2015-07-06, 23:16
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkaan
Nu kommer snart Pirlo över till City på lån
Det vore ett stort steg närmare förvandlingen till elefantkyrkogård.
Citera
2015-07-06, 23:27
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Tottenhams (enligt mig) bästa spelare Bentaleb har skrivit på ett nytt femårskontrakt.

Annat om Spurs;

Cirkulerar rykten om Embolo, är inte så exalterad över dessa rykten. Dessutom är Toby snart klar. Överflöd av mittbackar.
Citera
2015-07-07, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soffsits
Jättekonstigt beslut, kunde dom inte bara väntat till efter presidentvalet?
Atlético meddelade Arda och hans agent att man inte tänker vänta längre än till den 8 juli (då vår försäsong börjar) för att han skall ta ett slutgiltigt beslut.
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Tveksam värvning, inte den första spelaren jag skulle värvat. Han har dock tydligen sagt sig vara beredd att spela i Barcelona B om han måste. Arda hade kunnat välja Chelsea eller många andra klubbar, men ville verkligen till Barcelona. Det verkar i alla fall som att han har hjärta för klubben.

Tas förmodligen in som substitut till Suarez eller Rakitic, kan inte se honom som ordninarie under någon längre tid.
Hur kommer det sig att Arda skulle vara en "tveksam värvning" enligt dig? Turken är nämligen en av världens absolut främsta mittfältare och var vår kanske bäste spelare i jämte med Diego Godín.

Självklart kommer han inte att peta Suárez då bägge två spelar helt olika positioner, däremot kan det mycket väl bli som så att turken petar Iniesta från startelvan.
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nåväl, det finns inget agg mellan Atletico och Barcelona - Atletico har ju dessutom värvat bra och lär värva nåt mer också, de lyckas alltid ersätta spelarna man säljer.
Med tanke på sina ständiga uttalanden om att testa vingarna i Premier League, känns det som en dolkstöt i ryggen när Arda väljer spel för Barca...
Citera
2015-07-07, 05:40
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo

Hur kommer det sig att Arda skulle vara en "tveksam värvning" enligt dig? Turken är nämligen en av världens absolut främsta mittfältare och var vår kanske bäste spelare i jämte med Diego Godín.

Självklart kommer han inte att peta Suárez då bägge två spelar helt olika positioner, däremot kan det mycket väl bli som så att turken petar Iniesta från startelvan.
Jag tror helt enkelt inte att han är tillräckligt bra för Barcelona. Barca har redan en box-spelare i Rakitic, en nr 4 som springer runt över hela planen och är nyttig. Vad som behövs är en ersättare till Iniesta/Xavi, ett passningsgeni. Då tänker jag Veratti eller något liknande.

Dessutom har han gjort sig känd att göra dumma saker, som att kasta skor och utföra klantiga tacklingar... Är även tveksam till prislappen(34 miljoner euro för en 29-åring).
Citera
2015-07-07, 07:32
Medlem
IfIWereAGirls avatar
*Mourinho har förlängt kontraktet med fyra år och får samma lön på £8.5m.

*Claudio Ranieri ska vara intresserad av att ta över Leicester.

*Southampton är intresserade utav Jordy Clasie.

*Bolton har värvat Derik Osede.
Citera
2015-07-07, 07:53
Medlem
4522s avatar
United har erbjudit Darmian ett fyraårskontrakt värt €2.5 miljoner per säsong, samt €15 miljoner till Torino som dom överväger. Detta enligt Turinbaserade Tuttosport.
Citera
2015-07-07, 10:52
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
United har erbjudit Darmian ett fyraårskontrakt värt €2.5 miljoner per säsong, samt €15 miljoner till Torino som dom överväger. Detta enligt Turinbaserade Tuttosport.

Darmian är ju ännu en "Francisco Coco" Milan haussad primavera back som stannar i utvecklingen att han nu hade lite formtoppar gör inte att zebran tappar ränderna.
Var det Moyes som sparkade fel personer så att Uniteds scouting helt plötsligt blivit helt skev. Känns som att man kan fynda rejält där som säljande klubb.
Citera
2015-07-07, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Jag tror helt enkelt inte att han är tillräckligt bra för Barcelona. Barca har redan en box-spelare i Rakitic, en nr 4 som springer runt över hela planen och är nyttig. Vad som behövs är en ersättare till Iniesta/Xavi, ett passningsgeni. Då tänker jag Veratti eller något liknande.

Dessutom har han gjort sig känd att göra dumma saker, som att kasta skor och utföra klantiga tacklingar... Är även tveksam till prislappen(34 miljoner euro för en 29-åring).

Detta är en vansinnesvärvning; 400 miljoner för en spelare som blir 29 i januari som förmodligen inte går in i startelvan då Busquets, Rakitic och Iniesta är alla bättre på det centrala mittfältet.

Sergi Roberto, Rafinha funkar helt ok när de roterar eller att flytta upp Mascherano då dom köpte in två bra mittbackar förra året; annars så har dom Song som verkas skeppas iväg för en bråkdel, hade varit förbannat kul om dom köp Hiljemark, Quaison eller Ekdahl som säkert hade gjort det tillräckligt bra.
Citera
2015-07-07, 12:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Detta är en vansinnesvärvning; 400 miljoner för en spelare som blir 29 i januari som förmodligen inte går in i startelvan då Busquets, Rakitic och Iniesta är alla bättre på det centrala mittfältet.

För det första är han 28 (29 i januari som du säger), han är född 1987, det är inte gammalt hur du än vrider och vänder på det, Suarez är t.o.m nån vecka äldre - ingen klagar på hans ålder. Cristiano blir 31 nästan samtidigt, är han också snart slut? Dagens fotbollstjärnor är bättre tränade än tidigare.
Man har ju hellre Arda som inhoppare/roterare än usla Sergi Roberto mf.l, särskilt när man ska lira 60+ matcher denna säsong, inte säkert man har lika tur gällande skador denna säsong, man hade ovanligt få förra säsongen.

För det andra är det 318 miljoner kronor, 7M euro är prestationsbaserat individuellt och lag, så inte säkert det blir mer än 318 heller.

Det sista du skrev... svårt att ta dig seriöst efter det.
Senast redigerad av NirvanA 2015-07-07 kl. 12:32.
Citera
2015-07-07, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För det första är han 28 (29 i januari som du säger), han är född 1987, det är inte gammalt hur du än vrider och vänder på det, Suarez är t.o.m nån vecka äldre - ingen klagar på hans ålder. Cristiano blir 31 nästan samtidigt, är han också snart slut? Dagens fotbollstjärnor är bättre tränade än tidigare.
Man har ju hellre Arda som inhoppare/roterare än usla Sergi Roberto mf.l, särskilt när man ska lira 60+ matcher denna säsong, inte säkert man har lika tur gällande skador denna säsong, man hade ovanligt få förra säsongen.

För det andra är det 318 miljoner kronor, 7M euro är prestationsbaserat individuellt och lag, så inte säkert det blir mer än 318 heller.

Det sista du skrev... svårt att ta dig seriöst efter det.

Samtidigt peakar spelare i yngre ålder numera då det krävs att man är på sin fysiska topp. Spelare som van Persie och Falcao är ju mer eller mindre slut vid åldrarna 28-31. Detta gäller främst offensiva spelare som är mer beroende av löpstyrka och explosivitet.

Jag kan inte se hur Arda Turan blir en bra investering för Barca. Jag tror absolut inte att han gör bort sig men jag tror inte han kommer göra någon stor skillnad och jag har svårt att se honom ta plats. Och som sagt, dålig ålder. Han kommer vara 29 när han blir spelklar för Barca.

Darmian har imponerat varje gång jag sett honom spela, men det är å andra sidan inte ofta så jag kan ha fel. Gillade hans framfart i VM dock och €15m är inte så mycket. Det mesta slår ju det vi har för tillfället så.

Uniteds största problem är dock att man inte har någon riktigt vass striker.
Senast redigerad av speedi- 2015-07-07 kl. 12:44.
Citera
2015-07-07, 13:14
Medlem
Ekdal ryktas till PSG för €5.5M. Ses som en potentiell ersättare till Cabaye eller Motta. Ingen aning hur pass trovärdigt detta är, men om Ekdal får chansen tycker jag absolut han borde ta den. Bänknötande är att vänta så klart, men PSG spelar mycket matcher, så visst kommer han få speltid ändå.

http://www.foot-sur7.fr/244440-mercato-psg-une-offre-en-prparation-pour-albin-ekdal
Citera
2015-07-07, 13:15
Medlem
Den som tror att Turans främsta egenskap är hans fysik har aldrig sett honom spela. Han är inte en sådan spelare som peakar tidigt för hans fotbollshjärna lär inte ruttna än på några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in