser man båda slingorna upp till höger, eller som jag tror så gick denna person in via Prästgårdsvägen dvs bakvägen in till slingan och bara gick raka vägen i andra riktningen för at möta upp henne. Sedan, sa kom vi tar en promenad jag måste prata med dig på ett manipulerande sätt, typ vi tar en promenad och pratar ut om våra problem samt ledde bort henne från slingan, sedan gick allt överstyr, så jag vet inte men det är någon i Väsby, har även jag bott där men har inte ens vetat om dessa vägar först jag åkt dit. Så någon som bott där länge, och säkert någon som gått i skolan där. Det är populärt med orientering i skolor där just i dessa motionsspår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in