2015-08-04, 18:19
Medlem
Emil är ju bland de bättre backarna i allsvenskan. Skador som stört ju.
Citera
2015-08-05, 03:23
Medlem
Spinnacers avatar
Om jag får höra ett rykte till om Romagnoli så spyr jag. 30m euro, sjukaste överpriset.
Citera
2015-08-05, 12:39
Medlem
Erosenins avatar
Davide Astori är nu officiellt klar för Viola. Pengarna man fick för Savic plus att man dessutom knöt till sig M Suarez i samma deal får det ändå ses som en uppgradering totalt sett. Hoppas Astori kan hitta tillbaka till gammal god form.

Mycket hänger på Rossi. Ska Fiorentina kunna matcha sina resultat från Montella-eran så måste Rossi vara hel och inte spela 90 minuter varje match. Bernardeschi har fått tröja nr 11 och förväntas ta nästa kliv, Babacar ser het ut.

Till något annat... Årets fotbollsresa var planerna att se Coppa Italia-finalen i Rom. Precis som i fjol. Flygbiljetterna var lösta men sen lyckades Juve ta sig vidare till final i CL och datumet för matchen ändrades. Lite trist såklart. Väl nere i Rom valde vi att ta tåget söderut mot Napoli och färjan till Capri. Fin ö och trevlig stämning, men det var dyrt. CL finalen sågs på en restaurang med ganska trist mat. "Ni får bästa platsen, självklart". Bordet längst bort från TV apparaten blev det såklart . Men all in all en mycket trevlig resa, Capri rekommenderas. La Fontelina är ett schysst ställe om man är sugen på att koppla av på beachen, äta skaldjur och dricka ett glas vin.

Sitter nu och dagdrömmer om nästa resa... I februari nästa år spelas Derby della Scala. Ska bli fantastiskt kul att få se Toni spela live, en personlig favorit. Jäkla synd att Veneto är stängd på den årstiden bara. Om ni har några tips på vad man bör göra i Verona är det välkommet.
Citera
2015-08-05, 15:38
Medlem
bagarn29s avatar
Melker Hallberg lånas ut till Vålerengen från Udinese, det kan väl bara vara positivt för honom. Inga svenska klubbar som var intresserade?
Citera
2015-08-06, 08:28
Medlem
JayGatsbys avatar
Har helt missat kvalsäsongen; tydligen förlorade Sampdoria mot serbiska Vojvodina med 0-4 hemma?!
Hur fan gick det till?
Citera
2015-08-06, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Melker Hallberg lånas ut till Vålerengen från Udinese, det kan väl bara vara positivt för honom. Inga svenska klubbar som var intresserade?

Kan tänka mig att Kalmar var intresserade men man har ju redan fullt på mitten och den kostnaden vill man inte heller lägga på Melker.

Tråkig utveckling för Melker.
Citera
2015-08-06, 13:55
Medlem
cyberkalles avatar
Jag läste dödsannonsen på Stephan Beckenbauer (Franz son) idag och nästan högst upp i annonsen står det

Grazia di esistere vad betyder det?

http://www.ladda-upp.se/bilder/atcyeieizqqeuw/
Citera
2015-08-06, 18:23
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag läste dödsannonsen på Stephan Beckenbauer (Franz son) idag och nästan högst upp i annonsen står det

Välsignelse att leva? Chansar dock bara.

___

Satt och glodde på Luca Tonis 22 mål från den gångna säsongen. Det är svårt att inte häpnas och avundas den styrka, snabbhet, spelskicklighet och stundtals totala dominans han visar upp i boxen, 37 år ung. Och detta i ett lag som ändå får beskrivas som långt ifrån överlägset.

https://www.youtube.com/watch?v=F6dfNyuotn0
Citera
2015-08-06, 20:25
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardTeach
Trevligt inlägg, roligt med bilder också. Får man fråga vad det kostar att gå och kolla på den nivån ?
På långsidan där jag satt gick en biljett på 11 €, dvs ~109 SEK i dagsläget. Curva Sud gick på hälften men var slutsåld.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Lysande inlägg, och vilket underbart derby. Har du möjlighet så bör du absolut se det.

Derby d'Apulia! Jag gillar Coppa Italia.

Foggia har under lång tid varit ett av mina absoluta favoritlag. Zemanlandia fick upp mina ögon för dem och det hjälpte såklart att de var Cagliaris ända vänner. En vänskap som dock tog slut då de strulade med Sau, i samband med att de gick under finansiellt. Och även Bari är lite av en favorit inte minst eftersom de visar på fina publiksiffror trots frånvaro av framgång.

Visst borde Cassano sluta sukta efter Zengas Sampdoria och åka hem till Bari för att spela derbyt?! Avsluta sin karriär som en hjälte, även om det hade varit kul om Cassano och Balotelli hade spelat tillsammans i Sampdoria. Hade kunnat sluta hur fan som helst. Dessutom en lämplig mitten/botten-klubb för dem att klara av. Balotelli kan eventuellt ta ny fart, och Cassano avsluta.

På tal om Coppa Italia kommer jag kanske att se matchen mellan Cagliari och Virtus Entella 9:e augusti, även om det tar ett par timmar att köra dit. Jag räknar med att Cagliari kör över sitt motstånd fram till de möter Inter i åttondelsfinalen. Âven om Sassuolo naturligtvis är en utmaning på bortaplan...

Tillbringade dagen på Mare Ermi, och kom hem till en kall öl ilCavalierii som vid närmare granskning visade sig vara från Umbria. Lurades först att tro att det fanns en connection med Puglia eftersom företaget enligt etiketten ligger vid via Puglia... Skitsamma, för ölet är gott, Derby d'Apulia är en upplevelse, och jag njuter av den vackra ön...
Möjlighet att åka till Bari finns men tyvärr, tyvärr lämnar jag Italien imorgon. Hade gärna sett den matchen.

Vad var grejen med Sau?

Har inte direkt några invändningar i Cassano/Balotelli-snacket. Hur har det sett ut ryktesmässigt angående Cassano sedan han bröt kontraktet med Parma? Tillbaka till Sampdoria? Några år i Bari vore väl som sagt inte fel annars. Kanske lite tidigt?

Skulle i och för sig inte ha något emot ett andra år för Balotelli i Liverpool men han verkar ha blivit utfryst eller liknande, har inte riktigt följt den där historien fullt ut. Bara hoppas han kan komma igång någonstans för nog har han mycket fotboll i sig, Mario.

Kan du inte ta dig dit så går Cagliari - Virtus Entella på RAI annars. Det vet du säkert redan men lika bra att nämna det ifall att.

Mare Ermi såg rätt trevligt ut får man säga. Själv har jag snurrat runt på ställen som Siponto, Manfredonia, Vasto, Mattinata, Trani m. fl. Skulle även blivit någon tripp nedåt till Gallipoli och Calabria men det blev tyvärr inte av. Det ska vara finare där nere vid “foten och klacken” har jag förstått, i alla fall vattnet.
Citera
2015-08-07, 00:12
Medlem
Zenga räddade något litet av Sampdorias ära, fast ändå inte...Kanske sitt jobb, men det är uselt och oförsvarligt att åka ut på det viset.

Dzeko klar för Roma.
https://twitter.com/OfficialRadja/status/629390747200950272/photo/1

Och Pogba blir Juventus nummer tio. Tänker spinna vidare med det vid tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av schlafhund
...
Kan du inte ta dig dit så går Cagliari - Virtus Entella på RAI annars. Det vet du säkert redan men lika bra att nämna det ifall att.
...
Nej det visste jag inte. Tack. Det ger oss alternativ.

Angående Sau får jag också återkomma vid tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
...

Vill jag också återkomma till. Har inte riktigt möjlighet nu, men PG är nog inte helt fel ute... även om jag nog skulle vilja ha en något annorlunda tolkning.
Citera
2015-08-07, 12:51
Medlem
Lazio mot Bayer Leverkusen i Champions League-playoff.

Brille68 nämner emellanåt att Italien brukar ha lätt för Tyskland i fotboll, och jag har känslan av att Leverkusen kan passa Lazio bra. Senast vi ställdes mot tyska lag var i Europa League 2012/13:

Borussia Mönchengladbach - Lazio 3-3
Lazio - Borussia Mönchengladbach 2-0
Stuttgart - Lazio 0-2
Lazio - Stuttgart 3-1

Den säsongen vann för övrigt Libor Kozak skytteligan i Europa League.

Jag har inte koll på hur Leverkusen spelar, men utgår ifrån att de spelar som alla tyska lag. Spelar man tysk attackfotboll borta mot ett välorganiserat italiensk lag kommer man straffas, såvida man inte heter Bayern München.

Lazio var fantastiska förra säsongen och har inte tappat någon spelare. Jag tror Leverkusen blir tuffa, men jag är försiktigt optimistisk.
Citera
2015-08-07, 16:09
Medlem
Erosenins avatar
Viola har i sina två sista träningsmatcher tvålat dit både Barcelona (2-1) och Chelsea (1-0). Barcamatchen kändes välförtjänt medans Chelsea pressade tillbaka viola ordentligt.
Vad som märks ganska tydligt är att Sousa vill att spelarna ska vinna tillbaka bollen snabbt efter bolltapp. Lite onaturligt att se Mati Fernandez och Valero delta såpass aktivt i defensiven, men det ska bli kul att följa.

Mario Suarez gjorde en grym match mot Chelsea och jag tror han kan ha en fantastisk säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in