2015-08-10, 21:49
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Snart lika död denna tråd som Kinnekulledramat med Lisa. Dagens snutar är helt fucking oduglig så räkna med det är kört sen dagar tbx. Enda som kan fixa detta nu är GW.

Han skulle säga rakt av.... "undra när polisen vaknar upp och tar in hennes fd/pojkvän"

Svensk polis har aldrig varit sämre i modern tid. Ingångsvärdet på dagens elever på polishögskolan är groteskt lågt, man behöver ha knappt godkänt i kärnämnen. Man slarvar vid utredningar, lägger ner allt som kräver hårt arbete och intelligens, och istället jagar man fortkörare. Det ser ju bättre ut för deras statistik när de plockar in 10 körkort än när de löser ett spaningsmord. Duktig polis
Citera
2015-08-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frompz
Väldigt dött i media om detta måste jag säga, tystat? Eller vill dom inte erkänna att dom kört fast?

Vad menar du att media skulle ha kört fast i? Finns det inget att rapportera så finns det inget att rapportera, mkt enkelt.
Citera
2015-08-10, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Svensk polis har aldrig varit sämre i modern tid. Ingångsvärdet på dagens elever på polishögskolan är groteskt lågt, man behöver ha knappt godkänt i kärnämnen. Man slarvar vid utredningar, lägger ner allt som kräver hårt arbete och intelligens, och istället jagar man fortkörare. Det ser ju bättre ut för deras statistik när de plockar in 10 körkort än när de löser ett spaningsmord. Duktig polis

Nu är det ju dock inte några högskolestudenter som sköter en mordutredning.
Citera
2015-08-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Vad menar du att media skulle ha kört fast i? Finns det inget att rapportera så finns det inget att rapportera, mkt enkelt.
Misstolkning på mitt uttryckande, jag menar att polisen kört fast i utredningen. Såklart media inte kan rapportera om dom inte fått någon ny information från polisen
Citera
2015-08-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Snart lika död denna tråd som Kinnekulledramat med Lisa. Dagens snutar är helt fucking oduglig så räkna med det är kört sen dagar tbx. Enda som kan fixa detta nu är GW.

Han skulle säga rakt av.... "undra när polisen vaknar upp och tar in hennes fd/pojkvän"

Lugn nu, de gör vad de kan o jobbar givetvis dag o natt med att lösa detta. De har betydligt mer kompetens o lägger betydligt mer resurser på detta än bad du o jag har någon aning om. Polisens uppgift är inte att lösa mord på rekordtid eller att rapportera varje framsteg på Flashback.
Citera
2015-08-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Vet hon nog inte ens själv

Instämmer - d känns som att inte ens fölen e hemma i d stallet..
Men glad för hennes skull om hela hennes släkt/familj/grannar/dagisfröknar/soc kontakt osv är helt oskyldiga och har inget m detta att göra, jag säger inget om det o öppen för de möjligheterna.
Citera
2015-08-10, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Du e ju inte den skarpaste kniven i lådan... Släktdrag?
Tror det är få som skulle höja på ögonbrynen om det visade sig vara din kära bror.
Eftersom du vet så mycket och är säker på din släkts oskuld så kanske du kan tala om vart Jani bor

Är det så det fungerar nuförtiden, att varje individ som hamnar under någon Flashback-krigares spotlight ska behöva bevisa sin oskuld för att inte hängas ut? Lille vän, du är varken detektiv eller domare i den här världen. Så det vore kanske att visa en gnutta respekt till sina medmänniskor att undvika uthängningar på lösa grunder.
Citera
2015-08-10, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doldtalang
Andas lite, med tanke på vad J och A åstadkommit gentemot kvinnor i sina dagar på jorden så är det kanske inte helt främmande att dessa två namn dyker upp?
Däremot behöver dom inte ha gjort ett skit i detta fall men det lutar ju mer emot dom än emot Nils Eriksson 59 som brukar gå runt med sin Border Collie i spåret varje kväll vid den tiden.

Vem är N*ls Er*ksson (* = i) och varför han har inte förekommit i tråden tidigare med tanke på hand påstådda vanor?
Citera
2015-08-11, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
Ursäkta men låt mig gissa, du kan knappt vara runt 20-25 års åldern och dessutom rätt så naiv och kanske lite ettrig/lätt till att ta till humöret och anse att "alla har fel", "alla andra" gör ngt som inte passar dig..
Om du nu vet vem din brorsa, farbror, kusin, el vad d nu e- dejtat och inte- väx upp och hantera argumentationen som sig bör-du changserar för varje inlägg du gör där du framhävs som en obstinat "tonåring" och det blir helt prekärt och det är en distinktiv skillnad på "logisk info" och "försvarande av din älskade världens bästa familj"
-kom igen - förstå att andra kan få en viss bild - den må va fel- men du övertygar ingen med d "tugget" du har (valde ett uttryck som tycks passa din retoriska förmåga)

PS- om du har svårt att förstå mina ord så gå om en årskurs i svenska eller läs igen på KomVux.
Men lägg ner hon har sagt att hon känner sinna bröder. Och det är polisens sak att kolla upp alibin inte din. Desutom så vill hon nog inte gå på detaljer om familjen. Så släpp dem som misstänkta.
Citera
2015-08-11, 00:14
Medlem
Det ligger en flyktingförläggning, Röda villan, för nyanlända asylsökande ganska nära mordplatsen. Den ligger ute på landet ett par km från Väsby. Jag kan tänka mig att kommunikationerna inte är de bästa där. Det snabbaste sättet att ta sig till Väsby och Stockholm (via Väsby station som ligger en bit öster om skolan) är förmodligen att cykla längst med spåren i skogen. Om man gör det hamnar man på Runbyslingan precis intill platsen där BO hittades.

Karta:
http://www.ladda-upp.se/bilder/jahuooteqoyiyt/
Senast redigerad av WitheKnight 2015-08-11 kl. 00:33.
Citera
2015-08-11, 00:21
Bannlyst
Min teori samt gärningsmannaprofil. Mannen är förmodligen av svensk eller finsk börd, han är hemmahörande i Upplands väsby och känner till området väl. Mannen är i 20-35 års åldern, han färdas på cykel och är en enstöring. Han har inget socialt kontaktnät utöver sin mor. Mannen lider av svåra vanföreställningar och har förmodligen ingen sysselsättning.

Mannen har cyklat i området många gånger förut samt känner till terrängen mycket väl. Han cyklar av okänd anledning ner till spåret där han tidigare har sett ensamma kvinnor joggandes. Jackpot denna dagen kommer en ung snygg tjej joggandes, han hinner ikapp tjejen samt byter ett par ord med vederbörande.

Nu drar han fram sin morakniv och trycker den mot offrets hals för att sedan tvinga med henne ut i skogen. När han inte längre ser vägen bakom sig så tvingar denne av offret kläderna. Nu följer en utdragen våldtäkt med sadistiska inslag där gärningsmannen ständigt upplyser offret om att hon snart kommer att dö. Offret tvingas både att utföra oralsex samt öppna sitt rövhål för den våldsamme samt hotfulle mannen. Hon försöker hela tiden att tala mannen till rätta och ber för sitt liv, men gärningsmannen har bestämt sig. Han bor i Väsby och vet att han mycket väl riskerar att stöta på offret på orten. Han gör då ett val, snittar av halsen på offret som snabbt förblöder.

Frågor på det?
Citera
2015-08-11, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Vem är N*ls Er*ksson (* = i) och varför han har inte förekommit i tråden tidigare med tanke på hand påstådda vanor?

Ska man cirkulera på flashback på grund av påstådda vanor? Det går att påstå vad som helst nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in