2015-08-11, 14:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Som nämnts tidigare i forumet, att BO studerade i Umeå. Nu har Umeå universitet skrivit om det på sitt intranät, enligt artikel i Norran: http://norran.se/nyheter/blaljus-nyheter/mordad-i-upplands-vasby-studerade-i-umea-436141
Citera
2015-08-11, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gasprox
Ja, eller ett vasst föremål i alla fall. Men ja, väldigt märkligt. En kompis till mig jobbade på skolan som offret gick på när det hände, och hen vill minnas att GM var av asiatiskt ursprung (kanske adopterad) och från väster-/norrort, men inte specifikt från Viksjö.
Det här lät intressant. Vilken GM var av asiatiskt ursprung? Menar du han som var son till en polis? En annan användare beskrev ju denna son som "helsvensk", men du skriver att han har asiatiskt ursprung. Vilket gäller? Var GM svensk eller asiat? Jag minns ett annat fall med en asiatisk GM (adopterad om jag minns rätt). Och det var ett fall för ett par år sedan i Göteborg med en försvunnen liten tjej i 10-årsåldern. Missing People var ute och letade, och de fann den lilla flickan välbehållen. Det visade sig att hon hade rövats bort av en asiatisk kille, adopterad tror jag. Kan GM i fallet du skrev om kanske vara ett annat asiatiskt adoptivbarn som beter sig skumt? Bor han nära Upplands Väsby?

Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Hon "verkade" ju vara feminist.. kanske har det med saken att göra. nån dåre som retat sig på detta och stalkat.
Det låter ganska osannolikt tycker jag. Har aldrig hört talas om någon i Sverige som mördats med motivet att hon var feminist.
Citera
2015-08-11, 14:34
Medlem
lady-listigs avatar
Varför är det så tyst om det här fallet i media? :-( Hemskt om det inte blir löst eller om det tar lång tid som det gör med Lisa Holm fallet..
Citera
2015-08-11, 14:42
Medlem
Någon som vet om misstänkt cyklist/cykelspår var över tomterna kring Vaxmyra?
Citera
2015-08-11, 14:42
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lady-listig
Varför är det så tyst om det här fallet i media? :-( Hemskt om det inte blir löst eller om det tar lång tid som det gör med Lisa Holm fallet..

Kan vara att de säkrar en massa bevis. Kan också vara att det börjar få slut på spår. Vi vet inte. Det borde dock komma en presskonferens om detta fall ganska snart. Denna vecka i alla fall.
Citera
2015-08-11, 14:43
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21236055.ab

Aftonbladet är i farten. Sjävklart tagit här ifrån. Tror inte alls på den teorin..

Rubriken "hade varit förföljd" är bara ett antagande, tycker de kan vara lite mer respektfulla i sin rapportering just nu.
Senast redigerad av Delicieuse 2015-08-11 kl. 14:46.
Citera
2015-08-11, 14:48
Medlem
Har aftonbladet uppgifter vi inte vet om eller har dom bara flummat igenom denna tråd att skrivit saker som låter mest trovärdigt ?
Citera
2015-08-11, 14:49
Medlem
Wajis avatar
Någon som uppdatera mig vem den killen är som förföljt henne tidigare?
Citera
2015-08-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frompz
Har aftonbladet uppgifter vi inte vet om eller har dom bara flummat igenom denna tråd att skrivit saker som låter mest trovärdigt ?

När man läser artikeln framgår det rätt tydligt att det enbart kommer härifrån. Idiotiskt tycker jag det är!
Citera
2015-08-11, 14:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delicieuse
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21236055.ab

Aftonbladet är i farten. Sjävklart tagit här ifrån. Tror inte alls på den teorin..

Rubriken "hade varit förföljd" är bara ett antagande, tycker de kan vara lite mer respektfulla i sin rapportering just nu.
Självklart är det så, jagar lite klick och det är uselt att ge anhöriga lite hopp baserat på ingenting nytt.
Citera
2015-08-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delicieuse
När man läser artikeln framgår det rätt tydligt att det enbart kommer härifrån. Idiotiskt tycker jag det är!
Dumt att skriva i media om det när de är baserat på lösa grunder och mestadels spekulationer.. Men de känns ju lite typiskt Aftonblaskan
Citera
2015-08-11, 15:01
Medlem
Förstår inte varför inte vittnesmålet om en man på cykel diskuteras mer (kan ha missat något i tråden) det är ju högintressant om vittnesmålen angående cykelspåret och om cyklisten var norr om Runby där det inte finns många alternativa vägar att ta. Kollade på en hybridkarta på Eniro och tittade efter alternativa norrgående vägar från springspåret och om Eniro visar rätt ser det ut som att den mest troliga vägen en cyklande gärningsman kan ta är förbi Långtomten genom skogen med Lövstavägen på sin högra sida för att sedan bege sig österut på småvägarna till tunneln under järnvägsspåret. Därav till min fråga, var cykelspåret över tomten samt vittnesmålen kring tomterna i Vaxmyra?

Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in