2015-08-11, 10:40
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueCheeZe
Hehe tackar så mycket. Jag har kört med en polare som det också var första gången för. Ja, vi är båda positivt överraskade satte ut den 7/7-2015 tror jag, eller den 9:e. Innan dess var de inomhus i ca 2.5 veckor, under lampa och fläkt. Var rädd jag var för sent ut men verkar gå bra Vet ej då vi fick fröna, men det är AutoFem AK-47 plantor.

Okej Kommer du visa bilder när de är dags för skörd? skulle va kul o se hur det går för er i slutändan
Citera
2015-08-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Okej Kommer du visa bilder när de är dags för skörd? skulle va kul o se hur det går för er i slutändan

Självklart. Jobbar kväll denna veckan så åker inte ut förän till helgen. Kan lägga upp nya då.
Citera
2015-08-12, 13:02
Medlem
Tyst i tråden tycker jag! Måste snart var dags för er att skörda och det hade varit kul att få se era resultat Gärna med bilder före och efter klippning samt någon bild när ni väger!

Happy Harvest boys!
Citera
2015-08-12, 13:13
Medlem
Citat:
Tyst i tråden tycker jag! Måste snart var dags för er att skörda och det hade varit kul att få se era resultat Gärna med bilder före och efter klippning samt någon bild när ni väger!

Happy Harvest boys!
Har precis varit ute och gett mina damer vatten och några klipps till helgen kommer komma bilder
Citera
2015-08-12, 16:43
Medlem
Tja. Jag är ju såklart redan igång med tänkandet inför nästa år.
Är det någon som vet någon seedbank som säljer auto frön som inte är feminiserade?
Har letat lite och hittar vissa på olika shops som inte är märkata som fem men sen är det på fröbankens egna sida så utgår ifrån dom.
Hade ju gärna kört vanliga och kanske fått ut lite frön nästa höst.
Citera
2015-08-12, 19:29
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grasloken
Tja. Jag är ju såklart redan igång med tänkandet inför nästa år.
Är det någon som vet någon seedbank som säljer auto frön som inte är feminiserade?
Har letat lite och hittar vissa på olika shops som inte är märkata som fem men sen är det på fröbankens egna sida så utgår ifrån dom.
Hade ju gärna kört vanliga och kanske fått ut lite frön nästa höst.

Cannaseeds.dk har inne & ute frön som passar oss bra här i Norden. Snorbilliga dessutom.
Citera
2015-08-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Cannaseeds.dk har inne & ute frön som passar oss bra här i Norden. Snorbilliga dessutom.

Är cannaseeds snabba när de gäller leverans, vet du det?
Citera
2015-08-13, 03:13
Medlem
Bonnatorps avatar
Letade nere i slänten och hittade äntligen min stackars AK47 jag satte för två månader sedan.
Misstog först en brännässla men insåg efter lite smärta i nästippen att det förmodligen var den fula jäveln en meter bredvid.
Borde definitivt ha röjt mer runtomkring den då den sträckt på sig otroligt mycket och helt saknar löv nedersta halvan. Dock bättre än att slänga den som jag annars varit tvungen att göra.

När kan man förvänta sig att den är redo att skörda?
Bor en bra bit norrut så har ju inte lika mycket sommar som alla andra heller.
Är det överdrivet att förvänta sig åtminstone 5-10g torkat när den inte varit så välskött?
Senast redigerad av Bonnatorp 2015-08-13 kl. 03:53.
Citera
2015-08-13, 05:00
Medlem
Superrolig tråd att följa, keep it up!
Senast redigerad av Timpaahh 2015-08-13 kl. 05:03.
Citera
2015-08-13, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Letade nere i slänten och hittade äntligen min stackars AK47 jag satte för två månader sedan.
Misstog först en brännässla men insåg efter lite smärta i nästippen att det förmodligen var den fula jäveln en meter bredvid.
Borde definitivt ha röjt mer runtomkring den då den sträckt på sig otroligt mycket och helt saknar löv nedersta halvan. Dock bättre än att slänga den som jag annars varit tvungen att göra.

När kan man förvänta sig att den är redo att skörda?
Bor en bra bit norrut så har ju inte lika mycket sommar som alla andra heller.
Är det överdrivet att förvänta sig åtminstone 5-10g torkat när den inte varit så välskött?

Lägg upp en bild på plantan. Blommar den? Svårt att säga utan en bild nämligen.
Citera
2015-08-13, 10:11
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Självklart. Jobbar kväll denna veckan så åker inte ut förän till helgen. Kan lägga upp nya då.

okej ska bli kul o se! Var själv ute o kollade på mina två igår, dom växer fortfarande och ser friska ut, finns preflowers fortfarande, men du tror ändå de är kört om jag skulle ge den 12/12 nu?
Citera
2015-08-13, 12:29
Bannlyst
10L, kan man använda en bädd enligt din metod även nästa säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in