Citat:
Ursprungligen postat av
karlsoon
Ja för några år sedan hittade en man ett flera kilo tungt paket när han var i ett motionsspår och gick med hunden. Det var med i Efterlyst där de frågade om någon sett något ovanligt eller gjort iakttagelser angående paketet. Så visst förekommer det knark i motionsspåren, det är ju ett smidigt sätt att träffas av en "slump"
Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Det har sålts droger till en anställd på kommunhuset i Märsta utanför entrén till kommunhuset, så visst skulle det kunna ske.
Nu tror jag dock inte att så är fallet här.
Att
gömma knark i ett skogsparti i närheten av ett motionsspår kan förstå, även om jag tycker att det är korkat, att idka
försäljning på samma plats tycker jag däremot känns betydligt mindre sannolikt.
Motionsspår tenderar att att ligga i
utkanten medan droghandel tenderar (enligt mina erfarenheter) att försiggå på mer eller mindre undanskymda platser i de
centrala delarna av vilken ort det nu än må handla om. (Som tex utanför ett kommunhus!

)
Vidare misstänker jag att både köpare och säljare, generellt sett, utmärker sig genom att
inte se ut som motionärer, vilket knappast skulle hjälpa om man vill hålla en låg profil...
Citat:
Ursprungligen postat av
hippykiller
Så det kan kanske vara en Nationalist/Nazist som gömt en landmina i spåret som dödade flickan?
Är det mycket nationalister/nazister i området? Det var ju även någon nationalist/nazist/rasist misshandel eller mord i närheten också
Det har tagits upp tidigare i tråden, det var ett mord, men det hade utpräglat personliga motiv och det ansågs ytterst osannolikt att det skulle finnas någon koppling till just de gärningsmännen.