2015-08-10, 10:00
Medlem
Zohans avatar
Tjo!

Ute i lördags, drack väl lite mycket men störde ingen bara dansade och hade mycket trevligt med nya arbetskamrater. Vakten fick för sig att jag inte skulle få stanna(har strulat med dom på denna krog innan, bl.a. tingsrätt för våld mot tjänsteman men blev friad)

Aja skitsamma tänkte jag, drog vidare till nästa krog istället, vakten släppte in mig inga problem. Vände mig om och drygade till det lite, sa till han att jag var för full för krog A men här va det minsann inga problem, i samband med get gestikulerade jag lite med händerna som man gör när man snackar(rörde han aldrig).

Han tar ett stenhårt grepp om mitt långfinger, drar hela armen bakom min rygg och jag skriker av smärta, sen kom snutar och ni vet hur det fungerar sen, dryga fittor som knuffar omkring än och behandlar en som skit. även känd hos poliserna tidigare so dom satte mig i samma fyllecell som nån pissig alkis. klagade på smärta men dom tyckte jag borde "växa upp".

söndagen spenderas på akuten med röntgen. nu vart fingret brutet, sjukskriven i 5 veckor från nytt arbete.

jävligt sugen på att gå vidare med här då ordningsvakter är största fittorna som vandrar på våra gator

min fråga är det ens värt att gå vidare med det? skulle anta att det blir ord mot ord i tingsrätt(om vi äns kommer så långt), bara slöseri med tid för min del.
Citera
2015-08-10, 10:02
Medlem
Lägg ner det, inte en chans. Dom kommer säga, att du skadat dig själv på fyllan.
Citera
2015-08-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zohan
... min fråga är det ens värt att gå vidare med det? skulle anta att det blir ord mot ord i tingsrätt(om vi äns kommer så långt), bara slöseri med tid för min del.
Nej, det är inte lönt. Drick mindre och sluta provocera ordningsvakter.
Citera
2015-08-10, 11:32
Medlem
kinesarsles avatar
Man kan ju bara gissa varför det var just långfingret han fick tag på, och detta är till din nackdel.
Citera
2015-08-10, 13:58
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Var det verkligen bara du och ordningsvakten där? Vittnen kan ju hjälpa ganska mycket i en sådan situation. Annars om det är ord mot ord så lär du knappast nå framgång om vakten kan ge en vettig förklaring till varför han bröt av ditt finger, kan han inte det så lutar det förstås åt en fällande dom.
Citera
2015-08-10, 17:14
Medlem
Något säger mig att du inte gestikulerade med händerna "som man gör när man snackar" på samma sätt som jag gör
Citera
2015-08-10, 17:19
Medlem
Zohans avatar
så ni menar att höja ett finger när man förklarar något är tillräckligt för att bli omhändertagen och behandlad som skit, nu sitter jag med världens jävla mega gips och är grymt sugen på att polisanmäla.

papprerna på sjukskrivningen står det till och med "vridvåld", så att jag skulle snubblat eller skit funkar ju inte för den här snubben i rätten isf. synd and snutar aldrig kan vara objektive när det gäller anabola vakter som springer runt och är fittor mot alla.

höjde fingret (var ca 1-2 meter ifrån han) och sa nåt i stil med "ni vakter är fan likadana allihop"
Citera
2015-08-10, 17:24
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:

min fråga är det ens värt att gå vidare med det? skulle anta att det blir ord mot ord i tingsrätt(om vi äns kommer så långt), bara slöseri med tid för min del.
Finns inga vittnen så blir det ord mot ord. Men visst var det övervåld av vakten. Problemet är bara att bevisa det.

Citat:

Ute i lördags, drack väl lite mycket men störde ingen bara dansade och hade mycket trevligt med nya arbetskamrater. Vakten fick för sig att jag inte skulle få stanna(har strulat med dom på denna krog innan, bl.a. tingsrätt för våld mot tjänsteman men blev friad)

(...)

Vände mig om och drygade till det lite, sa till han att jag var för full för krog A men här va det minsann inga problem, i samband med get gestikulerade jag lite med händerna som man gör

(...)

Han tar ett stenhårt grepp om mitt långfinger, drar hela armen bakom min rygg och jag skriker av smärta, sen kom snutar och ni vet hur det fungerar sen, dryga fittor som knuffar omkring än och behandlar en som skit.

(...)

söndagen spenderas på akuten med röntgen. nu vart fingret brutet, sjukskriven i 5 veckor från nytt arbete.

jävligt sugen på att gå vidare med här då ordningsvakter är största fittorna som vandrar på våra gator
Ett tips. Du verkar ha ett begåvningshandikapp som du borde komma till rätta med. Det där är ju inte riktigt normalt uppträdande av en vuxen människa. Eftersom du vid flertal tillfällen haft problem med ordningsvakter och polis så bör du fundera över om det verkligen är dem det är fel på. Alltså, hur begåvat är det att säga till en vakt att du blev utslängd från en tidigare krog på grund av att du var för berusad?
Senast redigerad av Kämpendahl 2015-08-10 kl. 17:27.
Citera
2015-08-10, 17:33
Medlem
OM! (stort sådant) det är så som du skriver så är det inte OK. Att enbart greppa tag om fingrar är inget som direkt lärs ut. Självklart kan det bli fel i ingripande.

På frågan om det är värt att gå vidare med det. Antagligen inte. Du blev på rätt goda grunder "LOB:ad" då du var full och utåtagerande. Inte särskilt smart att vända sig om och påpeka att du blivit utkastad/avvisad från en annan krog och börja vara dryg mot vakten det första gör när du lyckas komma in på ett nytt ställe. Att du tidigare är känd av polis och ordningsvakter för våld mot tjänsteman är ju inget som bygger på ditt förtroendekapital direkt.
Citera
2015-08-10, 17:54
Medlem
Vill du få rättvisa blir du nog tvungen att skapa den själv. Ordningsvakter och poliser är som diplomater spelar ingen roll vad dom gjort de kan ändå inte bli dömda.
Citera
2015-08-10, 18:03
Medlem
Dr.Diegos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Var det verkligen bara du och ordningsvakten där? Vittnen kan ju hjälpa ganska mycket i en sådan situation. Annars om det är ord mot ord så lär du knappast nå framgång om vakten kan ge en vettig förklaring till varför han bröt av ditt finger, kan han inte det så lutar det förstås åt en fällande dom.
Men, tanke på den intelligens som TS uppvisar så behövs det inte så mycket. Fast å andra sidan är det ju ännu enklare för ordningsvakten, det är ju faktiskt en åklagare som i en eventuell rättegång måste visa att han inte hade rätt att använda så mycket våld som han gjorde.

Åtal för misshandel, så måste åklagaren styrka ett uppsåt. Känns svårt

Åtal för tjänstefel, kanske enklare, men förmodligen lika döfött det

Citat:
så ni menar att höja ett finger när man förklarar något är tillräckligt för att bli omhändertagen och behandlad som skit, nu sitter jag med världens jävla mega gips och är grymt sugen på att polisanmäla.

papprerna på sjukskrivningen står det till och med "vridvåld", så att jag skulle snubblat eller skit funkar ju inte för den här snubben i rätten isf. synd and snutar aldrig kan vara objektive när det gäller anabola vakter som springer runt och är fittor mot alla.

höjde fingret (var ca 1-2 meter ifrån han) och sa nåt i stil med "ni vakter är fan likadana allihop"
Papperen från sjukskrivningen är inte värda ett jävla skit i den fortsatta processen. Det enda som skule kunna hjälpa dig är ett rättsintyg.

Lägg ner de här idéerna med att anmäla, det är bara slöseri med din tid, de stackars poliserna som skall ta emot anmälans tid, samt den stackaren som får skiten på sitt bort och skall fatta beslut att FU ej skall inledas tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Finns inga vittnen så blir det ord mot ord. Men visst var det övervåld av vakten. Problemet är bara att bevisa det.
Det är TS bild av det hela, om vi kollar med polisen och ordningsvakterna så har nog TS gjort så mycket motstånd att våldet från Kalle batong var berättigat.
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ett tips. Du verkar ha ett begåvningshandikapp som du borde komma till rätta med. Det där är ju inte riktigt normalt uppträdande av en vuxen människa. Eftersom du vid flertal tillfällen haft problem med ordningsvakter och polis så bör du fundera över om det verkligen är dem det är fel på. Alltså, hur begåvat är det att säga till en vakt att du blev utslängd från en tidigare krog på grund av att du var för berusad?
Dagens understatement

Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
OM! (stort sådant) det är så som du skriver så är det inte OK. Att enbart greppa tag om fingrar är inget som direkt lärs ut. Självklart kan det bli fel i ingripande.
Sant, men å andra sidan så vet ju alla som försökt att få ett föreskrivet tag om en spratteljimbo att det är lättare sagt än gjort. En del idioter har gummiarmar och då får man helt enkelt lösa problemet efter bästa förmåga.

Citat:
Ursprungligen postat av F.Underwood
På frågan om det är värt att gå vidare med det. Antagligen inte. Du blev på rätt goda grunder "LOB:ad" då du var full och utåtagerande. Inte särskilt smart att vända sig om och påpeka att du blivit utkastad/avvisad från en annan krog och börja vara dryg mot vakten det första gör när du lyckas komma in på ett nytt ställe. Att du tidigare är känd av polis och ordningsvakter för våld mot tjänsteman är ju inget som bygger på ditt förtroendekapital direkt.
Nej, som sagt så är det döfått, hoppas att TS lär sig bättra till nästa gång
Citera
2015-08-10, 18:15
Medlem
Edward-Tellers avatar
Fan vilka äckliga människor som tycker det är rätt att en person får långfingret avbrutet för att han gav det till en ordningsvakt.

Samma människor sitter säkert på I&I och spyr sitt hat mot muslimer som vill ha kroppsbestraffning.

Hur som helst, din chans att vinna i en rättegång?

Jag hörde något om att en polismans vittnesuppgifter är värde många, säg tio, vanliga vittnesuppgifter, men jag antar att det gäller i situationer där polisen inte är den tilltalade.

För att vinna mot en ordningsvakt som är tilltalad behöver du förmodligen flera oberoende vittnen för att ha en chans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in