Citat:
Ursprungligen postat av
Edward-Teller
Var någonstans framgår det att TS har gjort våldsamt motstånd?
"självklart tar man i lite extra" jo det är så här många ordningsvakter resonerar och tyvärr kommer de för det mesta undan med det.
Det står ingenstans, men det kan man nästan anta att han gjorde då han betett sig på liknande sätt innan och även blivit åtalad för våld mot tjänsteman, om än friad.
Klart vakterna tänker på det sättet, de blir visa av erfarenhet. En stökig person lugnar inte ner sig när någon vakt försöker lugna personen/förpassa den från stället. De blir oftast etter värre och bråkigare, alltså krävs det en viss mängd våld för att inte själv råka i problem.
Nej, jag är varken vakt eller polis själv. Jag har däremot förståelse för vissa vakters användning av våld.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zohan
Tjo!
Ute i lördags, drack väl lite mycket men störde ingen bara dansade och hade mycket trevligt med nya arbetskamrater. Vakten fick för sig att jag inte skulle få stanna(har strulat med dom på denna krog innan, bl.a. tingsrätt för våld mot tjänsteman men blev friad)
Aja skitsamma tänkte jag, drog vidare till nästa krog istället, vakten släppte in mig inga problem. Vände mig om och drygade till det lite, sa till han att jag var för full för krog A men här va det minsann inga problem, i samband med get gestikulerade jag lite med händerna som man gör när man snackar(rörde han aldrig).
Han tar ett stenhårt grepp om mitt långfinger, drar hela armen bakom min rygg och jag skriker av smärta, sen kom snutar och ni vet hur det fungerar sen, dryga fittor som knuffar omkring än och behandlar en som skit. även känd hos poliserna tidigare so dom satte mig i samma fyllecell som nån pissig alkis. klagade på smärta men dom tyckte jag borde "växa upp".
söndagen spenderas på akuten med röntgen. nu vart fingret brutet, sjukskriven i 5 veckor från nytt arbete.
jävligt sugen på att gå vidare med här då ordningsvakter är största fittorna som vandrar på våra gator
min fråga är det ens värt att gå vidare med det? skulle anta att det blir ord mot ord i tingsrätt(om vi äns kommer så långt), bara slöseri med tid för min del.
Du verkar ju ha rejäla problem. Ett tips är att sluta dricka och aldrig mer visa dig bland allmänheten.
Det är verkligen inte värt att gå vidare med det, du har inte en susning att vinna det här.
Du var käftig mot vakten och en kaxig liten fitta, klart som fan vakten vill avlägsna dig då. Kan man inte uppföra sig har man inte på nattklubbar/barer att göra.
Du ska nog vara glad att det bara var ett finger du bröt.