2015-08-13, 00:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jaså, är "en plats ut i skogen" lämpligare? - Och hur har du tänkt dig att gm skulle göra för att utplåna spår från sig själv därute i skogen? - I det här fallet skulle häktade NB upp och jobba tidigt morgonen därpå; han hade också IB och AB att spela med plus en tidig sökinsats. - Du menar med andra ord att gm skulle ha begett sig ut i skogen för att gräva, eller hoppats på att vilda djur skulle hinna före polisens kriminaltekniker?

Men alla gm tänker inte likadant; vissa försöker tänka lite längre.
Ett ödehus, lite bensin och en tändsticka kommer långt.

Annars, tio mil ut i skogen, och tillbaka innan natten är över.
2015-08-13, 00:04
Medlem
Polisen ska ha sagt till Lisas föräldrar inför identifiering av deras dotter att det inte skulle bli ett bra "sista minne" av henne, att de istället borde få komma ihåg henne från sista gången de sågs levande.

Är detta sanning var nog hennes kropp i bitar
2015-08-13, 00:07
Medlem
Mobilen knasar) - fortsättning:

Hennes kropp i bitar, i uselt skick etc. Hur pass dåligt skick blir en kropp efter att ha t.ex blivit strypt och fått ligga i några dagar?

Detta är ett rykte jag fick höra idag i Lidköping av en bekant. Ryktena går även där att hon blivit stickad. När fan ska vi få reda på vad som hänt?!..
2015-08-13, 00:07
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag är inte här bara för att irritera, tryter dina argument nu?

Nu har du svarat på min fråga, det var oväntat. Förklara hur vi skulle kunna få ett svar på vilket ställe Lisa hittades på genom att veta om det var en hund eller en polis som hittade Lisa?

Nej, jag spelar inte besserwisser, jag hävdar på fullaste allvar att jag kan mer om hundarnas luktsinne, sättet man använder hundar på, vad som gör att vi kan använda hunden, än vad genomsnittsskribenten här kan. Dessutom anser jag att jag tillför tråden information i ämnet som gagnar diskussionen i de delar där polisens hundar kommer på tal.

Mina argument tryter aldrig oturligt nog . Men jag ska göra ett försök att få dig att förstå hur jag menar . Om vi tänker att LH var gömd i boden i ett klädskåp så räcker det ju med att en polis går in där och öppnar skåpet . Slutsats : ingen hund har använts . Om LH däremot har varit gömd i en hög med gödsel . Slutsats : Då har hund troligen varit den som hittat henne . Fattar du skillnaden ?? Det har alltså en viss betydelse om polisen har hittat henne med eller utan hjälp av hund . Vill du ha fler exempel eller hänger du med i svängarna . Och jag skiter ärligt talat i om vad du kan eller inte kan . Anser du dig vara expert så lev då i den tron . Det hjälper inte i det här fallet ändå . Du lär inte lösa det här fallet oavsett hur mycket du tror du vet och kan om hundar och deras luktsinne m.m . Och om du nu varit så bevandrad i hur hundar fungerar så borde jag knappast ha behövt förklara det här eller hur ??
2015-08-13, 00:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udileda
Polisen ska ha sagt till Lisas föräldrar inför identifiering av deras dotter att det inte skulle bli ett bra "sista minne" av henne, att de istället borde få komma ihåg henne från sista gången de sågs levande.

Om det stämmer bör man kanske ställa frågan, varför styckades kroppen, vad hade NB för anledning att göra det om mordet skedde i ladan, eller på en annan plats för den delen. En lägenhet i stan, okej, logistikskäl, men ute på landet?
2015-08-13, 00:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det beror ju alldeles på: Pizzainköp kan tidigare ha överenskommits med IB (AB), och om man inte hann klart i första omgången kan ett förnyat besök ha gjorts.

Jag är nog lite trög, men vad ska de bli klara med? Borde de/han inte köra iväg henne så hon inte hittas? Jag ser mer Martorp som en tillfällig nödlösning i all hast eftersom nån lär hitta henne i sinom tid på den dåligt valda platsen.
2015-08-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om det stämmer bör man kanske ställa frågan, varför styckades kroppen, vad hade NB för anledning att göra det om mordet skedde i ladan, eller på en annan plats för den delen. En lägenhet i stan, okej, logistikskäl, men ute på landet?

Kanske det skulle efterlikna självmord. Ingen aning.. Hängt upp henne i en snara? Tanken slog mig idag att GM borde ha lagt henne på spårvagnsrälsen långt åt helvwte
2015-08-13, 00:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Mina argument tryter aldrig oturligt nog . Men jag ska göra ett försök att få dig att förstå hur jag menar . Om vi tänker att LH var gömd i boden i ett klädskåp så räcker det ju med att en polis går in där och öppnar skåpet . Slutsats : ingen hund har använts . Om LH däremot har varit gömd i en hög med gödsel . Slutsats : Då har hund troligen varit den som hittat henne . Fattar du skillnaden ?? Det har alltså en viss betydelse om polisen har hittat henne med eller utan hjälp av hund . Vill du ha fler exempel eller hänger du med i svängarna . Och jag skiter ärligt talat i om vad du kan eller inte kan . Anser du dig vara expert så lev då i den tron . Det hjälper inte i det här fallet ändå . Du lär inte lösa det här fallet oavsett hur mycket du tror du vet och kan om hundar och deras luktsinne m.m . Och om du nu varit så bevandrad i hur hundar fungerar så borde jag knappast ha behövt förklara det här eller hur ??

Det satt långt inne, trots det så framstår din slutsats som totalt intelligensbefriad i mina ögon.

Polis eller hund kan hitta ett lik i en garderob, då drar du slutsatsen att en polis hittade liket, varför då?

Med tanke på att polisen lät tömma gödselbrunnar så lär steget till att vända upp och ner på en gödselstack inte vara så långt, trots det drar du slutsatsen att det sannolikaste är att en hund hittade kroppen.

Seriöst, är du bara här för att irritera vettiga människor eller är du dum på riktigt?
2015-08-13, 00:14
Medlem
Citat:
Kanske det skulle efterlikna självmord. Ingen aning.. Hängt upp henne i en snara? Tanken slog mig idag att GM borde ha lagt henne på spårvagnsrälsen långt åt helvwte

Jävla mobil att skicka iväg halvskrivna inlägg. Fanns det djur i ladugården?

Och angående tågrälsen, skulle det självklart inte vara smart att lägga henne där eftersom det kameror finns inom spårområden.
2015-08-13, 00:16
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är nog lite trög, men vad ska de bli klara med? Borde de/han inte köra iväg henne så hon inte hittas? Jag ser mer Martorp som en tillfällig nödlösning i all hast eftersom nån lär hitta henne i sinom tid på den dåligt valda platsen.
Jag tänker ungefär att om kroppen fanns i ett skåp eller liknande = tillfällig förvaringsplats
Nedgrävd i gödsel eller liknande = slutgiltig förvaringsplats
Men det finns ju massa om och men i det också.
2015-08-13, 00:16
Medlem
develis avatar
Citat:

Men NEJ. Det finns givetvis andra anledningar där en anhörig inte bör se den avlidne - även om det rekommenderas i det längsta för sorgbearbetning.
Så SLUTA nu att se detta som ett tecken på en styckning baserad på ren okunskap. Vi vet inte ett skit och det är inte intressant heller.
2015-08-13, 00:21
Moderator
OYs avatar
Citat:

Hur tänker du? Mördaren vill att det ska se ut som ett självmord, därför styckar hen kroppen, hm?

Jag kan inte säga emot dig, kanske kan man stycka sig själv, det vet jag inte, men håll med om att det låter långsökt.

Jag kan för min egen del tänka mig att den häktade styckade kroppen för att sprida delarna på bygden men hann aldrig så långt. Syftet skulle då kunna vara att försvåra utredning av dödsorsak, kanske för att försvåra för polisen att hitta kroppen, lättare att bära ut i oländig terräng.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in