Som sagt var har du avslöjat dig själv i annan tråd - du är ryss. Något jag sedan länge konstaterat, inte bara av att du kan flytande ryska utan att dina lögner om Ukraina hämtas från ryska statliga källor som du läser på ryska och översätter. Av dina lögner om Ukraina kan vi uttyda att du inte är här för ditt intresse av en debatt om vad som pågår, nej du har uttryckligen sagt att du bara här här som en "budbärare" och inte vill debattera dina lögner. Hur oproduktiv denna ryska informationskrigföring är ser vi i de senaste undersökningar som visar hur hatat Ryssland är världen över bland alla folk och länder. Det är bara att se vad du har för omdöme i denna tråd som du fortsätter tramsa i trots dina dagliga misslyckanden.
Angreppet på Ukraina är ett historiskt misstag som ni ryssar kommer lida av i decennier. Du är med och förstör för ditt skitland, ett skitland som snart kommer falla samman på samma vis som Sovjetunionen. Vi ser nu vad som väntar Ryssland:
http://www.businessinsider.com/putin-is-actually-in-serious-trouble-2015-8?IR=T
Citat:
The old fantasies about seizing so-called Novorossia, the strip of land from Kharkiv to Odesa, and establishing a land bridge to Crimea are dead. And the more modest goal expanding the territory Russia and its proxies currently hold, perhaps with a push to Mariupol, is probably out of the question too.
Either campaign would be costly in terms of blood and treasure, it would certainly spark a fresh round of sanctions, and it would involve occupying hostile territory. The recent uptick in fighting this week reeks more of desperation than of a serious move to acquire more territory.
Citat:
Ursprungligen postat av
vedhuggare
Jag gick in i Ukraina-tråden när jag såg några konstiga inlägg och du stod för många av dem. Man kan säga att jag är här tack vara dig. Din typ av inlägg är således kontraproduktiva. Detta är inget undantag. Det som är bra är att många läsare ser vad du håller på med. Också kontraproduktivt ur din synpunkt. En anglosax skulle säga att om du inte hade varit här, så skulle det ha varit nödvändigt att uppfinna dig. Det är fascinerande att se hur du motarbetar din sak.
Det som nu händer är mycket oroande. Rapporterna är förvirrande, men det står klart att flera platser i Donbass står under beskjutning och hus brinner. Civila sitter i sina källare igen och flera dödsoffer rapporteras. Kiev kanske fortfarande hävdar att NAF skjuter på NAF iklädda ukrainska uniformer eller att ryska armén beskjuter UAF. Det tror inte jag. Poroshenko sänkte Minsk2 och sedan inleddes attacken. Han kan ha gått över gränsen den här gången och hans soldater får också lida. Detta krig skulle aldrig ha startats. Efter förfärliga förluster i Ilovaisk och Debaltsevo försöker Kiev samma taktik igen och lär få samma resultat och att så göra är ju definitionen på att kräva plats på knashuset. Den här gången kanske Ryssland går in stort och det är varken i Ukrainas, Rysslands eller Sveriges intresse. Jag hoppas att någon hög europeisk politiker har ryggrad nog att få stopp på eländet.