Citat:
Ursprungligen postat av
gasprox
Ja, eller ett vasst föremål i alla fall. Men ja, väldigt märkligt. En kompis till mig jobbade på skolan som offret gick på när det hände, och hen vill minnas att GM var av asiatiskt ursprung (kanske adopterad) och från väster-/norrort, men inte specifikt från Viksjö.
Det här lät intressant. Vilken GM var av asiatiskt ursprung? Menar du han som var son till en polis? En annan användare beskrev ju denna son som "helsvensk", men du skriver att han har asiatiskt ursprung. Vilket gäller? Var GM svensk eller asiat? Jag minns ett annat fall med en asiatisk GM (adopterad om jag minns rätt). Och det var ett fall för ett par år sedan i Göteborg med en försvunnen liten tjej i 10-årsåldern. Missing People var ute och letade, och de fann den lilla flickan välbehållen. Det visade sig att hon hade rövats bort av en asiatisk kille, adopterad tror jag. Kan GM i fallet du skrev om kanske vara ett annat asiatiskt adoptivbarn som beter sig skumt? Bor han nära Upplands Väsby?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jäija
Hon "verkade" ju vara feminist.. kanske har det med saken att göra. nån dåre som retat sig på detta och stalkat.
Det låter ganska osannolikt tycker jag. Har aldrig hört talas om någon i Sverige som mördats med motivet att hon var feminist.