Citat:
Ursprungligen postat av
Dr.Diego
Men, tanke på den intelligens som TS uppvisar så behövs det inte så mycket. Fast å andra sidan är det ju ännu enklare för ordningsvakten, det är ju faktiskt en åklagare som i en eventuell rättegång måste visa att han inte hade rätt att använda så mycket våld som han gjorde.
Åtal för misshandel, så måste åklagaren styrka ett uppsåt. Känns svårt
Åtal för tjänstefel, kanske enklare, men förmodligen lika döfött det
Att gå in på en krog och kläcka ut sig en humoristisk kommentar tycker inte jag är något som direkt tyder på att TS är ointelligent, jag har gjort betydligt dummare saker i mina dar, förmodligen den senaste månaden också om vi nu vill vara sån.
Nu är det förstås så att en åklagare har bevisbördan vid åtal, dock så är den plikten uppfylld genom att TS förklarar händelseförloppet och visar upp sitt brutna finger eller något dokument på det från sjukhuset. Det är då upp till vakten att förklara varför en sådan mängd våld var nödvändig i situationen, klarar han inte av det vilket inte alls är otroligt, har själv gått VU 1 och sett vilka meat heads som faktiskt får bli vakter/väktare, så finns det goda möjligheter för en fällande dom.
Det hela handlar ju om att bedöma vem som är trovärdigast om de har olika historier, eftersom TS var onykter och man ger extra förtroende till ordningsvakter så ligger han förstås inte bra till men det förutsätter att vakten har en trovärdig historia.
Jag skulle aldrig avråda någon från att anmäla ett brott som är begånget. Om det inte leder till en fällande dom, so be it, men det kan kanske få den här idioten till vakt att tänka efter lite nästa gång han misshandlar en människa i yrket.