Citat:
Lite funderingar kring handsken som hittades i ladan. Det har nämnts att handskarna egentligen var Lisas pappas och att hon fått låna dom. Jag vet inget om storleken på dessa men undrar om de inte var i mansstorlek. Jag antar att en ung kvinna har mycket mindre händer än en vuxen man.
Redan den 8 juni ringer bröderna till mamman och berättar att det var dom som hittat Lisas handske i ladan. De berättar även att en av sönerna tagit i handsken för att sedan lägga tillbaka den. Hur visste de redan då att Lisa bar just de handskarna, särskilt om de var i modell större?
På söndagskvällen blev det stort sökpådrag efter Lisa. Flera män letade efter Lisa, även i ladan. Missade balterna detta? Det är svårt att tro. Varför undrade de inte om någon av dessa män tappat handsken? Visste dom redan att handskarna bars av Lisa? Bara detta måste ha gjort polisen misstänksamma.
Redan den 8 juni ringer bröderna till mamman och berättar att det var dom som hittat Lisas handske i ladan. De berättar även att en av sönerna tagit i handsken för att sedan lägga tillbaka den. Hur visste de redan då att Lisa bar just de handskarna, särskilt om de var i modell större?
På söndagskvällen blev det stort sökpådrag efter Lisa. Flera män letade efter Lisa, även i ladan. Missade balterna detta? Det är svårt att tro. Varför undrade de inte om någon av dessa män tappat handsken? Visste dom redan att handskarna bars av Lisa? Bara detta måste ha gjort polisen misstänksamma.
Handsken var, enligt AJ som hittade den, en "liten modell"
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/s%C3%B6kandet-efter-lisa-man-s%C3%A5g-hjulsp%C3%A5r-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076
1:26 inne i video nr 3 säger godsägare Arn* Jönsson:
"Jo det var så at på måndag morgon så diskuterade vi dom vanliga arbetarna som skulle gøras under dagen och då låg der helt pløtsligt den handsken nere på marken mitt inne i ladan och då sa vi den där handsken verkar vara liten modell. Då tog först en av dom anställda upp den, så to såsåto så tog tog min sammarbetspartner L*** Å**** ochså upp den och sedan tog jag den och sa att den här måste vi bära till polisen och så tog jag den i fingret och sakta bar den bort polisen som dem tog hand om den..