Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Men jaaa, det va ett himla tjat hahaha han kan mycket väl ha hyrt ett annat hus. Både för liten, med bror och fru, Ja. Man hoppas det dyker upp något som kan bekräfta det..
Det understrukna = ?
Ok. Hur pass intressant?
Det tror jag med, händelselopp-beskrivande med fynden. Han har kunnat pilla med fynd tycker jag, det var väl ingen uppe vid Martorp i början på veckan om det var med fynd han ville pilla med? Snarare Martorp-fyndet?
I pådraget, där säkerligen fler polispatruller anslöt under natten, är dörrknackning vanligt förekommande i många olika typer av brott. En naturlig åtgärd.
Infarten mot säteriet/litauernas bostad är en av de avfartsvägar som ligger allra närmst utgångspunkten, så att det knackats på, är på det viset rutinmässigt.
Att sedan AJ+NB, vilka är boende kring säteriet, är med och hittar handsken, är dock suspekt om det skulle visa sig att ladan är ett polisiärt avfärdat sökområde redan på Söndagskväll.
Har ladan däremot ej genomsökts på ett fullgott sätt tidigare, då är det lättare att svälja detta fynd som en nästan normal företeelse att stötas på av dessa privatpersoner..
Det är märkligt att privatpersoner lämnas oövervakat tillträde till en byggnad, så nära inpå detta heta område, även om det är den enes egendom.
Jag förutsätter därför faktiskt att ladan sökts igenom, speciellt efter att ha sett platsen själv.. Den ligger för nära för att vara initialt ointressant för polis.
Däremot ej genomsökt ordentligt.. Vi hade nog fått höra att hela morgonmötes-gänget plockats in till samtal ganska omgående, utifall att det funnits
bekräftade polisuppgifter på att ladan var "ren" Söndag?
Tveksamt/grovt genomsökt alltså?
En icke avfärdad sökplats, men ändå har privatpersoner tillåtits tillträde. Eller - kalla det en polistabbe.
För min del hade det under dessa omständigheter ändå inte uteslutit ett direkt intresse för dessa morgon-mötes-deltagare (
mindre rutinmässigt)
Obs - Intresse är
inte detsamma som misstanke...

På Tisdag var det troligtvis än mer
intressant...
Svårt att sätta sig in i hur NB upplevt detta, och hurpass trängd han känt sig från start? Han kanske inte har kunnat/vågat avvika mot Martorp förrän på Fredag? Nya arbetsuppgifter för veckan samt en massa poliser som åker kors o tvärs överallt..