Citat:
Ursprungligen postat av
Stockholmskisen
Från den där sk "ögglan" då. Vet du ifall det är uppför eller flackt ut till platsen hon hittades på?
Man vet ju ej från var på spåret hon avvek, med våld eller frivilligt.
Det är svårt att tala om exakt, jag var där två ggr efter det händelsen samt öglan skylten står där, men som sagt jag hade svårt att förstå exakt var. Jag följde ett spår och hade en bekant med mig som sa att det ser ut som fotspår av hund samt att någon blivit släpad här, men sedan hittade vi ett annat ställe mer uppförsbacke från slingan där det var massa maskeringstejp på kvistar med mera, så vi vart rätt förvirrade om vart hon egentligen hittades. Kan nämna att andra gången jag var där så följde jag bakvägen in istället för vägen från Runby skolan och då fick jag väldigt starka känslor, tänkte på ett inlägg här att gymmet var i så dåligt skick, gick fram och testa några saker, allt var typ rätt nytt och i väldigt bra skick. Så man kan säga som så att om någon visste att hon skulle springa så skulle det ultimata stället att möta upp henne om man hade avsikt är att vara vid tunneln eller ute gymmet, då ser man båda slingorna upp till höger, eller som jag tror så gick denna person in via Prästgårdsvägen dvs bakvägen in till slingan och bara gick raka vägen i andra riktningen för at möta upp henne. Sedan, sa kom vi tar en promenad jag måste prata med dig på ett manipulerande sätt, typ vi tar en promenad och pratar ut om våra problem samt ledde bort henne från slingan, sedan gick allt överstyr, så jag vet inte men det är någon i Väsby, har även jag bott där men har inte ens vetat om dessa vägar först jag åkt dit. Så någon som bott där länge, och säkert någon som gått i skolan där. Det är populärt med orientering i skolor där just i dessa motionsspår.