Citat:
Ursprungligen postat av
Relay
återigen avregling av hyrorna kommer att innebära höjda hyror i alla områden eftersom efterfrågan är större än tillgången kommer hyrorna att öka jättemycket. Och att marknaden är självreglerande tror jag inte på, då även företag strävar efter visst typ av monopol. Förstår du inte detta så är du antingen rent av korkad eller så är du ett troll. Jag kommer att tvingas lämna min etta och bosätta mig i en husvagn eller sketen barack för någon att bo hos har jag inte. din attityd är skit.
Om du tittar på den vanliga bostadsmarknaden där det råder fri prissättning och tittar på
kostnaderna för att bo så kommer du upptäcka att marknaden inte beredd att betala vad som helst bara för att prissättningen är fri.
Exakt samma princip skulle gälla på hyresmarknaden och jag ställer mig tveksam till att marknadshyrorna skulle avvika så mycket från kostnadsnivån för en motsvarande bostadsrätt. Visst skulle det kanske kunna bli lite dyrare för flexibiliteten och för att slippa risken.
Vad får dig att tro att hyresgäster är beredda att betala så mycket mer än folk på den vanliga bostadsmarknaden?
Det är ren och skär egoism från din sida som är problemet och tyvärr får du medhåll från politiskt håll som inte gör något åt saken när köerna växer och växer.
Nej kommunism kommer aldrig att vara en hållbar lösning för hyresmarknaden hur gärna du än vill tro på den illusionen.