2015-08-11, 12:48
Medlem
Commissarys avatar
Patetiska jävla gårdare. INSE att ni förlorade för att ni spelade fördjävla dåligt. Domaren hade ingenting med ert usla spel att göra. Ni är svaga, ni vek ner ett som en hop slynor. Hela arenan kände det och började fira vinsten i den 70:e minuten.
Citera
2015-08-11, 12:54
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Patetiska jävla gårdare. INSE att ni förlorade för att ni spelade fördjävla dåligt. Domaren hade ingenting med ert usla spel att göra. Ni är svaga, ni vek ner ett som en hop slynor. Hela arenan kände det och började fira vinsten i den 70:e minuten.
Dags att inse att alla vi som skriver här och har åsikter om saker och ting är inte Djurgårdare. Tål ni AIK:are inte att höra att ni faktiskt har fått väldigt stor hjälp av domaren de senaste två matcherna eller vad är problemet?
Citera
2015-08-11, 12:54
Medlem
Lysys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Såååå.... Eftersom han vet att Carlgren kommer göra ett regelbrott så får han inte skydda sig mot att ramla?

Nu har jag gett min syn på saken så förmodar att vi inte kommer längre i diskussionen.
Citera
2015-08-11, 12:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Är det bara jag som tycker att det är märkligt att Aik nu fått 4 matchavgörande domslut irad till sin fördel...? Banguras armbåge och straffsituationen mot Norrköping samt handsen på Bangura och frisparken på vårt bortdömda hörnmål på friends igår kväll.. 4 helt matchavgörande domslut som borde ha dömts på ett annat sätt och jag är rätt säker på att Aik torskat både igår kväll och mot Norrköping om domaren dömt rätt. 6 poäng får Aik gratis av domarna i matcher mot toppkonkurrenter vilket påverkar guldstriden något enormt. Säg ni att jag är bitter, men detta är ett faktum. 4 dåliga beslut av Al Hakim och Strömbergsson har lett till 6 Aikpoäng i toppmatcher. Inget att hymla om alla gnagare.
Men du, det jämnar ut sig..

Det där citatet har vi fått emot oss så många gånger och nu hade vi tur, andra gånger har vi haft rejäl otur. Och ärligt talat kan inte Djurgården skylla på domaren när man spela en bra bit av matchen med en man mer och ändå släpper in matchens enda mål.

Var så förtvivlad och hopplös när Sonko drog på sig det röda.. Hade inga förhoppningar alls om att vi skulle vinna men satan vad glad man är idag. Banguras glädje var påtaglig och nånting man kommer minnas med glädje.

Gällande Etuhu var det riktigt onödigt agerande vid målet, en sån spelare borde absolut sköta sig bättre..
Citera
2015-08-11, 13:03
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Dags att inse att alla vi som skriver här och har åsikter om saker och ting är inte Djurgårdare. Tål ni AIK:are inte att höra att ni faktiskt har fått väldigt stor hjälp av domaren de senaste två matcherna eller vad är problemet?

Nej då. Som jag skrev så skulle Dif haft en straff. Likaså Peking. Samtidigt har vi ju själva blivit våldtagna av domare under säsongen.

Jag tror inte på "det jämnar ut sig i längden". Men vad ska jag säga? För en gångs skull får vi domslut med oss. Det måste vara första gången på 15 år i derbysammanhang som vi faktiskt får något med oss. Senast i våras blev vi rånade på en straff i Cupen, och sedan ett odiskutabelt mål mot Dif i bortaderbyt som hade betytt 3-0.

Hade Dif fått straffen och gjort 1-0 så hade vi naturligtvis inte vänt till seger. Att Peking fått straff och gjort mål betyder per automatik inte att vi inte hade kunnat vinna den matchen.
Citera
2015-08-11, 13:10
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Nej då. Som jag skrev så skulle Dif haft en straff. Likaså Peking. Samtidigt har vi ju själva blivit våldtagna av domare under säsongen.

Jag tror inte på "det jämnar ut sig i längden". Men vad ska jag säga? För en gångs skull får vi domslut med oss. Det måste vara första gången på 15 år i derbysammanhang som vi faktiskt får något med oss. Senast i våras blev vi rånade på en straff i Cupen, och sedan ett odiskutabelt mål mot Dif i bortaderbyt som hade betytt 3-0.

Hade Dif fått straffen och gjort 1-0 så hade vi naturligtvis inte vänt till seger. Att Peking fått straff och gjort mål betyder per automatik inte att vi inte hade kunnat vinna den matchen.
Ber om ursäkt om jag var lite svepande och kritiserade alla AIK:are, blev bara så trött på den typen som tjafsar om "griniga Djurgårdare" så fort det kommer lite kritik.

Nej, det är klart att om vi hade fått straff att det inte hade behövt betyda att ni inte kunde ha vunnit matchen. Det är dock mer sannolikt att utfallet hade blivit ett annat om vi hade kunnat kvittera till 1-1 genom straffen.

Att man råkar ut för felaktiga domslut under en säsong kommer man aldrig kunna komma ifrån. Vad som dock sticker i ögonen är att AIK gynnas så oerhört två matcher i rad och speciellt när bägge matcherna är sexpoängsmatcher i toppen. Det är så obegripligt att Strömbergsson missar handsen i gårdagens match när han har helt fri sikt.
Citera
2015-08-11, 13:11
Medlem
karlsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Han kom som bosman.

Hur är han årets flopp? Han förlorar inte en enda nickduell och gör sig väl box-to-box. Nu fick han ovanligt mycket yta igår eftersom Dif klokt nog valde att plocka bort Ofori. Nu när Etuhu har kommit igång så kommer han vara en mycket nyttig spelare.

Tror att hans tid är förbi. En stor stark spelare som bara ska vinna dueller kan man ju hitta i div. 5, om man vill. Nu besitter givetvis Etuhu mer kunskap än gemene lågdivisionsspelaren. Men för den lönepost han lär sitta på tycker jag inte att det levereras tillräckligt. Han drar ner tempot varje gång han får bollen, för långsam helt enkelt.

"Kommit igång"? Hinner han innan 40-årsdagen? Nu har jag ju inte sett alla gnagarmatcher direkt så han har kanske varit helt fantastisk i vissa. Tycker generellt sett att värva gamla " spelare" och tro att de ska leverera bara pga namnet är en naiv inställning.
Citera
2015-08-11, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsberg
Tror att hans tid är förbi. En stor stark spelare som bara ska vinna dueller kan man ju hitta i div. 5, om man vill. Nu besitter givetvis Etuhu mer kunskap än gemene lågdivisionsspelaren. Men för den lönepost han lär sitta på tycker jag inte att det levereras tillräckligt. Han drar ner tempot varje gång han får bollen, för långsam helt enkelt.

"Kommit igång"? Hinner han innan 40-årsdagen? Nu har jag ju inte sett alla gnagarmatcher direkt så han har kanske varit helt fantastisk i vissa. Tycker generellt sett att värva gamla " spelare" och tro att de ska leverera bara pga namnet är en naiv inställning.

Vi har gjort en budgetsatsning och då får man köpa halvskadade spelare som Bangura och Etuhu om man vill värva riktigt bra spelare. Vi har inte lika bra ekonomi som IFK göteborg som endast gick 34 miljoner back innan transfers så vi kunde inte göra lika dyra inköp.

Nu tog det längre tid än väntat att få igång de två nyckelbitarna i startelvan och därför fick vi en jävligt dålig start.
Citera
2015-08-11, 14:53
Medlem
Kanske kan vi lämna diskussionen om eventuell straff (domaren ser vad som händer, och bedömer att det inte är straff att bollen träffar armen) och den avblåsta hörnan (domaren ser vad som händer och bedömer att närkampen mellan målvakt/utespelare är ojuste). Båda lägena är bedömningssituationer, utan absolut rätt och fel.

Däremot.
Var Sonkos röda "nödvändigt" för att hindra friläge, eller hade någon stoppa Mush?

Var något av Arvidsson gula, i en avgörande situation eller bara övertänt?

Hur kan Bangura få ta ner bollen, lägga upp den och skjuta, omarkerad i straffområdet på en fast situation när Gnaget är en spelare färre?

Varför tilläts Gnaget rulla runt bollen oattackerat i backlinjen, när de är en man färre och leder med 1-0?

Edit: för övrigt tycker jag att det är många situationer där bollen tar på armen som inte bedöms som förseelse i år?
Edit: Bangura har ett bra grepp i murgrannens shorts, vid handsbedömningen. 😉
Citera
2015-08-11, 15:00
Medlem
HiiriHazes avatar
Jag vill även berömma Etuhu, vilken kille! det märks att han har anpassat sig till AIKs spel och vilken fart han kan få upp. INTE ens bergström vågade stå i vägen när han kom rusande (och då hade han tillochmed tandskydd, varför hade han det? ser töntigt ut).
Citera
2015-08-11, 15:26
Medlem
ErPupones avatar
Att kritisera Etuhu efter gårdagens insats, hur mår folk?
Citera
2015-08-11, 16:36
Medlem
Lillemess avatar
Korvnisse är en jävla gud när det kommer till derbyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in