2015-08-10, 16:27
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uhlan
När ska åtal vara väckt?
Vilka åtalas?
Vem/vilka är advokat/advokater för de åtalade?
Var Lisas mamma en mediahora likt Englas mamma och TV-sände begravningen?

Har hört olika datum från så många olika håll att jag är väldigt osäker.

Och lipa lagom om att jag inte läst tråden, vad fan, det är i nuläget 4993 sidor.

Tack för förhand

Begravningen sändes inte på TV, men de hade en kamera i kyrkan som filmade och den visades på en skärm utanför kyrkan. Kyrkan är liten, så alla fick inte plats https://www.google.se/maps/@58.468183,13.839266,3a,66.8y,270.1h,97.32t/data=!3m4!1e1!3m2!1sNw-TAmpIopsYH4o0RWgd5A!2e0?hl=sv

Mediahora är ganska fult kalla någon, media var inte välkommen in i kyrkan, de ville ha den privat.
Senast redigerad av brianmolko 2015-08-10 kl. 16:30.
2015-08-10, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Om du inte kan skilja ens på häktning och fängelsestraff kanske du borde sitta och läsa på lite innan du skriver fler inlägg utifrån dina vanföreställningar.

Jag tror mig veta vilket fall du tänker på och det var inte några 20 år mannen suttit. Inte heller var det 25 miljoner:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21044885.ab

Naturligtvis fruktansvärt, men man kan inte använda enskilda exempel som bevis för att hela systemet är ruttet. Öht får man lätt en förvriden bild av extremfall. Det är som att påstå att människor lever i 120 år bara för att några få kvinnor har kommit upp kring det. Den våldtäktsdömde mannen och Joy Rahman är såvitt jag känner till extremfall: Inga andra personer som beviljats resning har suttit längre än några få år som längst. Och antalet resningar är mycket litet. Det finns inga felfria system - att döma ut hela det svenska rättssystemet för det här är både dumt och okunnigt.
Jag syftade på erkänings häkte att det är många som erkänner fast dem är oskyldiga och att vi sen bettalar ut ersättning. Det kanske var lite oklart.
2015-08-10, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Kan detta vara samma man tro, alltså J.V?

http://mariestadstidningen.se/mariestad/2015/08/06/flickorna-flydde-fran-40-aringen

Denna mannen är förhörd av polisen ang. Lisa.
2015-08-10, 17:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linzluzen
Denna mannen är förhörd av polisen ang. Lisa.
Är han avförd, och i så fall på vilka grunder?
2015-08-10, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Jag syftade på erkänings häkte att det är många som erkänner fast dem är oskyldiga och att vi sen bettalar ut ersättning. Det kanske var lite oklart.
Begreppet "erkänningshäkte" är ett begrepp som enbart existerar i din sinnevärld så lägg ner. Den häktade sitter kvar enbart på grund av brottets art och att han är misstänkt på sannolika skäl. Alltså på den starkaste misstankegraden. Med tanke på hans ursprung så kan det finnas en flyktfara om han släpps innan/om åtal kommer att väckas. Han lär inte släppas förän dom fallit heller, om åtal kommer att väckas.
2015-08-10, 17:35
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Oss bettalar inte ut ersättning till personer som erkänner fast dem är oskyldiga.
2015-08-10, 17:42
Medlem
mer eller mindre troligt händelseförlopp..

bo oskadliggjord bakom cafeet när hon är ifärd med att åka därifrån,,
gm har burit bo till mjölkrummet mp, telefonen sönderslagen,

transporterad via grusvägen, gm nojjig,funderar går det att spåra telefonen endå kanske, slänger ut delarna för säkerhets skull, färden går vidare till boden i martorp fp. endera via brödernas hus eller via gums gården. (tror att dom enda tillhörigheterna som kastades ut är ev,fynd 1 kan även ha placerats där efteråt, mobilskal, mobildelar på vägen till martorp) resten placerats ut efteråt.

om det här är i närheten av händelseförloppet, är det inte meningen att bo ska hittas,

jag tror att gm har hamnat i tidsnöd, kan inte vara borta längre, han har en tid att passa, med närstående, gm har boden som mellanlagringsplats, han tänker flytta bo till en annan plats,på måndagen, som i hans synsätt, gör att bo aldrig hittas,

måndagen kommer, han upptäcker att det är fullt pådrag gm finner för gott att slå iden ur hågen,
för stor upptäcktsrisk om han ska flytta bo en gång till.
2015-08-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är han avförd, och i så fall på vilka grunder?

(Kan möjligen vara denne JV).

Citat:En person har hörts upplysningsvis i utredningen, men är nu avförd som ointressant. Det finns inget samband med Lisa Holms försvinnande.

https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2743305-sokandet-efter-lisa-holm-inne-pa-femte-dygnet?m=print
2015-08-10, 17:57
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAJSY
(Kan möjligen vara denne JV).

Citat:En person har hörts upplysningsvis i utredningen, men är nu avförd som ointressant. Det finns inget samband med Lisa Holms försvinnande.

https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2743305-sokandet-efter-lisa-holm-inne-pa-femte-dygnet?m=print
Betyder "ointressant" att han är en tråkig figur? Jag skulle vilja titta närmare på orsaken till avföringen.
2015-08-10, 18:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Begravningen sändes inte på TV, men de hade en kamera i kyrkan som filmade och den visades på en skärm utanför kyrkan. Kyrkan är liten, så alla fick inte plats https://www.google.se/maps/@58.468183,13.839266,3a,66.8y,270.1h,97.32t/data=!3m4!1e1!3m2!1sNw-TAmpIopsYH4o0RWgd5A!2e0?hl=sv

Off topic men man kan i regel inte begära att en begravningsgudstjänst ska vara "privat" i Svenska kyrkan. De är offentliga men familjen kan antingen vädjat om att media ska respektera ett visst avstånd eller att media/journalister bara inte gick dit (såpass detaljerad rapportering har väl ringa nyhetsvärde).

Mediahora är ganska fult kalla någon, media var inte välkommen in i kyrkan, de ville ha den privat.

Man kan i regel inte välja att ha begravningsgudstjänsten "privat" om den anordnas av Svenska kyrkan
2015-08-10, 18:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Betyder "ointressant" att han är en tråkig figur? Jag skulle vilja titta närmare på orsaken till avföringen.

"Ointressant" brukar väl i dessa sammanhang avse någon som befunnit sig någon annanstans. Men då vet man väl exakt tidpunkt för brottet? (Rätta mig om jag har fel).
2015-08-10, 18:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
"Ointressant" brukar väl i dessa sammanhang avse någon som befunnit sig någon annanstans. Men då vet man väl exakt tidpunkt för brottet? (Rätta mig om jag har fel).
Eller så har inget väckt misstankar. Få personer har starka alibi, antingen är de ensamma hemma eller tillsammans med sin partner, som är jävig.

Men du kan ha rätt, personen som är hörd kan vara Lisas ex, som har vattentätt alibi. I så fall är inte JV avförd, såvitt vi vet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in