Citat:
Ursprungligen postat av
Ezetrol
källa på feta??
jag reagerade starkt på att sovjet-mamman uttalade sig om bröderna ibörjan av deras häktning. i artikeln står det då först att sovjet-mamman tyckte det var konstigt att inte den yngre brodern släppts. senare i artikeln tyckte hon även att den äldre brodern skulle släppas.
wtf! om man verkligen tror på deras oskuld så borde väl sovjet-mamman hävdat att båda skulle släppas, eller ? varför trycka på att den ene ska släppas.
Ex citerad här
Videon visar flitigt med bilder från Pociūnėliai börjar med busshållplatsen, inte så mycket från
Krekenava där intervjun gjordes. Aftonbladet brukar göra samma sak. Någon rätade på
bilden jobbar den dominanta mamman där kanske.
Citat:
"– De har alltid varit väldigt duktiga på praktiska saker. Allt som har med bygge att göra, säger deras mamma.
– De har alltid varit skötsamma. De var inte ens i bråk i skolan.
"Är helt uteslutet"
Hustrun fyller i:
– Min man är en mycket snäll familjefar. Han är rädd för bråk. Ser han sådant så springer han i väg. Det är helt uteslutet att han har något med detta att göra.
De berättar att ingen av bröderna dricker alkohol, annat än vid speciella tillfällen. Arbetsgivaren har alltid gett dem mycket goda vitsord."
En av tillfällena då sådan uppgifter vitsordas. Naturligtvis svårt att veta, men förefaller kunna vara trovärdigt.
Om det är så kommer nog broder inte att säga vad han vet till sin dominanta moder, utan tvärtom säga intet pga att det leder till minsta konflikten med henne. Vet han något om detta sitter han i ett helvetes klister, vilket jag tror att han gör. Han är samtidigt den mer talföre av dem har det framgått, men han har nog knappast gett sin mamma samma info som den
åtalades försvarsadvokat försöker säga har lågt värde.
Notera även att mamman säger att hon talade med den äldsta brodern 1930 alltså samma tid som de enligt andra skulle ha köpt pizza. Men då var den yngre brodern ute och fiskade och den äldre talade med sin kära mor, han tänkte gå dit om det nappade ... Spännande kreativt finns det krafter som råkar krocka med varandra i sina syften gång på gång. Men vissa tidpunkter verkar vara viktiga.
Vad irina och Bagheera, kissemissen som Iriknas mor fått i gåva av Jurate gjorde då förtäljer icke historien. (
bildberättelse)