2015-08-08, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deathstrokee
Betyder detta att SWEHD är borta nu med, trodde dem startade upp den direkt efter dem blivit tillslagna för att visa att det stoppar inte dem??
Det var bara domännamnbyte för att deras andra server eller hostingföretag fått polisanmälan på sig.
Citera
2015-08-08, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WardenBerret
Är du helt säker? För i detta fallet har han ju kort sagt tjänat miljoner på material som swefilmer har "stulit". Det kan jag tänka mig stärker domen mot honom... kanske inte.. jag är inte insatt i svensk lag, jag använder mig bara av sunt förnuft :P
Maxstraffet för upphovsrättsbrott är ju som sagt vad det är, sen kan det ha förekommit andra brott som har ett högre straffvärde, men det återstår att se. Jag tror dock som många andra att den straffrättsliga påföljden kommer vara förhållandevis lindrig jämfört skadeståndet.
Citera
2015-08-08, 18:00
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brattalatta
Inte i fildelning, sjuka straff där. Och dels har de ju dragit till sig 13 miljoner olagligt. Det är även för hur de har lyckats tjäna på sin scam reklam som de har som gör att jag hoppas att straffet svider.
Alright, ja om dom har dragit ihop så mycket pengar så har dom lite att kunna betala av.
Citera
2015-08-09, 20:04
Medlem
mytologis avatar
Nu verkar även Sweflix ha stängt ner. Finns det andra alternativ?
Citera
2015-08-09, 20:14
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mytologi
Nu verkar även Sweflix ha stängt ner. Finns det andra alternativ?

Hur kom du fram till det? Sidan fungerar utmärkt.
Alternativ finns det gott om. Dreamfilm, swesub, laddanerfilmer.com m.fl
De svenska alternativen om man nu vill ha undertexter har väl ganska lika utbud.
Dreamfilm tycker jag har det största utbudet för tillfället. Mycket stor samling serier.
Citera
2015-08-09, 22:37
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Hur kom du fram till det? Sidan fungerar utmärkt.
Alternativ finns det gott om. Dreamfilm, swesub, laddanerfilmer.com m.fl
De svenska alternativen om man nu vill ha undertexter har väl ganska lika utbud.
Dreamfilm tycker jag har det största utbudet för tillfället. Mycket stor samling serier.

Använd inte såna hemsidor där man laddar ner filmer, det är ett brott. Det finns typ inga andra film sajter som har svensk text längre.
Citera
2015-08-09, 22:41
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Använd inte såna hemsidor där man laddar ner filmer, det är ett brott.
Och?
Citera
2015-08-09, 23:06
Medlem
deadhead.s avatar
Varför inte betala för en hyrfilm ni vill se på någon av de onlinetjänster? Problemet är klart!
Citera
2015-08-09, 23:55
Medlem
Yoshi.crews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Och?

Inte så kul om man åker fast för det.
Citera
2015-08-10, 01:43
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoshi.crew
Inte så kul om man åker fast för det.
Det gör man inte. Myndigheterna har bättre saker för sig än att lägga pengar på att fälla i övrigt skötsamma medborgare som styckvis laddar ner filmer för några timmars underhållning.
Citera
2015-08-12, 14:28
Medlem
johnny-knatchs avatar
Ser ni ingen problematik att de som driver de illegala streamingsajterna tjänar egna pengar på andra människors arbete?
Citera
2015-08-12, 15:00
Medlem
ABZeta99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-knatch
Ser ni ingen problematik att de som driver de illegala streamingsajterna tjänar egna pengar på andra människors arbete?

Hej!

Nu är det ju så att det inte är ovanligt att tjäna pengar på andras arbete. Det är ju liksom en grundpelare i det kapitalistiska samhället. Att bygga sig rikedom på andras "mervärde".

Förmögenheter kommer till på det viset.

Att betrakta det som ett större fel när någon eventuellt tjänar pengar på vad andra producerat, än när någon till exempel, genom rovdrift utnyttjar underbetalda människor till att utföra farliga arbetsuppgifter, med risk för liv och hälsa, har jag svårt för att göra. - Något som den förra regeringen avkriminaliserade och som idag är helt OK.

Har du inga problem med att kapitalet ges större värde än människors hälsa i vårt samhälle?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in